Gå til innhold

Visste at Dragon Age: The Veilguard ikke kunne leve opp til fansens forventninger


Anbefalte innlegg

rabler skrev (17 minutter siden):

Wow. 2,5 milliarder til og med. Tror du virkelig på dette tøvet selv? 🤡

Moralen er: ikke bruk så mye tid på Internet 🙄

Hmm, google estimater sier mellom 80 og 150 mill dollar, DAI (inquisition) kosta vel noe sånt som 150 mill dollar for 10 år sia, så 250 mill dollar er ikke så utenkelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rabler skrev (30 minutter siden):

Wow. 2,5 milliarder til og med. Tror du virkelig på dette tøvet selv? 🤡

Moralen er: ikke bruk så mye tid på Internet 🙄

Tulling. 250 millioner dollar er overhode ikke urealistisk på et prosjekt som involverer hundrevis av ansatte og har foregått i 10 år. De fleste estimatene ligger på mellom 150 millioner og 250 millioner dollar. Det tilsvarer et sted mellom 1,6 og 2,8 milliarder norske kroner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Kajac said:

Tulling. 250 millioner dollar er overhode ikke urealistisk på et prosjekt som involverer hundrevis av ansatte og har foregått i 10 år. De fleste estimatene ligger på mellom 150 millioner og 250 millioner dollar. Det tilsvarer et sted mellom 1,6 og 2,8 milliarder norske kroner. 

Jeg har sett de regnestykkene. Det henter tall ut av ræva. Utviklingen har for det første bare pågått siden 2018, altså seks år. Det originale spillet de begynte på for ni år siden ble kansellert og tapene allerede bokført.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (46 minutter siden):

Jeg har sett de regnestykkene. Det henter tall ut av ræva. Utviklingen har for det første bare pågått siden 2018, altså seks år. Det originale spillet de begynte på for ni år siden ble kansellert og tapene allerede bokført.

Du vet at du gjør ikke utviklerne noe tjeneste her xD Ja, Dreadwolf, det egentlig het, og ble referert flere ganger i Veilguard. Helt riktig gikk i søppeldunken, men jeg vil si det inngår i utviklingen av Veilguard. Da du finner mye rester og referanser til denne historien i spillet. Og dermed inngår i utviklings tid og kostnad, selv om det har blitt bokført. Som spillutvikling gjør hvert år btw, det er ikke slik at de bare kan vente med alle utgifter til spillet er ute.. Begge disse to inngår i det som skulle bli en oppfølger. 

Og disse tallene er ikke hentet fra ræva, det er fra de samme kildene som fortalte om alt woke greiene. I månedene fram til release, så de er trolig veldig riktig. Samt, lignende spill prosjekter har kostet, som man får vite når skatter og finans rapporter til både myndigheter og investorer offentligjøres.

Marketing er jo og en kostnad du kan legge til..

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Lush said:

Og disse tallene er ikke hentet fra ræva, det er fra de samme kildene som fortalte om alt woke greiene.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :rofl:

