MrL Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember (endret) Noe stort skjer i verden nå. I slutten av November 2024 starter mystiske UAPer å fly over viktige militærbaser i England: RAF Fairford, RAF Mildenhall, RAF Feltwell, RAF Lakenheath. Basene er oppererte av US/UK. Noen medier skriver om dette, inkludert Fox News og BBC. Pentagon nedrysser situasjonen og kaller dette for "droner", som forsatt er begrep som benyttes av flere. Vitnebeskrivelser og flere kilder viser derimot at situasjonen er langt større og omfattende. Aktivitetene pågår i massiv omfang og har vart fram til dag. Vitnebeskrivelsene sier noe annet, derimot at dette er: - Store traingulere UAPer som beveger seg rart og kan opperere mange, mange timer i luften. - Andre beskriver store lys objekter i himmelen i formasjoner som lyser sterkt og forsvinner. - Alle objektene har merkelige manuvere og opperer fast. - Hendelsene skjer kun på nattetid - Objektene markerer seg med kraftige og blinkende lys, og ønsker ikke å gjemme seg. - Alle hendelsene deler likheter, og beskrives som ekstremt merkelige og spesielle - som ikke er i stil med fly, Starlink og andre objekter man har sett før. Situasjonen går viralt på sosiale medier, og hva som kommer frem fra lokale innbyggere er at det er enorm militær aktivitet i området utover normalt - og jagerfly som forsøker å jage disse UAPene uten hell - da de er for raske. Det ble etablert SAS spesialstyrker på lørdag 30 november, et vitne påstår at en UAP ble skutt ned men ingen offentlig bekreftelser. Situasjonen er alvorlig da disse basene har etter hva jeg har skjønt atomvåpen, og det er åpenbart at selvom situasjonen er forsøkt nedrysset har man ikke kontroll på luftrommet. Merkelig nok ble det 14 november 2024 innført en atomavtale mellom UK og US for "Atomic Energy for Mutual Defense Purposes". Men, så viser det seg at disse hendendelsene ikke er limitert i England - men skjer over hele verden akkurat nå. I ikke i enkelt tilfeller, men kontinuelig - og i stort omfang. Både i USA, Kina og andre land - og flere steder i England enn de basene. Også i nærheten av flere atomkraftverk. Sosiale medier går viralt med både videoer, vitnebeskrivelser fra innbyggere, sjafører, piloter som beskriver at de ser akkurat det samme som i England. I dag, 3 desember - begynner media i USA å publisere noe mer om hendelsene. Både Pix11 News og NBC News rapporterer om hendelsene - men har enda ikke fått med seg at omfanget er langt mer omfattende enn hva de beskriver. FBI starter nå etterforskning. Uannsett om dette er militære UAPer eller noe annet, er dette et stort koordinert event som skjer i hele verden akkurat nå. Det er masse kilder som understøtter dette, men jeg vil dele den mest virale videoen som ble publisert for 3 dager siden i Arizona, USA - Se den med lyd: Endret 3. desember av MrL 2 1 1 Lenke til kommentar
Selfuniverse Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember 51 minutes ago, MrL said: Både i USA Denne er sannsynligvis fugler, som jeg leste kommentarer av på siden. Vi mennesker er veldig gode til å lage duppeditter, så jeg holder en knapp på at hvis noe av det andre er 'noe ekte i lufta', så kan det muligens være lagd av mennesker. Kanskje for å vise styrke mellom nasjoner. Eller annet sprell. F.eks trusler. Eller kanskje test av ny duppeditt, som kan ha skjedd noen andre steder også for mange år siden når det har vært svært mange øyenvitner av det samme fenomenet. Det kan også kanskje være en intern 'ekte' øvelse. Siden det skjedde over den flyplassen i Kina. Det er jo sikkert en veldig viktig flyplass, så det er nok bra hvis mannskapet der får bryne seg på en 'ekte' øvelse fra tid til annen for å se hva som gikk bra, eller skikkelig dårlig. Vi er den nærmeste avanserte livsformen som jeg vet om til nå som kan lage flyvende objekter, så det er logisk for meg å tenke slik, men jeg har ikke alltid tenkt så kjedelig på det nei. Nasjoner vil vel også ikke avsløre hvilke avanserte duppeditter de har heller. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. desember Forfatter Del Skrevet 3. desember (endret) Selfuniverse skrev (54 minutter siden): Denne er sannsynligvis fugler, som jeg leste kommentarer av på siden. Vi mennesker er veldig gode til å lage duppeditter, så jeg holder en knapp på at hvis noe av det andre er 'noe ekte i lufta', så kan det muligens være lagd av mennesker. Kanskje for å vise styrke mellom nasjoner. Eller annet sprell. F.eks trusler. Eller kanskje test av ny duppeditt, som kan ha skjedd noen andre steder også for mange år siden når det har vært svært mange øyenvitner av det samme fenomenet. Det kan også kanskje være en intern 'ekte' øvelse. Siden det skjedde over den flyplassen i Kina. Det er jo sikkert en veldig viktig flyplass, så det er nok bra hvis mannskapet der får bryne seg på en 'ekte' øvelse fra tid til annen for å se hva som gikk bra, eller skikkelig dårlig. Vi er den nærmeste avanserte livsformen som jeg vet om til nå som kan lage flyvende objekter, så det er logisk for meg å tenke slik, men jeg har ikke alltid tenkt så kjedelig på det nei. Nasjoner vil vel også ikke avsløre hvilke avanserte duppeditter de har heller. Ja det er mulig den spesifikke videoen er fugler, det er ulike meninger på det - men det er defintivt mange videoer som ikke er fugler publisert nå da de har tilsvarende bevegelser med lys. Og snakker om det, denne videoen ble filmet allerede 14 år siden.. Men også de traingulere objektene som er observert på i stor aktivitet på verdensbasis nå fremstår relativt store, og kan være i luften i mange timer stillstående. Å kunne fly slike objekter inn i flere land vitner isåfall om en rimlig stor og vanskelig maktdemostrasjon, og er ekstremt merkelig på mange måter. Dette kommer forøvrig i kjølvannet av en årelang UAP diskusjon, hvor isåfall disse objektene må styres på et helt annet nivå - da flere alle statlige organer, miltære er ikke kjent med operasjonene. I tillegg reagerer jeg på at det skjer i såpass ulike land, da hvis dette eies av USA/Kina og en av de får skutt den ned får de tilgang til sannsynligvis hemmlig teknologi - som er stor risiko. Endret 3. desember av MrL 2 Lenke til kommentar
Clear Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember (endret) Interressant video : Fra UK : US : Top secret military project ? Endret 3. desember av Clear 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. desember Forfatter Del Skrevet 3. desember (endret) Clear skrev (2 timer siden): Interressant video : Fra UK : US : Top secret military project ? Ja det er mange interessange hendelser, og det er langt i fra enkelt hendelser. Manchester eventet er særlig spesielt. Rå bilder og video her. Kan være forfalsket, men det er mye som tyder på det er reelt. Endret 3. desember av MrL 1 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember Intressant med det som foregår rundt militær basene. Droner er enkle å ta ned, så kan ikke være det. Den fra Arizona er nok bare bil lys, illusjon pga bakken og kamera fokuserer nedover. Den fra Manchester vet jeg ikke, men at det bare er en ball/ballong høres sannsynlig ut. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. desember Forfatter Del Skrevet 3. desember (endret) Curuion skrev (54 minutter siden): Intressant med det som foregår rundt militær basene. Droner er enkle å ta ned, så kan ikke være det. Den fra Arizona er nok bare bil lys, illusjon pga bakken og kamera fokuserer nedover. Den fra Manchester vet jeg ikke, men at det bare er en ball/ballong høres sannsynlig ut. De som har forsøkt å debunke Arizona videoene (samme argumenter du viser til i videoen) har også blitt debunket igjen. Det er blant annet filmet fra en annen vinkel, og det har vært intervju med de som tok den. Så det er mye som tyder på at den er reell, den er på ingen måte debunked. (Jeg finner ikke linkene til dette nå, men jeg leste masse om det i går kveld) Manchester hendelsen er det litt vanskelig å orientere seg hvilke kilder som er reelle, men jeg har også lest: "The object suddenly shot upwards into the sky as the vehicle approached. Despite winds of 15 knots, the object hovered in the air, seemingly unaffected. A video of the incident shows the object, described as being about the size of a small car, floating steadily. The person who filmed the event shared the video on Reddit, answering questions about it before abruptly deleting their account. They claimed the sighting happened in June and hinted that this wasn’t an isolated incident. "We know what we’re seeing in the skies," they said. "It’s not a balloon or a drone. This has been a hot topic in our community for a while."" Det er også flere ting å ta høyde for her, denne vidoen er lagt ut av en pilot - jeg vil tro de har noe kapasitet til å identifisere en ballong eller ball i dagslys. Det føyer seg også inn i rekken over mange hendelser som har skjedd med piloter den siste tiden. Endret 3. desember av MrL Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember Har du tenkt å starte enda en ny menighet som selger billige ufo-historier ? Som bare er egnet til å skape unødvendig tankespinn hos de enkle ? Vi har hørt nok konspirasjonsteorier de siste årene og vi trenger ikke flere….. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. desember Forfatter Del Skrevet 3. desember Vokteren skrev (9 minutter siden): Har du tenkt å starte enda en ny menighet som selger billige ufo-historier ? Som bare er egnet til å skape unødvendig tankespinn hos de enkle ? Vi har hørt nok konspirasjonsteorier de siste årene og vi trenger ikke flere….. Denne tråden er til for å informere og analysere et stort antall hendelser som skjer i verden akkurat nå, og hva som ligger bak dette er åpent for alle synspunkter. Dette er en sak som både dekkes av nyhetsmedier, reddit, sosiale medier og er et stort tema nå. Men folk sover i timen, og du må gjerne sove videre - vi trenger ikke din negativitet i denne tråden. 1 1 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember 59 minutes ago, Vokteren said: har hørt nok konspirasjonsteorier de siste årene og vi trenger ikke flere….. "Konspirasjonsteorier" altså, tviler på du vet hva det betyr en gang. Du bare sier det som er mote om dagen 😉 3 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember Bing123 skrev (Akkurat nå): "Konspirasjonsteorier" altså, tviler på du vet hva det betyr en gang. Du bare sier det som er mote om dagen 😉 Hvem er det som tjener på å «blåse» en slik røverhistorie nå ? Pass på så du ikke havner som «nyttig idiot»…… 2 Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember 16 minutes ago, Vokteren said: Hvem er det som tjener på å «blåse» en slik røverhistorie nå ? Pass på så du ikke havner som «nyttig idiot»…… Ja hvem er det? Hvem er konspiratørene i din konspirasjonsteori? 🤗 1 1 Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember 1 hour ago, MrL said: De som har forsøkt å debunke Arizona videoene (samme argumenter du viser til i videoen) har også blitt debunket igjen. Det er ikkje slik det funker. Andre har ikkje ansvar for å debunke tilfeldige påstander du ytrer. Du har ansvar for å dokumentere dei, om du forventer å bli tatt seriøst. 3 2 Lenke til kommentar
Boing_80 Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember MrL skrev (9 timer siden): Noe stort skjer i verden nå. I slutten av November 2024 starter mystiske UAPer å fly over viktige militærbaser i England: RAF Fairford, RAF Mildenhall, RAF Feltwell, RAF Lakenheath. Basene er oppererte av US/UK. Noen medier skriver om dette, inkludert Fox News og BBC. Pentagon nedrysser situasjonen og kaller dette for "droner", som forsatt er begrep som benyttes av flere. Vitnebeskrivelser og flere kilder viser derimot at situasjonen er langt større og omfattende. Aktivitetene pågår i massiv omfang og har vart fram til dag. Vitnebeskrivelsene sier noe annet, derimot at dette er: - Store traingulere UAPer som beveger seg rart og kan opperere mange, mange timer i luften. - Andre beskriver store lys objekter i himmelen i formasjoner som lyser sterkt og forsvinner. - Alle objektene har merkelige manuvere og opperer fast. - Hendelsene skjer kun på nattetid - Objektene markerer seg med kraftige og blinkende lys, og ønsker ikke å gjemme seg. - Alle hendelsene deler likheter, og beskrives som ekstremt merkelige og spesielle - som ikke er i stil med fly, Starlink og andre objekter man har sett før. Situasjonen går viralt på sosiale medier, og hva som kommer frem fra lokale innbyggere er at det er enorm militær aktivitet i området utover normalt - og jagerfly som forsøker å jage disse UAPene uten hell - da de er for raske. Det ble etablert SAS spesialstyrker på lørdag 30 november, et vitne påstår at en UAP ble skutt ned men ingen offentlig bekreftelser. Situasjonen er alvorlig da disse basene har etter hva jeg har skjønt atomvåpen, og det er åpenbart at selvom situasjonen er forsøkt nedrysset har man ikke kontroll på luftrommet. Merkelig nok ble det 14 november 2024 innført en atomavtale mellom UK og US for "Atomic Energy for Mutual Defense Purposes". Men, så viser det seg at disse hendendelsene ikke er limitert i England - men skjer over hele verden akkurat nå. I ikke i enkelt tilfeller, men kontinuelig - og i stort omfang. Både i USA, Kina og andre land - og flere steder i England enn de basene. Også i nærheten av flere atomkraftverk. Sosiale medier går viralt med både videoer, vitnebeskrivelser fra innbyggere, sjafører, piloter som beskriver at de ser akkurat det samme som i England. I dag, 3 desember - begynner media i USA å publisere noe mer om hendelsene. Både Pix11 News og NBC News rapporterer om hendelsene - men har enda ikke fått med seg at omfanget er langt mer omfattende enn hva de beskriver. FBI starter nå etterforskning. Uannsett om dette er militære UAPer eller noe annet, er dette et stort koordinert event som skjer i hele verden akkurat nå. Det er masse kilder som understøtter dette, men jeg vil dele den mest virale videoen som ble publisert for 3 dager siden i Arizona, USA - Se den med lyd: Takk for at du deler! Så blir det bli opp til den enkelte å tolke/forstå på sin måte. 