Gå til innhold

Her er PC-kravene for Indiana Jones and the Great Circle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da venter jeg bare på et mod som skrur av dritten før jeg i det heletatt gidder å prøve det. Raytracing gir så alt for liten verdi i de fleste spill til at det skal være verdt å miste 30-40FPS. Her snakker vi atpåtil et Bethesda-publisert spill så jeg forventer allerede ganske ræva ytelse utenom. Atpåtil er det tvunget.

Nope, nei takk, er mer enn nok å spille ellers fortida.

Lenke til kommentar

Når det koster 699-999 for et linært spill med så enkle gameplay elementer bør pokker meg graffikken levere, da er det vel helt på sin plass at man kreve at folk har teknologi som kom på alle kort for 7 år siden. 

Endret av MrL
Lenke til kommentar

RTX 2060 Super (8GB vram), RX 6600 eller Intel Arc A580 er nok omtrent det en må ha for bra grafikk og 1080p 60 fps i flere av de mest krevende spillene i dag. Men enig i at spill bør ikke kreve mer enn grafikkort med 6GB med vram (f.eks RTX 3050 6GB og Intel Arc A380).

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
5 hours ago, MrL said:

Når det koster 699-999 for et linært spill med så enkle gameplay elementer bør pokker meg graffikken levere, da er det vel helt på sin plass at man kreve at folk har teknologi som kom på alle kort for 7 år siden. 

Spillet ser jo generelt bare helt ok ut, lite de vil få ut av raytracing her. Det de har vist i trailerne er ikke langt på nær bra nok til å ha de systemkrava de har her, lukter heller nok en klassisk ræva optimaliseringsjobb som vi er vant med å se av alt som kommer fra Bethesda.

Lenke til kommentar
Runis skrev:

Da venter jeg bare på et mod som skrur av dritten før jeg i det heletatt gidder å prøve det. Raytracing gir så alt for liten verdi i de fleste spill til at det skal være verdt å miste 30-40FPS. Her snakker vi atpåtil et Bethesda-publisert spill så jeg forventer allerede ganske ræva ytelse utenom. Atpåtil er det tvunget.

Nope, nei takk, er mer enn nok å spille ellers fortida.

At Raytracing gir en begrenset effekt slyldes en begrenset implementering, så at du forhåndsbedømmer dette basert på dette er litt spesielt. Raytraced lys og ikke minst lyd vil endre spillopplevelsen betraktelig fremover. Ikke bare pga det visuelle, men også på måten disse to kan brukes for å forbedre spillets NPC'er. Men, resten av kommentaren din avslører vel at forutintatthet er det største problemet, særlig tatt i betraktning det faktum at det er forskjellige utviklere som står bak de forskjellige spillene, og ikke minst motorer. Starfield og Fallout bruker creation engine. MachineGanes som utvikler Indiana Jones spiller har imidlertid valgt å gå for ID Tech 7, samme engine som brukes av Doom, og du skal langt ut på landet for å skrøner på noen at dette er en treg engine som typisk gir spill med ræva ytelse.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...