Gå til innhold

WoW - "Vanlig" eller Classic?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nyeste expansion i Retail krever at du betaler for pakken.

Har du WoW så trenger du bare abb. for å spille Season of Discovery og Anniversary Realms  (Classic Fresh) 

Jeg spiller Classic Fresh, og har ingen interesse av retail. 

Lenke til kommentar

Eneste jeg savner i Classic er auto LFD. 

Men de har lagt til manuell LFG, hvor en kan legge seg til på en liste, fungerer fint tidlig på morgenen når det er lite folk. 
Om det da ikke er en addon...

Jeg var en av de første til å nå 60 sist gang.
Denne gang har jeg ingen planer om å raide i Vanilla, kun å nå 60, og kanskje raide i TBC. 
Blir nok raiding, men jeg har det ikke travelt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiller litt classic (era) her og der, men det er utelukkende på grunn av nostalgi. Er litt artig å surre rundt i områdene som dem var uten alt det som har blitt lagt til og endra på opp igjennom åra. En liten tidsmaskin for hodet mitt. Å queste/levle gjennom OG Westfall er fortsatt, til dags dato en av mine absolutte favoritter.

Men jeg foretrekker retail sjøl, litt mer convenience, men for min del er det ting som gjør spilleropplevelsen bedre, ikke verre.

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (51 minutter siden):

nja ikke helt, classic har begynt å få en del expansion, siste er vel panda expansion.

Classic på de såkalte "Anniversary realms", også kalt Classic fresh, har begynt helt på starten igjen nå. Den kommer til å gå over til Burning Crusade etter en tid, men hvor veien går derfra er usikkert.

Classic-varianten som kom for fem (?) år siden, har kommet til Cataclysm, og kommer minst til å gå til Panda.

Vil man bare spille classic, uten å måtte forholde seg til nye expansions, er "Classic era" et valg. Men da er du stuck i Classic.

Jeg var ikke med på Classic for fem år siden, men er i gang med Classic fresh nå. Jeg liker det bedre enn retail, i hvert fall for øyeblikket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Classic har fin verden med god atmosfære. Retail har siden shadowlands hatt møkk story, eg klarer ikke engang å følge den dritten lenger. 

Men retail har m+, den artigste gamemoden av de alle. Nå er også klassene og talenter blitt ganske solide, og det er en fryd å gjøre m+ nå. Men viss du synes Molten Core med sine ekstremt få mechanics, og en klasse som trykker på 2 knapper om og om igjen er artig, så bør du fortsette med det, for retail er alt annet. Levling i retail går så fort at det er vel ikke vits å nevne det, så egentlig har ikke retail mye leveling i det hele tatt. Alt starter når du er maks level. 

Lenke til kommentar
disk skrev (På 9.12.2024 den 1:03 PM):

Levling i retail går så fort at det er vel ikke vits å nevne det

Det er sant. Jeg forsøkte å starte en ny karakter i retail for et par måneder siden. Plutselig var jeg level 20 uten at jeg følte jeg hadde møtt noe motstand enda.

I Classic så føler man at man har gjort en innsats hver gang man går opp en level (i hvert fall når man begynner å nærme seg 20).

Lenke til kommentar

I Retail så kan du nå maks level i løpet av dagen kun fra å utforske områder.
Det er en person på Youtube som gjorde det på 3 timer. 

Å levle i Retail ble meningsløst når de gjorde at mobs er samme level som deg, alltid.

I Classic så kan du føle deg mye sterkere ved at du jakter grønne mobs.
Grå gir null xp, grønn, hvit, gul og rød gir xp  Hvit er din level, grønn er under og gul over, rød bør du holde deg unna. 

I starten så lønner det seg å hoppe mellom 2-3 soner sånn at man alltid jakter grønne og hvite mobs. 
I Retail så jakter man kun hvite mobs...

Lenke til kommentar
Dubious skrev (10 timer siden):

I Retail så kan du nå maks level i løpet av dagen kun fra å utforske områder.
Det er en person på Youtube som gjorde det på 3 timer.

Jeg hørte et sted at det blir gjort slik fordi Blizzard ønsker at flest mulig skal være maks level og spille endgame. Ellers forsøker de kanskje å tiltrekke seg yngre spillere, da Classic kanskje er litt for tregt for de.