Sorry ass, sånne idioter kan man ikke ta seriøst 🤣😂

Lenke til kommentar
Upsidian skrev:
Mye copium i denne artikkelen leser jeg. Fansen er jo skuffet da orginale Dragon age var dark fantasy, dette er high fantasy. Mye blod å gørr i forgjengeren, mens dette er en Disney versjon. For ikke å snakke om at spillet rett og slett var dårlig skrevet og kjedelig. Det at det på et tidspunkt var et live service spill merker man på loot og måten det virker på. Kort og godt, de ødelagte spillet. Var en stor fan av Dragon age serien, men vedmindre gjør en total reebot så håper jeg de aldri lager et nytt da de har skadet det merkenavnet såpass mye at det frister ikke med mer.
Helt enig med dette og en del andre meninger her. . Sorry gutter og jenter. Sannhenten er enkel, du kan gjerne kalle dette Disney-fisering eller noe slikt. ... Kort sagt, formelen er få å utvidet spillet til et så stort publikum at det mister sitt originale skinn og preg. Det blir bokstavelig talt middelmådig i søken etter en gjennomsnittlig forbruker. Jakten etter profitt som er typisk for moderne store selskap (helst AS). . . De lager en hamburger for dere, mens dere etterspør en forfinet delikatesse. Det er her at bedraget ligger. Det handler ikke om 10 år, 5 år med venting etc. . . Kall det gjerne for en corporate-syke. Og for guds skyld ikke dra inn Woke og sånt. Helt enig at det politiske kan (og kanskje må) bakes inn hvis bakeren kan faget sitt. Tror faktisk at "the corpos" venter på et splid basert på politisk uenighet, for jepp det hjelper visstnok med salgstallene. Så nikk til troll-lakeiene som jobber iherdig her og der. . Ellers et par eksempler: Som andre har nevnt - Baldurs Gate 3 - et nisjespill som har fokusert på typiske trekk ved sjangeren etc. Ble til en så stor suksess at det entret mainstream og ble viden kjent. (Kall det en god rute sammenlignet med AS-ruten der man prøver å tilfredsstille det brede publikum med en gang). Husk at AS-folket liker å satse på "safe" løsninger. . . Stalker 2. Her har ventetiden vært 15 år! Spillet er definitivt nisje, men prøver å bevare sitt DNA - og det lykkes de med. Ja, spillet er buggy og sånt, men fansen er jo nesten villig til å tilgi utviklerne siden spillet dufter av sin klassiske formel og oppbygning. (Det som egentlig er synd at A-life ikke ser ut til å virke, det er kjipt for dem).
  • Liker 2
Lenke til kommentar

ChatGTP som har generert svarene nedenfor sitter ikke på data fra etter Oktober 2023. En del av grunnen til at den ikke kan si noe presist om Veilguard og skriver Dreadwolf. Men om vi ser på tidligere titler så kan det være interessant å se utviklingen samt forhold mellom utviklingskostnader og markedsføring.  På disse gamle spillene har den nok grei kontroll.

Markedsføring er selvsagt en del av totalsummen som vi må inkludere. På mange store spill er det helt normalt at denne er på 0,3x-1x utviklingskostnader.

Sammendrag fra ChatGPT rundt tidligere spill i serien:

Quote

1. Dragon Age: Origins (2009)

  • Utviklingskostnader: Estimert til $40 millioner.
  • Markedsføringskostnader: Estimert til $15 millioner.
  • Totalpris: $55 millioner.
  • Markedsføring vs Utvikling ratio: 0.375:1

2. Dragon Age II (2011)

  • Utviklingskostnader: Estimert til $40 millioner.
  • Markedsføringskostnader: Estimert til $30 millioner.
  • Totalpris: $70 millioner.
  • Markedsføring vs Utvikling ratio: 0.75:1

3. Dragon Age: Inquisition (2014)

  • Utviklingskostnader: Estimert til $70 millioner.
  • Markedsføringskostnader: Estimert til $40 millioner.
  • Totalpris: $110 millioner.
  • Markedsføring vs Utvikling ratio: 0.57:1

4. Dragon Age: Dreadwolf (2024) [Antatt kostnad]

  • Utviklingskostnader: Estimert til $200 millioner (kan være høyere basert på utviklingens omfang).
  • Markedsføringskostnader: Estimert til $100 millioner (basert på markedsføringskampanjene for de foregående spillene).
  • Totalpris: $300 millioner.
  • Markedsføring vs Utvikling ratio: 0.5:1

Interessant å se i listen ovenfor at bare fra 2009 til 2014 så var utviklingskostnaden økt med 100%. Økningen mellom spilltitlene som hadde 3 års mellomrom var på ca 50% mellom hver tittel.

Inflasjon i markedet og spillindustri forteller ChatGPT mer om nedenfor. Igjen, den treffer selvsagt ikke på Veilguard/Dreadwolf, men den kan likevel si en del generelt om markedsutviklingen fra 2014 og frem til 2024.

 

Quote

For å vurdere inflasjonen mellom 2014 og 2024, spesielt med tanke på spillutvikling, er det viktig å forstå hvordan både generell inflasjon og spesifikke endringer i spillindustrien har påvirket kostnadene for utviklingsteam, teknologi, arbeidskraft og annet.

1. Generell inflasjon i USA (2014-2024):

Fra 2014 til 2024 har den amerikanske inflasjonen vært betydelig, spesielt etter COVID-19-pandemien, som førte til økonomiske kriser og høyere prisvekst. La oss se på de viktigste inflasjonstallene:

  • 2014 til 2024: Den gjennomsnittlige inflasjonen over denne perioden har vært rundt 2-3 % per år frem til 2020, da den virkelig økte som følge av pandemiens økonomiske effekter. I 2021 og 2022 så vi en dramatisk økning i inflasjonen, som nådde over 8 % i 2022, før det stabiliserte seg mot slutten av 2023.

    • 2014-2019: Inflasjonen var moderat, rundt 1,5-2,0 % per år.
    • 2020-2022: En dramatisk økning på 8-9 % på grunn av pandemiens økonomiske virkninger og forsyningskjedeproblemer.
    • 2023-2024: Inflasjonen har stabilisert seg, men er fortsatt høyere enn tidligere, rundt 4-5 % per år.

    Total inflasjon (2014-2024): Omtrent 20-30 % i løpet av de ti årene, avhengig av hvordan du ser på de årlige endringene.

2. Hvordan inflasjonen har påvirket spillutvikling:

Utviklingskostnader:

  • Spillutviklingskostnader har generelt økt betydelig fra 2014 til 2024, både på grunn av inflasjon og de teknologiske kravene til moderne spill.
  • Kostnader for arbeidskraft: Lønnene for utviklere har steget, spesielt innenfor spesialiserte områder som grafikk, AI, spillmotorer, og 3D-modellering. Dette reflekterer den generelle inflasjonen, samt økt etterspørsel etter høyt kvalifiserte utviklere og spesialister.
  • Lønnsvekst: En gjennomsnittlig spillutvikler kan ha sett en lønnsøkning på 20-40 % mellom 2014 og 2024, avhengig av ferdigheter, erfaring og plassering. Dette har vært drevet både av inflasjonen og den økte konkurransen om talent i spillindustrien.

Teknologiske investeringer:

  • Unreal Engine 5, ray tracing, og andre avanserte grafikkteknologier har gjort utviklingsprosessen mer krevende og tidkrevende, noe som også har økt kostnadene.
  • Utstyr og teknologi: Kostnadene for utviklingsutstyr, servere, og annen teknologi har økt, spesielt ettersom spill nå krever mer prosesseringskraft og større lagringskapasiteter.
  • Datahåndtering og servere: Spill med online multiplayer eller store åpne verdener har høyere server- og databehandlingsbehov. Dette øker også kostnadene for utviklerne, både på grunn av høyere pris på servere og mer komplekse infrastrukturkrav.

Markedsføringskostnader:

  • Markedsføring er en av de største kostnadene for AAA-spill, og disse kostnadene har også steget de siste årene.
  • Digital markedsføring, influencers, sponsing av streamere og sosiale medier har blitt mer dominerende, men har samtidig økt kostnadene. I tillegg har prisen på tradisjonell reklame som TV-reklame, utendørsannonser og høyprofilerte kampanjer også økt på grunn av inflasjonen.

Spillproduksjonens kompleksitet:

  • Åpen verden og grafikk: Den økte kompleksiteten i spill som Dragon Age: Dreadwolf sammenlignet med Dragon Age: Inquisition er en direkte konsekvens av både teknologisk utvikling og høyere forventninger fra spillere. Det betyr større team, mer spesialisert arbeidskraft og mer tid til å produsere høy kvalitet.
  • Forbedringer i spilldesign: Spill som Dreadwolf krever mer sofistikerte verktøy for å skape detaljerte karaktermodeller, animasjoner og miljøer, noe som bidrar til økte utviklingskostnader.

Sammenligning av utviklingskostnader: Dragon Age: Inquisition vs. Dragon Age: Dreadwolf:

  • Dragon Age: Inquisition (2014) hadde et estimert utviklingsbudsjett på $70-100 millioner. Dette inkluderte både utvikling og markedsføring.
  • Dragon Age: Dreadwolf (2024) er antatt å ha et mye høyere budsjett, $200-300 millioner. Dette er et resultat av høyere teknologiske krav (som Unreal Engine 5), et større team, mer kompleks spilldesign, og den generelle økningen i produksjonskostnader.

