Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nødvendig minimumskostnad til regnskapsfirma for sovende AS

Gjest 2bbd7...fef

Anbefalte innlegg

Gjest 2bbd7...fef

Har et AS helt uten aktivitet, utover at det eier aksjeposten min i selskapet jeg er ansatt i. Hvis jeg ikke har ork eller peiling nok til å gjøre regnskapet selv, hva er mye/lite å måtte betale til et regnskapsfirma per år for å oppfylle de lovpålagte minimumskravene til årsregnskap, generalforsamling etc.? 

Anonymous poster hash: 2bbd7...fef

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 2bbd7...fef skrev (3 minutter siden):

Har et AS helt uten aktivitet, utover at det eier aksjeposten min i selskapet jeg er ansatt i. Hvis jeg ikke har ork eller peiling nok til å gjøre regnskapet selv, hva er mye/lite å måtte betale til et regnskapsfirma per år for å oppfylle de lovpålagte minimumskravene til årsregnskap, generalforsamling etc.? 

Anonymous poster hash: 2bbd7...fef

Hvis det ikke er noe drift så er det billigste og enkleste for deg å bare betale for Fiken. Da får du alt du trenger, med noen klikk. Hvis du absolutt skal ha en regnskapsfører til å gjøre det så må du fort betale 8-10 tusen kroner i året bare for regnskap, og så kommer skattemelding og eventuelle føringer gjennom året i tillegg.

Lenke til kommentar
Gjest e0992...8e4

Som over her sier. 
Fort 10-20k totalt.

Selv for sovende bedrifter så er det fortsatt arbeid, og det er "kjedelig" arbeid regnskapsfører bare må trykke for å trykke for å få gjort.

Det er også slik at det blir en litt dyrere kostnad enn "normalt" 
Sovende selskap er en risiko for regnskapsførere, du kan avvikle selskapet / la det gå konkurs uten at regnskapsfører vet det før det er for sent også står dermed regnskapsfører der pliktig til å gjennomføre ekstra arbeid som ikke vil bli betalt for.

Her i byrået har vi 3 slike selskaper, de betaler 20k forskudd hvert år. De 30 andre henvendelsene som har vært de siste årene om å ta sånne godtok ikke å forskuddsbetale og ble derfor ikke tatt inn i porteføljen.

Å levere regnskap for sovende selskap er derimot lett bare du tar deg tiden det tar.
Du kan ta et kurs som koster 8k med regnskap Norge og vipps så har du mer kunnskap også. ( du må ikke, google finner ut alt du trenger også )  Men erfaringen min er at altfor mange tror de kan regnskap, uten at de egentlig kan det.

Anonymous poster hash: e0992...8e4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...