Jeg bryr meg ikke om raid, endgame, worldbosses og slikt. Jeg vil utforske, gjøre quests, tjene gold og gradvis bli sterkere for å kunne komme til nye områder. For meg så er det det som er spillet. Og det er nok derfor Classic passer meg best, og grunnen til at Classic har blitt så populært. Retail har blitt et annet spill, med en annen målgruppe enn Classic hadde/har.

Når det er sagt, synes jeg det er greit at Classic fresh får et par expansions. TBC er allerede annonsert. WOTLK er også helt greit for meg. Litt usikker på om jeg vil de skal gå videre til Cataclysm og endre hele den gamle verdenen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Classic Fresh, var litt meh!
Har brukt mange timer, men det blir nok bare med en måned abb. 

Hadde guilden min valgt PvE server så skulle jeg satset hardere, men gidder ikke samle buffs bare for å bli drept. 
Mesteparten i guilden gjør null Pvp så jeg ser ikke poenget med å statse på PvP..

Lenke til kommentar
Duriello skrev (På 6.12.2024 den 2:32 PM):

Jeg prøvde å gå tilbake til classic, men det ble litt for "nå har jeg kommet hjem fra jobb, på tide med en runde ubetalt jobb nr 2".

Jeg var relativt hard core back in the day, og jeg må ærlig si, alt var ikke bedre før.

Wow er nærmest et alkoholproblem på det.

men for lengst blitt lei spill som krever daglig innlogging.

problemet er at man grinder gear hele tiden på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

WoW krever ikke daglig innlogging. 

WoW Classic kan være veldig casual om du ikke har planer om å raide, men om du vil raide så er Retail bedre så kan du bruker Raid Finder.

Jeg spiller alene på PvE server, og har ingen planer om å raide. 
Jeg gidder rett og slett ikke PvP.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 12/10/2024 at 8:05 PM, Nukleosid said:

Det er sant. Jeg forsøkte å starte en ny karakter i retail for et par måneder siden. Plutselig var jeg level 20 uten at jeg følte jeg hadde møtt noe motstand enda.

I Classic så føler man at man har gjort en innsats hver gang man går opp en level (i hvert fall når man begynner å nærme seg 20).

Hurtig leveling føles gøy, men så er det også det som selger (the good old ding ding!). Etter det må man ha gear etc.  Så er jeg der at jeg jobber mye i ustabile arbeidstider. Hm?

Lenke til kommentar
4 hours ago, Dubious said:

WoW krever ikke daglig innlogging. 

WoW Classic kan være veldig casual om du ikke har planer om å raide, men om du vil raide så er Retail bedre så kan du bruker Raid Finder.

Jeg spiller alene på PvE server, og har ingen planer om å raide. 
Jeg gidder rett og slett ikke PvP.

PvP er 100% uaktuelt for meg. Intensjonen min er "chill" foran pc på f.eks. en sen fredagskveld eller en søndagsmorgen for å si det sånn. Var selv med i det jomfruelige oppstarten og det var langt i fra chill. Så ønsker jeg samtidig den følelsen. Blir nesten litt "chase the dragon" her. Casual er nok den retning jeg vil gå. Solo og bare surre rundt, queste, og går jeg lei finner jeg sofaen og ser en film.

Lenke til kommentar
On 11.12.2024 at 3:39 PM, Nukleosid said:

Jeg hørte et sted at det blir gjort slik fordi Blizzard ønsker at flest mulig skal være maks level og spille endgame. Ellers forsøker de kanskje å tiltrekke seg yngre spillere, da Classic kanskje er litt for tregt for de.

Leveling er en stor del av endgamet til classic, det er det ikke i retail nå. Tror heller de vil tiltrekke og holde på de eldre spillerene, som ønsker å ha endgame med engang pga. familie. De ønsker å raide eller gjøre m+ med vennene sine, akkurat som meg. Å bruke mange uker på å levle 1 char blir for usosialt og for lite gøy per time spilt. Er du ungdom har du dagen lang. 
Det er også noen som kicker på en høyere vanskelighetsgrad og mestring, så retail har gjort raids og dungeons langt vanskeligere enn det har vært. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...