Konklusjon:

Den generelle inflasjonen mellom 2014 og 2024 har vært mellom 20-30 %, men når vi ser på spillutvikling, har flere faktorer — inkludert høyere teknologiske krav, større spillverden og økte lønninger for utviklere — ført til at utviklingskostnadene har økt mer dramatisk enn bare inflasjonen.

Så mens inflasjonen har hatt en betydelig effekt på kostnadene for spillutvikling, er det den teknologiske utviklingen og økningen i spillenes kompleksitet som har hatt den største påvirkningen på økte budsjetter, som vi ser med Dreadwolf sammenlignet med Inquisition.

Det virker ikke usannsynlig at dette spillet kan ha fått en 100% økning i totalkostnader sammenlignet med forgjengeren. I så tilfelle kan vi gjerne havne på  rundt 2,5 milliarder (226 mill USD.)

17 hours ago, rabler said:

Det henter tall ut av ræva. 

Hvor henter du dine tall/estimater fra? Kom med kilder. 

 

Endret av P7SA
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (13 timer siden):

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :rofl:

Sorry ass, sånne idioter kan man ikke ta seriøst 🤣😂

Skal oppdatere deg, når tallene bli publisert og hva den faktiske kostnaden blir offentliggjort. Btw disse idiotene, er jo de samme som leverte et teknisk solid spill. Bare ikke spillet, som 90%+ av fansen ikke var interessert i(Inquisition 12M solgte, 1.14M første uke)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Lush said:

Skal oppdatere deg, når tallene bli publisert og hva den faktiske kostnaden blir offentliggjort. Btw disse idiotene, er jo de samme som leverte et teknisk solid spill. Bare ikke spillet, som 90%+ av fansen ikke var interessert i(Inquisition 12M solgte, 1.14M første uke)

Folk som uironisk bruker ordet "woke" er idioter jeg ikke gidder å bruke fem kalorier på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (3 timer siden):

Folk som uironisk bruker ordet "woke" er idioter jeg ikke gidder å bruke fem kalorier på.

Vel du har nå brukt endel kalorier i 'woke i moderne underholdning industri tråden'  så det sier vel sitt...

Men for holde litt på tema, så er det interessant å se at utviklerne ikke vedgår, innrømmer eller svarer på hvordan det kunne gå så galt. Da de i oppløpet til lanseringen. Uttalte at de hadde jobbet hardt for å være sikker på å levere tidenes Dragon Age fortsettelse. Og så viser det seg at det er en kjempe flopp. Under 50% av spillerne har kommet seg videre forbi part 8, over en måned etter lansering.. dette tallet skulle stadig blitt lavere hvis nye spillere kjøpet spillet inn mot julehøytiden. Så det er utrolig dårlig mtp at få tydelige ikke spiller videre, eller at nye spillere senker denne %.. xD lover IKKE bra for Mass Effect som de jobber med nå. Når de ikke inrømmer feilene sine : (

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Lush skrev (5 minutter siden):

Under 50% av spillerne har kommet seg videre forbi part 8, over en måned etter lansering..

Hvor mange har kommet seg halvveis ut i Elden ring eller dark souls? Spill som regnes som fantastiske?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, Lush said:

Vel du har nå brukt endel kalorier i 'woke i moderne underholdning industri tråden'  så det sier vel sitt...

Men for holde litt på tema, så er det interessant å se at utviklerne ikke vedgår, innrømmer eller svarer på hvordan det kunne gå så galt. Da de i oppløpet til lanseringen. Uttalte at de hadde jobbet hardt for å være sikker på å levere tidenes Dragon Age fortsettelse. Og så viser det seg at det er en kjempe flopp. Under 50% av spillerne har kommet seg videre forbi part 8, over en måned etter lansering.. dette tallet skulle stadig blitt lavere hvis nye spillere kjøpet spillet inn mot julehøytiden. Så det er utrolig dårlig mtp at få tydelige ikke spiller videre, eller at nye spillere senker denne %.. xD lover IKKE bra for Mass Effect som de jobber med nå. Når de ikke inrømmer feilene sine : (

Det er morsomt at så lenge de ikke mener det samme som deg så må de åpenbart lyve? For de kan jo helt umulig mene noe annet enn deg? De kan jo umulig være fornøyd med spillet og mottakelsen det har fått av andre enn en liten gruppe hatefulle idioter? Jeg er så jævla lei av idioter som ikke kan noe som helst om spillutvikling forsøke å ødelegge hele industrien med hatkampanjer og mas, mas, mas, mas, woke ditt woke datt. De oppfører seg som prepubertale drittunger som burde hatt en god omgang juling.

Og bare for å nevne det. Dette tok omtrent fire kalorier å skrive…

Endret av rabler
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Lush skrev (44 minutter siden):

Og hvor mange millioner kjøpte disse.. 

Hvor mange kjøpte Dragon age? Altså om du ser på alle salgene ikke bare på antall som har vært online på Steam?

Dragon age origins solgte 3,2 millioner.

Dragon age 2 solgte 2 millioner.

Mass Effect på 2, me2 på 5, Andromeda på 5...

Hva tenker du er et skuffende tall da? Om alle de spillene regnes som suksessfulle?

 

Dark souls solgte 5 millioner, Elden ring over 25 millioner.

Hva har de salgstallene å si for hvor mange som ikke har klart å spille gjennom halve spillet?

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (16 minutter siden):

Hvor mange kjøpte Dragon age? Altså om du ser på alle salgene ikke bare på antall som har vært online på Steam?

Dragon age origins solgte 3,2 millioner.

Dragon age 2 solgte 2 millioner.

Mass Effect på 2, me2 på 5, Andromeda på 5...

Hva tenker du er et skuffende tall da? Om alle de spillene regnes som suksessfulle?

 

Dark souls solgte 5 millioner, Elden ring over 25 millioner.

Hva har de salgstallene å si for hvor mange som ikke har klart å spille gjennom halve spillet?

Dette hører mer hjemme i 'woke i moderne underholdnings industri' tråden..

Det er vidt ulike spill.. Veilguard er laget for at de fleste skal klare å gjennomføre, hvis de kan lide seg igjennom historien. Men det er tydelig at de fleste ikke har gjort dette.. Dark Souls, Elden Ring er ikke, da spiller er mer hardcore orientert. Men jeg kan jo påpeke at flere var villig til å betale for disse spillene, tross at de kanskje ikke klarte å gjennomføre. Samt user score, og et godt rykte, som jeg vil si har mye å si, hvis vi ser bort fra utviklings kostnad og inntekt.  

Nå har ikke bioware avslørt om de har nådd minst 1 million solgte, engang.. Bare at de ser for seg at salget vil ta seg opp, men jeg vil si det er avslørende at de dette ikke har skjedd. Da de var mer en villig til å annonsere dette ved tidligere spill i serien.. Og det er bra å kunngjøre positive salgstall for aksjeverdien. Selv om de kan annonsere 1M solgte i år, så vil det tilsi at Veilguard ikke vil oppnå forventede salgstall. Ei heller å nå X antall solgte for å gå i null, noe som er estimert til å være i 8-12M solgte, for et spill som Veilguard.

Kan jo og si at at Veilguard hadde større muligheter for å oppnå gode salgstall, sammenlignet med eldre Dragon Age spill. Det er bra optimalisert mot eldre systemer, bedre tilgjengelighet digitalt og fysisk, samt lansert på de fleste platformer. Bioware, og media likte jo å si at Veilguard var det best solgte spillet på Steam, uten å nevne at dette var sammenlignet med tidligere EA spill som ikke var tilgjengelig på Steam før i 2019..

 

Så vidt ulikt grunnlag for å sammenligne salgstall, samt at budsjettene er helt ulikt. Men at Veilguard mest sannsynlig ikke har klart å matche til og med Dragon Age 2(2009, 250M $ budsjett).. Noe mer du vil forsvare..

 

Men som jeg svarte rabler, det er synd at utviklerne ikke innrømmer noe feilsteg, utenom at de ikke klarte å innfri forventningene til fans. Selv om de var så sikker på suksess, før lansering og har fått så gode "reviews".. Lover ikke bra for MassEffect..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lush skrev (3 minutter siden):

Det er vidt ulike spill..

Har det noe å si? Trodde poenget var at folk ikke hadde klart å spille gjennom mer enn halve spillet.

Men for å gjøre det litt mer rettferdig da, hvor mange har spilt gjennom halve baldurs gate 3? Ifølge Steam er det kun 40% som har klart det.

Betyr det at bg3 er en fiasko?

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Det er morsomt at så lenge de ikke mener det samme som deg så må de åpenbart lyve? For de kan jo helt umulig mene noe annet enn deg? De kan jo umulig være fornøyd med spillet og mottakelsen det har fått av andre enn en liten gruppe hatefulle idioter? Jeg er så jævla lei av idioter som ikke kan noe som helst om spillutvikling forsøke å ødelegge hele industrien med hatkampanjer og mas, mas, mas, mas, woke ditt woke datt. De oppfører seg som prepubertale drittunger som burde hatt en god omgang juling.

Og bare for å nevne det. Dette tok omtrent fire kalorier å skrive…

Jeg påpeker at de utelukker deler av sannheten, og ikke ser ut til å ha reflektert over hvordan det endte slik.. Men dette er Corporate speech, er vel en del av jobben deres for investorer og aksjeverdi. Men det er ikke slik du får fans tilbake, eller håpe på bedre utgivelser i framtiden.

Denne "lille" gruppen, har vel ikke noe å si for hvorfor en potensiell kundegruppe på flere millioner ikke møte opp.. Kanskje de er en majoritet, som Bioware sier selv ikke fant spillet matchet vår smak.. Til tross for gode reviews fra de fleste store Gamer aktørene, hvor flere i ettertid har gått tilbake på scoren sin.

Blitt endel gode spill, som har solgt millioner i år, til tross for. Og jeg vil si det er fordi de har brydd seg om historien, og være tro mot sjangeren og lore i spillet sitt. Ja du får gi de juling da... voksent. Bra du får litt mosjon, ikke vondt av det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The Veilguard har solgt 1 million kopier på fjorten dager. Jeg tenker det kan kalles en suksess og at det rett og slett ikke er noe å innrømme selv om haterne er opptatt av å slå hverandre på brystet og utrope enda en "win" 🤮

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (3 minutter siden):

Har det noe å si? Trodde poenget var at folk ikke hadde klart å spille gjennom mer enn halve spillet.

Men for å gjøre det litt mer rettferdig da, hvor mange har spilt gjennom halve baldurs gate 3? Ifølge Steam er det kun 40% som har klart det.

Betyr det at bg3 er en fiasko?

Ikke når det har gode salgstall, gode reviews, og  bedre sett opp mot 5% av Veilguards gjennomførte. Hvorfor ikke se på spillere i dag, 10k for Veilg, og 72k for BG3... Ser ut som at flere jobber mot å bli endel av de 40%.. Får se om en måned igjen.

Og som jeg sa, hvis et spill stadig selger så vil % av gjennomførte stadig minke, før det vil øke når salget stagnerer. Noe som ville vært veldig tydelig med Veilguard, da det har solgt betydelig mindre. Så skulle denne vært mye høyere, men det er ikke virkeligheten. 

 

Noe mer? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lush skrev (5 minutter siden):

Noe mer? 

Kan ta et annet spill som regnes som en suksess.

Path of exile.

Der har kun 20% av spillerne klart å spille gjennom halve spillet.

Er det en fiasko da?

 

Om folk faktisk liker spillene, slik du sier, burde ikke flere folk klare å spille gjennom dem? Eller har ikke det noe å si?

 

Du påstår også at veilgard er lett å spille gjennom, så flere burde klare å komme halvveis gjennom det, men nå påstår du at de ikke burde klare det?

 

Kan du ikke bestemme deg snart?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...