Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det sier en del om "gratis"-spill når et spill som er ferdigutviklet kan holde 277 mennesker i jobb såpass lenge. "Gratis"-spill er bare en snikete måte å lure fra folk penger i stedet for å bare produsere noe med kvalitet som folk ønsker å betale for på "ærlig" vis.
Lenke til kommentar
EnGlemtMech skrev:

"Til tross for nedleggelsen lover Ubisoft å satse videre på såkalte Live Service-spill."

Ubisoft fortsetter å brenne penger. Fint å vite at de har fortsatt ikke lært en eneste ting 😌

Når neste AssCreed flopper helt kan det trolig være slutten av Ubi. For håpe de klarer å lage et siste bra Rayman spill før de forsvinner, da.
Lenke til kommentar
59 minutes ago, EnGlemtMech said:

"Til tross for nedleggelsen lover Ubisoft å satse videre på såkalte Live Service-spill."

Ubisoft fortsetter å brenne penger. Fint å vite at de har fortsatt ikke lært en eneste ting 😌

Det ligger så sinnssykt nye penger i et vellykket GaaS så det tror jeg nok er en veloverveid satsing. Spørsmålet er om ledelsen har en realistisk idé om hva som skal til eller hvor vanskelig det er å lykkes.

Lenke til kommentar
Gringorilla skrev:
Synes det sier en del om "gratis"-spill når et spill som er ferdigutviklet kan holde 277 mennesker i jobb såpass lenge. "Gratis"-spill er bare en snikete måte å lure fra folk penger i stedet for å bare produsere noe med kvalitet som folk ønsker å betale for på "ærlig" vis.
Jeg tror det er så potensielt lukrativt at selskapene gjerne kaster bort titalls millioner dollar bare for en sjanse til å skvise seg inn blant de som folk spiller. Mange av disse her går jo fort på søpla, tydeligvis.
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev:
EnGlemtMech skrev:

Når neste AssCreed flopper helt kan det trolig være slutten av Ubi. For håpe de klarer å lage et siste bra Rayman spill før de forsvinner, da.
problemet ligger vel i de som jobber der. skal de ha noe framtid, så må de få byttet ut hele staben. dette gjelder jo for mange selskaper som har veteraner som har gått av med pensjon eller sluttet, og de sitter bare igjen en haug med unge folk som bruker spill som en propaganda platform...
Lenke til kommentar
Duriello skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (Akkurat nå):

Eller BGAE2???? Men vedder ikke noe som helwt på den.

Ja det og selvsagt. 🙂 Hehe, den som lever får se.

Etter det utviklingsHelvete det spillet har måttet lide tror jeg neppe det kan bli noe bra ut av det. Kan ikke si jeg hadde troen fra det lille de viste. Var litt mange "røde flagg" der. Men, men, jaja, som du sier, Den som lever for se =)
  • Liker 1
Lenke til kommentar
6 hours ago, Crazning said:
11 hours ago, Chaos_Niddhogg said:
12 hours ago, EnGlemtMech said:

problemet ligger vel i de som jobber der. skal de ha noe framtid, så må de få byttet ut hele staben. dette gjelder jo for mange selskaper som har veteraner som har gått av med pensjon eller sluttet, og de sitter bare igjen en haug med unge folk som bruker spill som en propaganda platform...

Nå var det no snækkis om at typ halvparten av de som jobber på siste AssCreed (Hip Hop Creed?) aldri har utviklet spill før. Det er i hvert fall et passe dårlig tegn på kvaliteten av spillet som allerede ikke er det mest lovende (Ubisoft har ikke akkurat et bra rykte på seg det siste uansett).

Misforstå meg riktig her nå! Jeg er selvfølgelig for at de yngre skal komme seg inn i utvikling av spill etter de er ferdig utdannet eller har vist at de har peil*, men halvparten av gjengen er nybegynnere lover bare ikke bra.

*Splatoon er jo en serie som var av en yngre generasjon hos Nintendo og det gikk veldig bra. Digger spillene selv. Men er nok en smule anderledes hos Nintendo enn hos Ubi.

Endret av Chaos_Niddhogg
Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg skrev:
Duriello skrev:
Chaos_Niddhogg skrev (Akkurat nå):

Eller BGAE2???? Men vedder ikke noe som helwt på den.

Ja det og selvsagt. 🙂 Hehe, den som lever får se.

Etter det utviklingsHelvete det spillet har måttet lide tror jeg neppe det kan bli noe bra ut av det. Kan ikke si jeg hadde troen fra det lille de viste. Var litt mange "røde flagg" der. Men, men, jaja, som du sier, Den som lever for se =)
Det kan du si, men vi så vel alle hvordan det gikk med Skull And Bones?
Lenke til kommentar

Dette KAN ikke overraske noen. Ubisoft fortsetter å grave sin egen grav, og det siste halvåret har de leid inn gravemaskiner.

Hver gang noen kommer med en suksessformel(f.eks. PUBG), skal alle de store kopiere det på sin måte. Ikke et selvtenkende fiber hos noen av dem. Dette resulterer i overeksponering og generiske spill. Alle skal ha sin del av kaka, of at akkurat Ubisoft har varianten som går ned for telling overrasker ikke i det hele tatt.

Hva Free 2 play angår, eller GaaS, er det heller ikke overraskende at det går åt skogen for min del. Veldig få i min krets VIL spille disse, fordi vi vet at de må gå rundt på èn måte, og da ofte i kosmetikk-kjøpepress, eller pay2win, som aldri ender godt.

Nå skal det også, for klarhetens skyld, nevnes at jeg ikke har spilt dette spillet, så det kan godt hende at alt jeg sier her ikke er relevant.

Lenke til kommentar
On 4.12.2024 at 8:53 AM, Gringorilla said:

Det er jo fordi folk ikke vil betale for spill å "ærlig" vis men lar noen andre betale det tidobbelte for en teit hatt.

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (På 5.12.2024 den 1:08 PM):

Det er jo fordi folk ikke vil betale for spill å "ærlig" vis men lar noen andre betale det tidobbelte for en teit hatt.

Som psykolog kan jeg avsløre at de aller fleste ender opp med å betale MER for "gratis" spill til slutt. Joda, de satser mye på såkalte "hvaler", men til syvende og sist blir nærmest alle snytt for penger i denne modellen. Personlig har jeg akkurat viljestyrke nok til å stå imot slikt press, men det får meg ALLTID bare til å innse at spillene egentlig ikke er særlig gode uten at man betaler, nettopp fordi de er bygget opp for å få folk til å betale mest mulig.

Jeg hadde lenge troen på Marvel Snap, men også det har endt opp som en melkeku.

Endret av Gringorilla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...