dan83 Skrevet mandag kl 21:11 Del Skrevet mandag kl 21:11 Hei, merker det kommer en liten "summe" lyd fra eizo skjermen min. Høres best når man er helt inntil skjermen (kommer fra baksiden) men kan så vidt høres hvis det er helt stille i rommet også. Er dette normalt eller en garanti sak? Skrevet om dette tidligere, men har gått ett år nå og usikker på om det er verdt bryet å sende skjermen inn til eizo for kontroll? Skjermen har sånn internladning via UBS-C og da lager skjermen enda mer lyd, hvis jeg feks har laptop koble til via USB-C og laptopen lades svakt Snakk om en meget dyr coloredge skjerm, så derfor jeg ønsker å være sikker på at jeg har en skjerm som ikke har noe form for defekt og veldig usikker på hvor vanlig elektronisk støy er fra skjermer og hva som er normalen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet mandag kl 21:47 Del Skrevet mandag kl 21:47 Veldig mye elektronikk lager lyd. Det er helt normalt med litt summing fra spoler i strømforsyningen. Begrepet heter 'coil whine'. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet mandag kl 22:10 Del Skrevet mandag kl 22:10 Min DELL skjerm gjør det samme, spesielt om det er mye hvitt på bildet som vises. Den er vel 10+ år nå og har hatt coil whine siden ny uten at det har påvirket levetiden. Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden Var ikke lyden der for ett år siden bør du i det minste ta kontakt med Eizo. Eventuelt selger eller reparatør. Har ikke lyden vært der før, er det kanskje noe som har endret seg til og forårsake lyden. Har du en ekstern strømforsyning kan du prøve og bytte den. Bytte av strømforsyning kan i noen tilfeller hjelpe, selv om det er annen del som lager lyd. På pc komponenter har jeg alltid fått byttet vare på reklamasjonsretten nå jeg hatt en ulyd, dog hatt kun slik lyd 2 ganger. 1 Lenke til kommentar
dan83 Skrevet 20 timer siden Forfatter Del Skrevet 20 timer siden Lyden har vel alltid vært der og er bare så vidt hørbar hvis det er helt stille i rommet(veldig lav suse lyd). Så spørsmålet er om det er noe poeng å å sende den inn og heller bare leve med det. Men er en meget dyr skjerm, så vill bare forsikre meg om at jeg har en skjerm som er 100% Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 5 timer siden Del Skrevet 5 timer siden (endret) Noen produsenter sier deres utstyr ikke skal ha coilwhine/hyle lyd, andre sier at man må tåle ganske mye før det er er reklamasjon. Det varierer ganske mye på dette området hva produsentene mener. Liker du ikke lyden: Så hør med Eizo siden dette er en dyr skjerm, mener de det ikke skal være slik får du en reklamasjon. Eizo selv har trolig ikke like lang reklamasjons tid som i Norge, men det spiller ingen rolle om de sier denne lyden ikke skal være der og skjermen din er yngre enn 5 år. Så vidt jeg kan se er ikke Coloredge noen gaming skjerm, så da bør man kunne kreve at den er stille siden muligheten er stor for at man ønsker og Konsentrere seg om jobben som blir utført i et stille miljø, spesielt om det er av de dyrere utgavene, men mener det gjelder for så vidt Coloredge av alle modeller Jeg ville forventet av en slik skjerm at det er "helt" stille om den ikke har vifter. Legger merke mange personer og produsenter mener at en skal godta hyle eller pipe lyd fra diverse elektronikk, men er det virkelig slik at en skal det ? På enkelte ting er det helt naturlig at man ikke skal det. Her er vel også pris av betydning, og at man kjøper rett utstyr til tenkt bruk. Endret 5 timer siden av baggiebridges stavefeil og endret avsnitt Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Sjekket sidene til Eizo og fant ikke i farten noe om "Coilwhine", men fant at det er vifte i noen av monitorene som kan lage en "hissing noise". Men søkte på "noise" og da kom det opp 3 alternativer 1: Vifte "hissing noise" 2: Klikke lyd ved åpning/lukking av Apple program. 3: Ved noen AMD skjermkort kunne det komme "noise" ved oppstart i noen sekunder fra monitor. Om jeg ikke husker feil ble det beskrevet som en slags humming og kunne påvirkes av hva som ble vist på skjermen https://www.eizoglobal.com/support/db/faq/52?q=&page=6 Q. Hvorfor kommer det en "Hissing" lyd fra FlexScan-SX3031W og SX2762W? A. Disse skjermene har en vifte innebygd for å undertrykke den interne temperatur oppbyggingen. Støyen kan høres avhengig av installasjons stedet, men det er ikke en unormal funksjon. For eksempel, hvis skjermen er plassert nær veggen, må du lage mer plass mellom skjermen og veggen. Dette kan redusere den "Hissing" lyden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå