John-B Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden 16 hours ago, iblazeqt said: Oppdatering: En hyggelig Epost fra Klarna dukket opp i innboksen for en times tid siden. Ginatricot har godkjent (ovenfor Klarna) kansellering av ordre og trukket kravet. Klarna rydder opp. Selv om du fikk pengene tilbake, så har ikke Gina Trikot lært noe, så du burde absolutt tipse Forbrukertilsynet om at de omgår norges lover: https://www.forbrukertilsynet.no/send-tips Legg ved kopi av mailene du har fått. Det hersker ingen som helst tvil om varen ikke kan anses å være levert om den er hengt opp på et postkassestativ. Etter min mening kan varen kun anses å være levert dersom den er oppi postkassen med lokket lukket, eller plassert ved døren eller annet sted på tomten som ikke er umiddelbart tilgjengelig for almennheten. Dersom de ikke kan sannsynliggjøre at dette er gjort, har de ikke levert varen. 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 10 timer siden Forfatter Del Skrevet 10 timer siden John-B skrev (10 minutter siden): Selv om du fikk pengene tilbake, så har ikke Gina Trikot lært noe, så du burde absolutt tipse Forbrukertilsynet om at de omgår norges lover: https://www.forbrukertilsynet.no/send-tips Legg ved kopi av mailene du har fått. Det hersker ingen som helst tvil om varen ikke kan anses å være levert om den er hengt opp på et postkassestativ. Etter min mening kan varen kun anses å være levert dersom den er oppi postkassen med lokket lukket, eller plassert ved døren eller annet sted på tomten som ikke er umiddelbart tilgjengelig for almennheten. Dersom de ikke kan sannsynliggjøre at dette er gjort, har de ikke levert varen. Takk for lenke! Tips blir sendt ila ettermiddagen. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden John-B skrev (28 minutter siden): Etter min mening kan varen kun anses å være levert dersom den er oppi postkassen med lokket lukket, eller plassert ved døren eller annet sted på tomten som ikke er umiddelbart tilgjengelig for almennheten. Dersom de ikke kan sannsynliggjøre at dette er gjort, har de ikke levert varen. Er varen sendt som brev så er den levert når brevet ligger i postkassen. Pakker er levert når mottaker får pakken. Derfor velger jeg som regel pakke når det er tilgjengelig, og brev kun på billige ting. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Aldri hatt problem med Helthjem Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Helt Hjem må vel lastes for å ikke levere i dette tilfellet. Jeg synes det å gi butikken skylden egentlig er feil, men om butikken krever Helt Hjem for tap av varene er helt greit. Man kan ikke anse en pakke som levert til mottaker ved å bare legge den fra seg ved postkassene eller i nærheten av hjemmet. Om den ikke kan leveres forsvarlig bør de ta den med seg til egnet utleveringssted eller ta kontakt for ny levering. Har selv opplevd å finne pakker til meg selv ved siden av postkassene i feil oppgang hvor flere hundre personer går forbi daglig. Man kan ikke kalle dette forsvarlig praksis og jeg mener transportøren har ansvaret og bør gi avsender erstatning. Uavhengig av erstatningen bør mottaker får tilbake pengene av selger umiddelbart etter tap. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden Trulss skrev (1 time siden): Helt Hjem må vel lastes for å ikke levere i dette tilfellet. Jeg synes det å gi butikken skylden egentlig er feil, men om butikken krever Helt Hjem for tap av varene er helt greit. Man kan ikke anse en pakke som levert til mottaker ved å bare legge den fra seg ved postkassene eller i nærheten av hjemmet. Om den ikke kan leveres forsvarlig bør de ta den med seg til egnet utleveringssted eller ta kontakt for ny levering. Har selv opplevd å finne pakker til meg selv ved siden av postkassene i feil oppgang hvor flere hundre personer går forbi daglig. Man kan ikke kalle dette forsvarlig praksis og jeg mener transportøren har ansvaret og bør gi avsender erstatning. Uavhengig av erstatningen bør mottaker får tilbake pengene av selger umiddelbart etter tap. Husk at det er forskjell på skyld og ansvar. Selger har her ansvar for at kjøper får varen som er bestilt. Men Helt Hjem kan være skyld i at det ikke skjedde. Noe som betyr at kjøper (TS) henvender seg til selger og klager, og så må de ordne opp og evnt kreve dette dekket av Helt Hjem (som de valgte å bruke). Lenke til kommentar
barfoo Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, Trulss said: Helt Hjem må vel lastes for å ikke levere i dette tilfellet. Jeg synes det å gi butikken skylden egentlig er feil, men om butikken krever Helt Hjem for tap av varene er helt greit. Det er ganske enkelt - butikken har solgt ei vare, og er ansvarlege for å oppfylle avtalen. Dei må gjerne bruke underlevrandører for å oppfylle delar av avtalen; det er det normale i dei fleste kundeforhold. Men du som kunde har ingen avtale med speditør, du har avtale med butikken. Om du prøver å krevje speditør for noko her vil du få til svar at du er ikkje deira kunde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå