Teppebanker Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Ærede raggarballer! Jeg må få ordnet meg en vettug varmegreie + batterilader i bilen. Jeg tenkte i utgangspunktet på ComfortKit II 1900 Plus Jeg kan jo kjøpe en smartkontakt for et par hundringser og spare meg for Bluetooth-varianten. Så slo det meg at jeg trenger å kunne (fjern)lade batteriet uavhengig av motor- og kupevarmer. Jeg bruker bilen kun 1-2 ganger i uken. Jeg vil da typisk varme opp doningen i en halvtimes tid i forveien. Men, batteriet trenger vel litt mer vedlikeholdslading enn som så? Ergo vil det være en fordel å kunne (fjern)lade batteriet uten å kjøre i gang motor- og kupevarmer. Det tilsier at jeg trenger Bluetooth-varianten - gitt at den gir meg mulighet for å (fjern)lade batteriet uavhengig av motor og kupé. Jeg har ikke funnet noe info om dette på DEFAs sider. Hvor fancy pakke må jeg ha for å "differensiere" mellom motor- og kupevarmer og batteriladeren? Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Se koblingsskjema, strøm går først til batterilader, og videre til kupe og motorvarmer. Batterilader er aktiv hele tiden, så lenge kabelen står i. Motor og kupevarmer styres til å være på i den nødvendige tiden. https://www.defa.com/content/uploads/Documentation/WarmUp/Car-heating-kits/WarmUp/Illustrations/BT_connection-1.pdf Lenke til kommentar
Teppebanker Skrevet 6. desember Forfatter Del Skrevet 6. desember Koblingsskjema er ikke nødvendigvis informativt for vanlig dødelige 🙂 Konklusjonen blir da at jeg trenger blåtannvarianten, sant? Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 6. desember Del Skrevet 6. desember (endret) Teppebanker skrev (17 timer siden): Koblingsskjema er ikke nødvendigvis informativt for vanlig dødelige 🙂 Konklusjonen blir da at jeg trenger blåtannvarianten, sant? Det er flere varianter. Den enkleste har en fjernkontroll med rekkevidde ca 1 km. Den støtter også programmering av faste tider, slik bilen varmes automatisk. Blåtann varianten er enklere å bruke ved at en slipper fjernkontroll kan bruke telefonen. Men ved at den kommuniserer med blåtann må bilen være i umiddelbar nærhet når du skal legge inn hvilken tid varmen skal starte. Har program for faste tider. uten at du har kontakt med bil. Ønsker du manuelt å starte varmen må du gå ut for å få kontakt med bilen. Det finnes også variant som har innebygget mobil telefon. Da kreves et abonnement fra Defa for at den skal fungere, pris per år er 774. Sjekk også at den støtter 4G, mange av disse løsningene er basert på 2G som skal legges ned i 2027. Usikker om disse faktisk er oppdatert. For alle variantene, batterilader er aktiv hele tiden, selv om varmen ikke er aktiv. Endret 6. desember av toralfb 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå