Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det virker å være liten interesse for kampsport i Norge, men jeg håper det er litt mer enn hva det kan se ut som på de forskjellige diskusjons-foraene vi har.   Så lenge flere sporter fremdeles er ulovlige er det kanskje ikke så rart.   Jeg følger bare litt med selv, men synes det er interessant når norske idrettsutøvere viser talent nok til å utmerke seg internasjonalt.   Haaland, Ødegaard og Nusa får jo oppmerksomhet så det holder.   Magnus Carlsen fikk oppmerksomhet etter hvert, men ikke i de første årene han begynte å utmerke seg...  Pressen er i det store og hele veldig dårlig til å skrive om up and coming.   Vi har tennis junior nummer en i verden, og jeg har så vidt sett det blitt nevnt.   I MMA er det enda verre.   Vi hadde Meek som fikk litt oppmerksomhet, men det var fordi han var veldig aktiv med å promotere seg, og fordi han var i UFC.   I dag har vi et talent på vei opp som er noen hakk mer lovende enn Meek var.  Jon Vetle Furuheim er 22 år og er allerede vel merittert som amatør.  Som proff har han 8 seire og et tap.   De 5 siste kampene har han gått seirende ut av, og ikke bare det, men han har vunnet de i 1. runde alle sammen.   Et år til i en litt større organisasjon enn Cage Finland, så er han ventet å få innpass i UFC.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns ikke noe særlig om kampsport generelt. Men støtter deg med tanke på at noen idretter, selv med særdeles gode norske utøvere ikke får oppmerksomhet. I Norge er det i hovedsak fotball, håndball og ski som gjelder. (Og som du påpeker så hadde ikke sjakk vært så populært i Norge på tv ruta hvis det ikke hadde vært for Magnus)...

Lenke til kommentar
leticia skrev (På 6.12.2024 den 3:35 PM):

Jeg syns ikke noe særlig om kampsport generelt. Men støtter deg med tanke på at noen idretter, selv med særdeles gode norske utøvere ikke får oppmerksomhet. I Norge er det i hovedsak fotball, håndball og ski som gjelder. (Og som du påpeker så hadde ikke sjakk vært så populært i Norge på tv ruta hvis det ikke hadde vært for Magnus)...

Er vel litt som jeg fryktet dette.  Det eneste svaret jeg fikk var fra en som ikke liker kampsport. :)    På et annet forum er det bare en gruppe som følger intenst med på sumo-bryting, hvilket er - sammen med amerikansk wrestling - det jeg bryr meg aller minst om.    Jeg antar at noen må oppnå resultater på høyde med f.eks. Cecilia Brækhus før det blir noe interesse..

Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard skrev (4 timer siden):

Er vel litt som jeg fryktet dette.  Det eneste svaret jeg fikk var fra en som ikke liker kampsport. :)    På et annet forum er det bare en gruppe som følger intenst med på sumo-bryting, hvilket er - sammen med amerikansk wrestling - det jeg bryr meg aller minst om.    Jeg antar at noen må oppnå resultater på høyde med f.eks. Cecilia Brækhus før det blir noe interesse..

Du fikk da iallefall et svar :thumbs:  Alle kan ikke like det samme ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er stor fan av kampsport og følger egentlig med på det "aller meste" derfra hver uke, selv om det betyr at det blir noen lange netter. Synes det er veldig kult å se hvor stort MMA og kampsport generelt har blitt de siste årene. Har fulgt MMA siden Nick Diaz var på topp.

Jon Vetle er skikkelig spennende, tror sjansen for at han dukker opp på "Dana White's Contender Series" neste sesong er ganske stor. Også har vi norske Ivana Petrovic som er signert til UFC og har allerede gått to kamper dette året. Kan vel også legge til Jack Hermansson på lista da han representerer Norge og Sverige.

UFC, PFL/Bellator, Karate Combat, Bare Knuckle Boxing og vanlig Boxing er det jeg ser mest av.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...