Gå til innhold

Anmeldelse: Indiana Jones and The Great Circle

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg kommet et godt stykke inn i spillet. Dette kan muligens bli årets spill for min del. Underveis har jeg fått gåsehud, ledd så jeg har rista, skvettet som søren...og blitt dratt inn i historien. Gameplay, grafikk, musikk, puzzles, action, lydeffekter, overraskelsene... alt bare funker som gull! Karakterene og dialog.. funker som søren. Får virkelig den gode  Indiana Jones følelsen uten at det virker uoriginalt heller. Steike som jeg gleder meg til resten av spillet!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hvor langt inn i spillet jeg egentlig har kommet til nå, men dette blir årets om ikke 10årets spill for meg. Jeg har ikke kost meg så mye med ett adventure spill siden uncharted kom i 2007. Jeg har lenge lett etter ett en-spiller spill som jeg kan kose meg gløgg ihjel med i mange timer og det har jeg virkelig funnet her.

Skal sies at jeg personlig aldri har sett en eneste indiana jones film, og kan svært lite om noe som helst i forkant, og når spillet treffer så bra hos en som meg da, så må de virkelig ha fått til noe. 10/10 fra meg

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Matteren skrev (På 12.12.2024 den 11:04 AM):

Jeg aner ikke hvor langt inn i spillet jeg egentlig har kommet til nå, men dette blir årets om ikke 10årets spill for meg. Jeg har ikke kost meg så mye med ett adventure spill siden uncharted kom i 2007. Jeg har lenge lett etter ett en-spiller spill som jeg kan kose meg gløgg ihjel med i mange timer og det har jeg virkelig funnet her.

Skal sies at jeg personlig aldri har sett en eneste indiana jones film, og kan svært lite om noe som helst i forkant, og når spillet treffer så bra hos en som meg da, så må de virkelig ha fått til noe. 10/10 fra meg

Da bør du se filmene. I hvert fall de tre første, ta de i rekkefølge. Spillet greier å gjenskape noe av crazy action, sjarmen og humoren og varmen som er i de filmene. Jeg er gammal gubbe og dette var noe av de gøyeste filmene jeg visste om da jeg var ungdom. Så var litt skeptisk om filmen greide leve opp til..forventningene… men..dæggærn - spillet ble veldig bra!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg vil se en film, så fyrer jeg heller opp de 3 første filmene.

Gameplayet i dette er jo sykt kjedelig = clunky melee combat (som Riddick spillet gjorde 10 x bedre), utrolig dum AI som ikke ser deg selv om du står rett foran dem, din kompanjong kan ikke dø, hvis du tar opp et våpen kan du ikke lade det og Indy kaster det fra seg om du skal klatre i en stige.

Spillet spammer deg også med evig spawning av fiender om du går rundt og skyter, så du blir tvunget til å spille stealth.

Det er også forresten kun en quick time event hvor du kan få "game over" om du ikke trykker (det er den scenen hvor du skal redde kompanjongen din på flyvingen).

Dette er basically "filler gameplay" hvor hovedfokus er cutscenes og story. 20 % gameplay og resten cutscenes, quick time events eller walking simulator. Gørrkjedelig.

Lenke til kommentar
JornHansen skrev:

Når folk klager over at de får dette spille inkludert på Gamepass 9. desember fordi noen kan kjøpe deluxe utgaven og få early access. Da har jeg faktisk ikke ord. Dette er ikke en flerspiller og Black Ops 6 kom samme dag for alle for å ta et eksempel. Jeg er bare glad for at enkelte velger å slenge ut 300 spenn ekstra for noe digitalt dilldall og early access. Det hjelper gamepass modellen å være lønnsom. Noen her minner meg om de folka som piratkopierte spill i gamle dager.

Det samme er det med folk som klager over at de ikke får alle kostymene gratis i GRATIS spill. De burde ha buksevann og truserøsk alle sammen.

At folk kjøper early access og "dilldall" vil jo bare øke prisene og gi oss spill med dårligere kvalitet. Hvis du kjøper et uferdig produkt og utviklerne tjener millioner på det har de ikke så veldig mye grunn for å fullføre arbeidet.
Lenke til kommentar
Boss-Znakemaster skrev:

Ser for meg at gamere flest (non-access media) vil synes at dette er en 6-7/10, med mindre man er fascinert nok av historien. For meg virker det jeg har sett via gameplay himla kjedelig. Jeg har lyst til å skyte nazister i spillet, ikke gå hånd mot hånd eller snike rundt dem.

Virker som de fleste anmeldere er kjøpt og betalt. Selv "WAB" på Youtube synes gameplayet var clunky, kjedelig, irriterende og repeterende, men ha gav det en tommel opp pga. story og grafikk. Ser heller filma om jeg vil få min Indy nostalgi.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev:
Gunfreak skrev (På 6.12.2024 den 1:06 PM):

Kan godt hende spillet er fantastisk, men jeg er for gammal til å "spille filmer" spiller jeg vil jeg spille, ikke sitte å se på 3d figurer snakke i 20 minutter. 

Vil jeg sitte rolig å ikke ta del har jeg TV og film, skal jeg spille, vil jeg faktisk ikke være passiv titter.

Som de fleste spill så er det noen cut scenes i dette spillet også. Men ikke noe mer enn vanlig. Og det er lenge mellom hver. Og de varer ikke lenge. Så i dette spillet handler du om du liker game play som faktisk er der.  

Nei, det er ikke Call of Duty akkurat. :)  Men jeg digger det! Og jeg er gammal gamer og. Men forstår at sniking, puzzles og litt action ikke er for alle, ei heller en bra historie med gode dialoger og godt stemmeskuespill. Indy her har alt dette. Og det passer meg utmerket. Spiller på PC og grafikk og ikke minst musikken er fantastisk! 

"...with nearly 4 hours of cutscenes". Ser heller et par Indy filmer ;)
Lenke til kommentar
Tommacool81 skrev:
Boss-Znakemaster skrev:

Ser for meg at gamere flest (non-access media) vil synes at dette er en 6-7/10, med mindre man er fascinert nok av historien. For meg virker det jeg har sett via gameplay himla kjedelig. Jeg har lyst til å skyte nazister i spillet, ikke gå hånd mot hånd eller snike rundt dem.

Virker som de fleste anmeldere er kjøpt og betalt. Selv "WAB" på Youtube synes gameplayet var clunky, kjedelig, irriterende og repeterende, men ha gav det en tommel opp pga. story og grafikk. Ser heller filma om jeg vil få min Indy nostalgi.
At alle ikke liker spillet er jo ikke rart, men mange liker det også. Hvorfor er dere bare de negative meningene, som sammenfaller med dine, som er de riktige? Ikke alle som er uenige med deg er kjøpt og betalt. Jeg digger spillet, for meg er det 10/10 og akkurat slik et Indiana Jones spill skal være. Men jeg likte jo gamle Fate of Atlantis, som det har atmosfære fra, og Dishonored som gameplay minner meg om. Hadde dette vært en shooter så hadde det nok ikke fungert like bra, og det er ikke overdrevent med cut-scenes.
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...