Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Visste at Dragon Age: The Veilguard ikke kunne leve opp til fansens forventninger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
20 hours ago, Zepticon said:

Jeg insinuerer ingenting.
Jeg sier rett ut at utgiveren har håndplukket anmeldere som de vet er positive. Samtidig har de valgt bort anmeldere som har vært negative tidligere. Dette er ikke en konspirasjon, men noe du kan høre både fra anmeldere som har kritisert praksisen og det store avviket i snittkarakter på anmeldelsene gitt før og etter launch. Det er lett etterpøvbart. Flere andmeldere har snakket ut om hvordan de blir svartelistet og får trukket reklameavtaler etter å ha gitt annet enn toppkarakterer.

Utdann deg litt i det du snakker om.

Dette betyr også at anmeldere som ikke gir gode reviews blir svartelistet og straffet for dårlige reviews. Siden disse anmelderne lever av å anmelde spill så får de indirekte betalt for gode reviews, ved at de fortsatt får koder før launch og kan være blandt de som får mye trafikk før og under launch. De er avhengig av å kunne anmelde for å tjene penger, og utgiverne lar dem ikke anmelde om de gir dårlige reviews. Altså: De må skryte for å tjene penger.

Jeg diskrediterer dem fordi det er helt åpenbart for en uavhengig observatør at dette er korrupt praksis, og et stort problem i spillindustrien. Det er ikke bare Veilguard dette gjelder, og praksisen med håndplukking av anmeldere er noe vi som forbrukere burde slå hardt ned på.

Jeg tror du bør konsentrere det om din egen utdanning og ikke snakke høyt om hva jeg bør gjøre.

Det er ikke noe som helst korrupt ved dette. Alle har fått kode. At markedsavdelingen velger ut enkelte de tror vil være positive til spillet i første omgang er faktisk jobben deres. Spesielt i disse dager når en del av publikumet oppfører seg som ekstremt toksiske prepubertale idioter.

Man kan like det eller ikke, men det er faktisk ikke korrupsjon og det kan ikke brukes som diskreditering for anmeldelser du ikke liker slik du forsøker på her.

Endret av rabler
  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Merkelig. Jeg har faktisk aldri sett deg poste et fornuftig innlegg, men jeg løper jo ikke etter deg og kaller deg troll for det. Så hvem er egentlig trollet her tror du?

Nei, jeg er jo anti-woke, så ingen av mine innlegg vil noensinne kunne se fornuftig ut for deg. Men selv når jeg er sterkt uenig med folk så prøver jeg i det minste å holde en rolig tone uten å kalle meningsmotstanderne for idioter. Trollet er den av oss som ikke klarer det.

• Liker 3
Lenke til kommentar
rabler skrev (På 24.12.2024 den 13.13):

Jeg tror du bør konsentrere det om din egen utdanning og ikke snakke høyt om hva jeg bør gjøre.

Jeg snakker om å "utdanne deg innenfor det du snakker om". Vanskelig nyanse å ta?

Sitat

Det er ikke noe som helst korrupt ved dette. Alle har fått kode. At markedsavdelingen velger ut enkelte de tror vil være positive til spillet i første omgang er faktisk jobben deres.

"Alle" har aldeles ikke fått kode.
Markedsføringsavdelingen sin jobb ja. Derfor jeg sier det er reklame, ikke reveiw eller journalistikk.

Sitat

Spesielt i disse dager når en del av publikumet oppfører seg som ekstremt toksiske prepubertale idioter.

Shill-speak for berettiget kritikk.

Sitat

Man kan like det eller ikke, men det er faktisk ikke korrupsjon og det kan ikke brukes som diskreditering for anmeldelser du ikke liker slik du forsøker på her.

Klart jeg kan bruke det til å diskreditere en anmelder når det de driver med er reklame, ikke en objektiv anmeldelse.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...