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. desember Forfatter Del Skrevet 3. desember (endret) barfoo skrev (59 minutter siden): Det er ikkje slik det funker. Andre har ikkje ansvar for å debunke tilfeldige påstander du ytrer. Du har ansvar for å dokumentere dei, om du forventer å bli tatt seriøst. Som jeg skrev var en lang diskusjon på reddit i går som jeg i dag ikke fant link til i øyeblikket - med flere ting i original debunk videoen som er feil - men det er sikkert noe jeg kan grave fram om man ønsker å gå inn i en diskusjon om det. Da må man gå igjennom alle argumentene, det var ikke bare en video som forklarer dette. EDIT: Her er noen motargument og jeg tror dette er riktig tråd / eller denne. Endret 3. desember av MrL 1 Lenke til kommentar
ABC@123 Skrevet 3. desember Del Skrevet 3. desember 59 minutes ago, Vokteren said: Hvem er det som tjener på å «blåse» en slik røverhistorie nå ? Pass på så du ikke havner som «nyttig idiot»…… “The regime will want you to be bereft of precise information and wallowing in disinformation, lies and conspiracy theories. Do not be fooled by this. They will most likely force news media to comply or even remove alarming stories that could directly impact your life.” https://malcolmnance.substack.com/p/five-steps-to-resist-the-coming-tyranny Lenke til kommentar
MrL Skrevet 3. desember Forfatter Del Skrevet 3. desember (endret) Forøvrig viser det seg at Dagbladet har faktisk skrevet om dette på Torsdag. Slår dronealarm - Framstår koordinert Sitat Mystiske droner har blitt oppdaget i Storbritannia. Hvem som eier luftfartøyene er foreløpig ikke kjent. Hvem som står bak droneflygingene er foreløpig ukjent. En amerikansk tjenestemann, som ønsker å være anonym, sier at det ikke ser ut til å være hobbyflygere. - Det framstår koordinert, sier en sikkerhetskilde til Sky News. Dagbladet har nok dog bare hentet dette fra Sky News Sitat However, one security source told Sky News that the drone activity was "awfully coordinated." Another said it was "odd" and "very weird." A US official, speaking on condition of anonymity, agreed that it did not appear that the drones were the work of hobbyists, adding that the US military would continue to investigate. Read more from Sky News: Som jeg argumenterer for i introinnlegget, mener jeg at dette har et langt større omfang: "Dronene" I england Arizona Videoen New Jersey Kina Duke Energy Brunswick Nuclear Plant in Southport, North Carolina Endret 3. desember av MrL 3 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember (endret) Det nærmer seg en måned med enorme, daglige droneaktiviteter over hele New Jersey. UAP/droner på størrelse med biler, opptil 12-50 stk samtidig har vært meldt av politiet som følger kystvakt båt. De er også meldt over militære anlegg og Trump sin golfbane som har satt opp flyforbud. Til tross for at dette skjer hver eneste natt, er det forsatt ingen som har klart å identifisere disse eller ha peiling på hva det er. I et land som USA hvor man kan spore opp omtrent hva som helst, hvor store mengder droner/UAPer lyser opp himmelen for å markere sin tilstedeværelse. Ikke klarer man ikke en gang å få gode bilder, og det meldes om forstyrrelser på kamera og elektronikk - hobbydroner med fullt batteri som prøver å filme disse har plutselig mistet kontroll og fått flatt batteri. FBI ble satt på saken for flere uker siden. I går var dette nå oppe til høring hos House Homeland Security Committee med FBI som sier: "Vi aner ikke hva dette er!" House Homeland Security Committee Den kommentaren går igjen, og frustrasjonen begynner å bli stor blant flere høytstående personer(som vi også ser i klippet over), media og befolkningen for hvor alvorlig dette er og hvor lite det blir gjort noe med. Dette er nå daglig oppe i media, bare her videoer fra siste timene: Spoiler Endret 11. desember av MrL 1 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Eneste som gir mening er AI uav/drone trening, lignende de her https://shield.ai/v-bat-teams/ Skjønner ikke hvorfor det skal holdes så hemmelig da egentlig. Sett noe mer av de kule formet dronene? Vanskelig å finne gode videoer, det meste ser fake ut. 1 Lenke til kommentar
Curuion Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 2 hours ago, MrL said: Ikke klarer man ikke en gang å få gode bilder, og det meldes om forstyrrelser på kamera og elektronikk - hobbydroner med fullt batteri som prøver å filme disse har plutselig mistet kontroll og fått flatt batteri. https://www.anduril.com/capability/counter-uas/ https://youtu.be/tnsyM3NPy1c?si=r4kxGQnTm5NlrwHx 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå