Windoge Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember Fyller ut en sikkerhetsklarering som krever at jeg skriver tidligere etternavn, samt når jeg byttet etternavn. Mine foreldre gjorde dette når jeg var barn, og nå er jeg godt voksen. Hvordan finner jeg disse opplysningene? Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember Kontakt folkeregisteret hos skatteetaten. De registrerer navneendringer og bør kunne fortelle deg når ditt skjedde. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 4. desember Del Skrevet 4. desember Skatteetaten er riktig instans. Siden det er så lenge sidan så finn du det nok ikkje på altinn.no heller. Om du ikkje finn det ut så tenker eg at det berre er å skrive cirka når navnebyttet skjedde. Når du endra navn som barn så er det i praksis utenkeleg at du som barn har hatt aktivitet under ditt gamle navn som har betydning for sikkerheitsklareringa. 2 Lenke til kommentar
Gjest a695c...40a Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Hvis du bestiller en fødselsattest fra Skatteetaten så vil navneskiftehistorikk være påført. Men som det sies over, er det sikkert nok om du kan skrive ca. når navnebyttet skjedde. Anonymous poster hash: a695c...40a Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå