Tesla1856 Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember (endret) Prøvde i går å bestille flybiletter via SAS og det var visstnok feil i systemet deres. Hver gang jeg prøvde å betale med kortet mitt så kom det opp beskjed om at kontoen min ikke kunne belastes og at transkasjonen ikke har gått igjennom. I det jeg logger inn på nettbanken så ser jeg at SAS har belastet med tre ganger 4545kr tilsvarende 13635kr totalt uten at jeg har fått en eneste billett eller noen bookingsreferansenummer. Ringte SAS i dag og dem ber meg oppgi bookingsreferanse noe jeg ikke har siden jeg ikke har fått det, men dem sier samtidig at dem ikke kan se at jeg har blitt belastet. Dem la til at dersom beløpet er reservert så vil det slippes dersom jeg ikke har fått bestilt billett. Jeg ser i dag på nettbanken at beløpet fortsatt ikke er sluppet dvs mest sannsynlig så blir jeg feilaktig belastet. Hva gjør man i dette tilfellet når hver eneste gang jeg ringer dosse gjøkene i SAS så ser dem ikke banktranskasjoner. Ekstremt frustrerende! Endret 2. desember av Tesla1856 Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember Ta kontakt med banken, forklar hva som har oppstått. Trolig vil det bli korrigert automatisk, men ved å varsle er du trygg på det blir ordnet. 1 Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember Tesla1856 skrev (1 time siden): Jeg ser i dag på nettbanken at beløpet fortsatt ikke er sluppet dvs mest sannsynlig så blir jeg feilaktig belastet. Den konklusjonen kan du ikke trekke. En sånn reservasjon kan ta opptil en uke før den forsvinner. Ta kontakt med banken/kortutstederen og still samme spørsmål. https://www.dnb.no/dnbnyheter/no/din-okonomi/ikke-la-deg-blende-av-penger-pa-kortvisitt Sitat Hvis terminalen har benyttet VISA-delen av kortet, eller du har brukt MasterCard eller annet kredittkort, tar det 1–7 dager før reservasjonen på 1.500 kroner* slettes (eller 400 ved lading), og riktig beløp bokføres. *) Beløpet på 1.500kr/400kr gjelder reservasjoner på bensinstasjoner/ladestasjoner; 1-7 dager gjelder uansett hvor reservasjonen er gjort. Lenke til kommentar
leticia Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember (endret) Har vært borti samme problemet selv. Transaksjon som blir reservert uten at reservasjon av billett blir bekreftet. Beløpet ble slettet etter noen dager. Så lenge beløpet fremdeles står som reservert så trenger du ikke stresse unødvendig. La det gå noen dager. Endret 2. desember av leticia glemte ord 1 Lenke til kommentar
Leatherass Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember En reservasjon er på 1-7 dager. Reservasjonen gjennomføres av banken. Det er banken du må kontakte. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Neste gang betaler du med kredittkort. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Gjorde noe lignende en gang. Skjedde noe feil under bestilling av varer fra en netbutikk så beløpet blei reservert dobbelt. Originalsum var rundt 16k, men resevert transaksjon var 32k. Etter et par-tre virkedager så forsvant den ene reservasjonen. Er enig i at i sånne tilfeller så er det greit med kredittkort. Man kan fint bruke kredittkort uten å benytte seg av månedlig nedbetaling (hvor renter og avgifter får virkelig kose seg). Jeg kjøper aldri noe uten at jeg har spart opp til det på forhånd, men bruker kredittkort nesten alltid når jeg skal handle ting og tang. Spesielt online. Bare betale inn beløpet før det får tid til å forrente seg, men man har også tryggheten om at dersom noe galt skulle skje, så er det ikke dine penger det går utover. Lenke til kommentar
Trulss Skrevet 5. desember Del Skrevet 5. desember Hva sier kundesidene til SAS om du logger inn? Jeg mener at jeg nylig leste om en tilsvarende sak, og da falt ansvaret på den som bestilte. Det var dog litt andre omstendigheter rundt at vedkommende ikke hadde sjekket like nøye som det TS hadde gjort i ettertid. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå