Gå til innhold

Dell Inspiron 8600, erfaringer?

TMH

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ikke erfaringer med denne, men jeg synest den ser veldig dyr ut i forhold til specsene.

Se bare vist man oppgraderer til 1GB RAM

4000 er den dobbe prisen av det Komplett.no tar for sine TwinMOS 2x512 MB RAM

3000 kr for oppgradering til 1.7 er 1000 kr mer i forhold til hva zepto tar for den samme oppgraderingen.

Ellers ser det ut som skjermen og skjermkortet er av solid kaliber :)

Se også på garantien. Tar man den billigste slipper man 3700.

Kan jo ta feil jeg og da!

Lenke til kommentar
Har ikke erfaringer med denne, men jeg synest den ser veldig dyr ut i forhold til specsene.

i8600 er den billigste Centrino med M10 skjermkort og widescreen du får tak i. DELL tar latterlig mye penger for RAM oppgradering, men det er jo bare å kjøpe ram en annen plass da. Dell gir for tiden 512 RAM med i grunnoppsettet på i8600, det holder for de aller fleste. Som mange andre har kommentert, så gir i8600 en viss plast-følelse, og har ikke finishen til IBM og andre markant dyrere laptops. Jeg tror imidlertid ingen gir bedre "stats" ift. til prisen.

Lenke til kommentar

Dell i8600 har vist den_beste_skjermen for bærbare!! :p

Tenker da på den dyreste du får, den med 1600*xxx WUXGA ...

Vurderer å kjøpe den også...

Sikkert lurt som tidligere nevnt i dette forumet å kjøpe litt ram hos Dell, og resten på komplett eller et annet billigere sted.

Hvorvidt det er lurt å droppe den forsikringssaken, kan du jo lese litt om her.

Den tråden tar for seg fordeler og ulemper ved nettopp Dell i8600...

Lenke til kommentar

Jeg vil også slenge meg på bølgen, og si at denne modellen får du hva du betaler for + litt mer.

Først og fremst scorer denne laptopen meget høyt på ytelse og pris. Er faktiskt ikke så veldig dyrt forhold til andre merker med samme ustyr. Kan nevne f.eks HP aka compaq som har Intel M techology osv. og prisen ligger på rundt 15000,-.

Andre punkter som trekker opp denne pc'en er som følgende:

*God batteri kapasitet. Opptil 4-6 timer. Men hvertfall 4 timer med forholdsvis mye load på pc'en.

*Høy skjermoppløsning, hvis man velger det. Koster ca. 200,- mer for bedre modell.

*DVD brenner 4x nec

*Wireless card med B/G standards og vanlig nettverkskort på 10/100mbits

*2usb og 1 firewire

*Mulighet for radeon 9600 pro med 128mb minne.

Alt i alt er jeg meget fornøyd med denne pc'en og den lever opptil mine forventinger både til arbeid og privat bruk. Og jeg vil anbefale alle denne modellen av Dell hvis man ønsker high end system som er framtidsrettet.

Lenke til kommentar

Jeg bestillte akkurat denne pc:

Inspirion 8600

1,7GHz Pentium-M Centrino

15,4" widescreen (1680x1050)

512MB ram

60GB HD

4xDVD+RW

Mobility Radeon 9600 PRO Turbo 128MB

+wireless lan

+10/100 LAN

og alt det andre stasjet!!!

2xUSB 2.0 & 1xfirewire osv...

Denne cpu'n yter likt med en 3,0GHz pentium 4 og skjermkortet skal yte likt med Radeon 9600 PRO

(I dag får du faktisk denne pc'n med 768MB ram til samme pris som jeg betalte for min).

Godbiten er at denne pc'n kostet kun ~ 17400

18400 inkl 1 års complete care. (Dette er viktig og er en forsikring som sikrer at du får en splitter ny pc som er minst like god som den gamle dersom du f.eks. kommer til å knuse skjermen eller pc'n blir ødelagt på noen måte).

Jeg har også sjekket mot både Zepto og HP, compaq, acer og fujitsu/siemens og Dell er den DESIDERT billigste og har de desidert BESTE skjermene... en tilsvarende pc hos en konkurent ville kostet ~25 000.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er ny her og har store planer om å kjøpe meg en Dell Inspiron 8600. Som dere sier koster RAM latterlig mye hos dell.no. Tanken min er å kjøpe en 1,5 M Ghz med 512 RAM og kjøpe 512 ekstra et annet sted. Spørsmålet er da hva slags RAM som kan brukes i denne maskinen. Er ikke noen hardware ekspert, men det ble nevnt TwinMOS fra komplett.no her....er det sikkert at den kan brukes i i8600??? Det som står på Dell sine sider er jo at den bruker 333MHz DDR RAM. Finnes det evt. andre webshoper som kan selge billig RAM til en i8600?

Maskinen skal forresten brukes primært til programmering (java/j2ee), skriving av masteroppgave og noe spilling. Er i8600 rette valget tror dere?

Takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar

dell irriterer meg grenseløst siden prisene forandrer seg konstant..

forrige dag kostet det 300 å oppgradere et skjermkort dinside.no skrev ikke skulle selges mer, i dag koster det

128MB ATI® Mobility? Radeon? 9600 PRO TURBO (+1 116 kr)

så i dag koster det litt over tusenlappen for de samme konfig som forrige dag..

men men

Lenke til kommentar

En test på Dinside opplyser batteriet til å vare 192 min.

Men jeg må også legge til at dette er_den_beste bærbare jeg har sett når jeg ser på pris/ytelse. Noe klumpete (sier andre, har selv ikke sett den irl) kan den være ettersom den har samme chassi som sin lillebror 8500. De måtte absolutt være tidligst ute med centrino teknologi, at de ikke hadde tid til å lage nytt :s

De skulle også egentlig ha 3 usb innganger, men det ble det heller ikke noe av..

Jeg vurderer alikevel sterkt å gå til innkjøp av denne :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...