Malmern Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember (endret) Kjøpte en bil i 2021 (2020 modell) og tidligere i år så sluttet håndtakslyset å fungere på sjåførdøra. Tok kontakt med forhandler for å få dette fikset, men innen jeg hadde den på verksted så sluttet låseknappen på samme håndtak å fungere også, når jeg hadde den inne på verksted for å fikse lyset så kikket de også på låsemekanismen. Fikk beskjed at vedkommende som jobber med reklamasjoner var sykemeldt og at jeg måtte forvente mer tid enn vanlig før jeg fikk svar om det var en reklamasjonssak. Det har gått ca. 2,5 måned siden den var inne på verksted og har enda ikke hørt noe. Når er det rimelig å ta kontakt med Forbrukerrådet? Endret 2. desember av Malmern Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember Er det sånn å forstå at du ikke har betalt noe for dette enda, siden de skulle avgjøre om det var reklamasjon, eller har de fått betaling, og bare drar dette ut i tid... ? Jeg hadde purret på dem (jeg hadde ikke ventet så lenge som du har gjort), og deretter tatt saken videre hvis det ikke var respons, evt negativ respons fra verkstedet. Har du enda ikke betalt så stiller saken seg litt annerledes enn hvis du har lagt ut for dette. Da kan det se ut som de bevisst prøver å "trøtte deg ut" slik at du dropper saken. 1 Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 2. desember Forfatter Del Skrevet 2. desember leticia skrev (12 minutter siden): Er det sånn å forstå at du ikke har betalt noe for dette enda, siden de skulle avgjøre om det var reklamasjon, eller har de fått betaling, og bare drar dette ut i tid... ? Jeg hadde purret på dem (jeg hadde ikke ventet så lenge som du har gjort), og deretter tatt saken videre hvis det ikke var respons, evt negativ respons fra verkstedet. Har du enda ikke betalt så stiller saken seg litt annerledes enn hvis du har lagt ut for dette. Da kan det se ut som de bevisst prøver å "trøtte deg ut" slik at du dropper saken. Har ikke betalt noe enda, betaler ikke før jeg vet om det er en reklamasjon eller ikke, noe det burde være, det er vel å forvente at en låseknapp skal holde mer enn 3 år (Bilen var ubrukt (40 km) da jeg kjøpte den, det er en importbil fra Sverige.) Sendte purring på de etter at jeg lagde posten. 1 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember Malmern skrev (7 minutter siden): Har ikke betalt noe enda, betaler ikke før jeg vet om det er en reklamasjon eller ikke, noe det burde være, det er vel å forvente at en låseknapp skal holde mer enn 3 år (Bilen var ubrukt (40 km) da jeg kjøpte den, det er en importbil fra Sverige.) Sendte purring på de etter at jeg lagde posten. Fint at du ikke har sendt fra deg noe penger iallefall. Jeg er enig i at det høres ut som en reklamasjonssak. Godt du sendte purring, så det evt kan bli noe fortgang i saken. Kan hende de bare har glemt deg ut også. Håper det ordner seg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå