Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Blir forlatthetsfølelse og sorg lettere å bære?

Danielx91

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Danielx91 skrev (1 minutt siden):

Jeg sliter mye med det.... og det er vondt....

Det finnes dessverre ingen fasitsvar på dette.

For noen blir det lettere over tid, mens for andre gjør det ikke det. Dette avhenger av hvilken hjelp man får, hvordan man takler situasjonen og flere andre individuelle faktorer.

Håper du får hjelpen du trenger.❤️

Lenke til kommentar
Kassettspiller skrev (Akkurat nå):

Det finnes dessverre ingen fasitsvar på dette.

For noen blir det lettere over tid, mens for andre gjør det ikke det. Dette avhenger av hvilken hjelp man får, hvordan man takler situasjonen og flere andre individuelle faktorer.

Håper du får hjelpen du trenger.❤️

Min psykolog har sagt at det blir lettere å bære med tiden. Hva slags hjelp kan hjelpe med forlatthetsfølelse og sorg? Jeg takler situasjonen med å være på skansen aktivitet og med venner samt føle på alle følelser uten å ty til rus. Rutiner er viktig.

Takk <3

Endret av Danielx91
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Danielx91 skrev (7 minutter siden):

Min psykolog har sagt at det blir lettere å bære med tiden. Hva slags hjelp kan hjelpe med forlatthetsfølelse og sorg? Jeg takler situasjonen med å være på skansen aktivitet og med venner samt føle på alle følelser uten å ty til rus. Rutiner er viktig.

Takk ❤️

Hva slags hjelp som kan være aktuelt, avhenger av hvem du er og hvilke behov du har. For eksempel hjelper gruppeterapi for noen, men for andre ikke.

Dette er noe en psykolog kan gi mer informasjon om. :)

Lenke til kommentar
Gjest c6736...eb6

Er det kjærlighetssorg? Eller har du mistet noen som er død? 
Sorg er tungt og vondt. Det som hjelper er å sette av tid til å sørge, dette fordi da får man avgrenset tiden man bruker på å gruble og tenke. Si du setter av en time om dagen til å sørge, og resten av tiden skal du gjøre andre ting. Når tankene presser på så skyv det bort å tenk at dette skal du tenke på i sørge timen. Lettere sagt enn gjort, det vet jeg. Prøv å hold på rutiner, møt folk og unngå være for mye alene hvis det hjelper. Det finnes også sorggrupper og psykologisk hjelp. 

Anonymous poster hash: c6736...eb6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...