dårligdatabruker Skrevet 10. mars 2002 Del Skrevet 10. mars 2002 Har tenkt til å kjøpe nye vifter til min pc for å gjøre den mer stillegående. Til cpu blir det en titan vifte på 29dB fra psdata. Til psu er jeg ikke riktig sikker. Har sett litt på en titan vifte på microplex med et støynivå på 25dB til 69,- og den virker helt ok for meg. Noen som vil anbefale meg å ikke kjøpe denne vifta og hvorfor? Det har vel ingen hensikt å kjøpe en 12dB vifte hvis cpu-vifta allikevel bråker 29dB? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Begge bråker for mye. Jeg sitter her med en 20dB i PSUet, og synes det er forferdelig. Kjøp noe mer stillegående til begge.. Lenke til kommentar
msh Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Kjøp Silent Viking for Cpuen. Jeg kan love at den er bra. Max 21db Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 Har Noisecontrol Silverado på 10V, pluss redusert spenning på orginal + ekstra PSU vifte, i et isolert Chieftec kabinett - og fremdeles bråker det for mye. Vannkjøling er bestillt. Lenke til kommentar
intel_guru Skrevet 11. mars 2002 Del Skrevet 11. mars 2002 De som sier at 25-30+ db er lite støy har; 1) Dårlige ører (Mest sansynlig) eller 2)PC'n står 5 meter unna der de jobber. Papst 19 db kan til nøds gå om du skal ha en stillegående PC, men 12 er da veldig behagelig :smile: Husk at større vifter flytter mere luft, så de trenger ikke å være så krafitge. Det er størrelsen på bladene, og hvordan de er balansert som har noe å si på ytelse/støy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå