NorsknRev Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember (endret) Når på døgnet skal man stille dato på en analog klokke? Klokka vet vanligvis ikke om den viser tid for formiddag eller ettermiddag, så jeg har sett at den bytter dato midt på dagen. Så da blir spørsmålet: når skal jeg endre dato? For være helt nøyaktig: når på døgnet skal jeg dra ut krona og sette datoen? Endret 4. desember av NorsknRev Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Lenge siden jeg hadde en sånn en, men typisk så bytta den jeg hadde dato annenhver gang viserene passerte 12. Datoskifte er jo midnatt. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Datoen skal endres ved midnatt. Ikke midt på dagen. Om den endrer dato klokken tolv på dagen kan du prøve å stille den tolv timer frem eller bakover. Antar den teller til tolv to ganger per dato. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Dei fleste (alle?) analoge klokker stiller du datoen ved å dra krona halvvegs ut slik at du berre stiller på datoen. Datoen bør settast ein gong mellom klokka 12 midt på dagen og midnatt. Gjer du det så skal datoen endre seg automatisk ved midnatt. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Du kan justere datoen akkurat når du vil. Hvis den bytter midt på dagen så er det klokka du må stille. (12t frem eller tilbake). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå