Gå til innhold

Helt-hjem og ansvar - forsvunnet/stjålet pakke


iblazeqt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
13 minutes ago, iblazeqt said:

Samme svar fra samme person hos Ginatricot uansett hva jeg skriver. 
Saken blir meldt til Forbrukerrådet ila dagen. 

image.thumb.png.568d6f376ac0c2c44882d22991fa666a.png

Fortell seljar at du tar det som reklamasjon mot bank ettersom selger nekter å oppfylle sine forpliktelser. Det bruker ofte å føre til reaksjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
engavif skrev (4 minutter siden):

Har brukt dem flere ganger, aldri opplevd noen problemer. 

Vil tro det stort sett går greit. I dette tilfellet hang de pakken på et postkassestativ som står veldig eksponert til, klokken 03:37 på natten. De(HH) avtalte ikke dette med oss. De fant ikke vår enebolig, og tok egen avgjørelse, uten vårt samtykke, på å henge pakken på stativet, da den ikke fikk plass i postkassen. 
 

 

Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt å unngå Helt Hjem.  Bestilte en masse bøker fra Amazon og de ble alle levert med Helt Hjem.  Tydeligvis har de inngått en avtale med de, så det ikke lenger er Bring/Posten som brukes.  Den ene pakken ble lagt i en helt annen persons postkasse, men vedkommende var snill og leverte den videre til meg.  Er sålangt eneste dårlige opplevelse jeg personlig har hatt med de. 

Lenke til kommentar

Helt Hjem har feilet hver eneste gang jeg har prøvd dem, så jeg unnlater å kjøpe hvis det ikke tilbys andre leveringsalternativ. Begynner å lure på om det lokale budet er tidligere stortingsrepresentant eller noe mtp hvor fortapt han er når det gjelder bostedsadresser.

Ikke at PostNord har vært så mye bedre, som ikke gidder å levere tyngre pakker, men bare legger lapp i postkassen om at de forsøkte å levere, men ingen var hjemme (to dager på rad så jeg varebilen stoppe ved postkassestativet uten at noen gikk ut av den), og ved to anledninger dumpet verdifulle pakker (femsifrede kronebeløp) rett på fortauet, hvorpå budet selv signerte for mottatt, og selv om jeg presenterte overvåkningsbilder som viste hendelsen og at ingen andre enn budet kunne ha signert var det null interesse fra kundeservice om å ta tak i problemet.

 

Det er rett og slett en helt dysfunksjonell bransje, og jeg vil tro det eneste som hjelper er å ramme dem i lommeboken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Zepticon skrev (På 3.12.2024 den 10:59 AM):

Skjønner ikke at folk gidder å bruke 4000kr på klær, og så skal spare 60kr på Helt-Hjem

Har man ikke brukt Helt hjem har man nødvendigvis ikke den dårlige erfaringen som mange andre hard. TS og samboeren har lært på den tunge måten nå. 

Jeg har brukt HH et par ganger. Sist gang ble da jeg skulle sende et objektiv fra Bærum til nodvestlandet. Tror HH bruke 6 uker og hadde ikke peiling på hvor varen var underveis. Etter det ble det Posten for alle pengene. 

Endret av ilpostino
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg bestilte en vare via Helt Hjem for noen dager siden. En vare som er fysisk bitteliten, og bør få plass i en postkasse. Jeg bor i en boligblokk, hvor andre bud har lagt varer foran inngangsdøra mi i gangen. Helt Hjem har ikke klart noen av delene. Har fått mail om at budet "ikke klarte å levere". "Gadd ikke å levere", tenker jeg vi sier. Det er mer behagelig for budet å bare kjøre alt til en post-i-butikk. Jeg vil heretter unngå Helt Hjem som pesten.

Endret av Gargantua
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde samme erfaring med Poererbuddy. Skulel få levert noe på mandag mellom 17:30 og 21:30. klokken 23:00 får SMS om at de ikke klarer å levere.Prøvde på ny levering i går. jeg har lagt inn ganske detaljert beskrivelse av navnet på ringeklokken, hvilken etasje++ jeg bor i. Da det endelig var min tur fikk jeg SMS om at de ikke klarte å levere. Var vel heller det at budet ikke gadd. Angrer på at jeg ikke sjekket bestillingen bedre g fikk det levert med Posten istedenfor. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdatering: En hyggelig Epost fra Klarna dukket opp i innboksen for en times tid siden. Ginatricot har godkjent (ovenfor Klarna) kansellering av ordre og trukket kravet. Klarna rydder opp. 

Fra denne hendelsen tar vi med oss følgende: 

1. Kjøper aldri noe mer fra Ginatricot

2. Klarna har jeg fortsatt kun god erfaring med. 
3. ALDRI bruk Helthjem, under noen omstendigheter. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Helthjem har en nettside som man kan sjekke og få info om når pakken er levert, men man må oppdatere hele tiden. De sender ut SMS om morgenen pga folk er idioter og klager på at mobilen har plinget midt på natten, hvis de skulle sendt melding når det faktisk ble levert.

 

Lenke til kommentar
logaritmemannen skrev (13 minutter siden):

Ser at mange her fraråder Helt Hjem, men jeg kan ikke huske å ha hatt noen problemer med dem, og da snakker jeg om 10-20 ganger. Bor i et strøk med eneboliger og rekkehus, og levering på korrekt sted er dermed enkelt. 

Jeg gjør også det… Det ligger dog i enden av en blindgate med flere andre eneboliger hvor alle boligene har en gang og sykkelveg som adkomst. Men om man bruker øynene, så ser man huset fra «hovedveien». Om HH hadde tatt et større ansvar, så hadde jeg lettere kunnet se mellom fingrene. Men de hadde liksom ikke noe ansvar etter budet har dumpet pakken på et ikke-avtalt sted. 

Lenke til kommentar
fwj__ skrev (1 minutt siden):

Helthjem har en nettside som man kan sjekke og få info om når pakken er levert, men man må oppdatere hele tiden. De sender ut SMS om morgenen pga folk er idioter og klager på at mobilen har plinget midt på natten, hvis de skulle sendt melding når det faktisk ble levert.

 

Det var det som skjedde til oss. Ifølge sporing ble pakken levert 03:30 på natta, men vi fikk ikke sms før i 06-07-tiden. 

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (15 timer siden):

Bra det ordnet seg. Jeg er enig i punkt 3, men når det gjelder punkt 1 er vel de såpasss tore at de burde ha bedre rutiner.?

Tja. I min ungdom da jeg jobbet hos Netcom. Så var det også flere tilfeller av «agentrullet». Flere ulike svar, og konsulentene har tildels frie tøyler og kan utvise skjønn. Men dette var det ikke alle som var like god til. Det var ingen som kvalitetsjekket henvendelser (flere tusen per dag). Det var kun stikkprøver, eller om noe kom opp i media, og noen høyere opp måtte undersøke saken selv. Da kunne man være heldige, ellers er det opp til den ene agenten. Jeg pratet med samme konsulent fra Sverige, og fikk ikke lov å prate med noen andre, ba også om å få prate med leder, til ingen nytte. 

Lenke til kommentar

Kan jo legge til at vi fremdeles venter på en pakke med julegaver fra tanta til samboer, som ble hentet av HeltHjem 5. desember 😛 Heldigvis neppe noe store verdier som ble borte, men likevell.

Tanten sin respons "Kan man ikke stole på Posten heller nå lengere??".

Lenke til kommentar

Har kanskje brukt helthjem 5-6 ganger.
2 av gangene har pakkene blitt borte, får meldingen på natten om at pakken ligger i postkassen.
Har da sjekket postkassen tidlig på morgenen, og ingen pakke.
Utrolig nok er det bare med helthjem jeg har mistet pakke på nåværende bosted.
Jeg mistenker at pakkene aldri ble levert, men selvfølgelig umulig for meg å bevise.

Da liker jeg greia til porterbuddy, som faktisk tar et bilde av at pakka ligger på trappa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...