Jotomatic Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember Hallo! Har en Bosch stavmixer (MSM881X2/01 - MaxoMixx 800W) som tok kvelden etter forsøk på å mixe litt for hardt smør 😬 Har forsøkt å bytte motoren, men fungerer forstatt ikke... Fant denne: https://www.elektroda.com/rtvforum/topic3478119.html, og lurer på om det kan være samme problem her... (Tråden dreier seg om den lille hvite sikringen på bildene - termosikring??) På sikringen står det "2 TI60" (eller TIG0?) på ene siden, og "Y51 H 85C B02 58429" på den andre.. Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om termosikringen er problemet/hvor jeg kan få tak i en ny?? Ganske grønn på dette, men tenkte det var verdt et forsøk å se om jeg får liv i den igjen.. 🤷♂️ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember Y51 ser ut som en thermosikring, 85 grader. Mål motstand for å sjekke om den leder eller ikke. iFixit viser en ganske lik mixer. https://www.ifixit.com/Guide/Bosch+Ergomixx+CNHR26+Heat+Fuse+Replacement/74075 1 Lenke til kommentar
Jotomatic Skrevet 2. desember Forfatter Del Skrevet 2. desember Takk @Hårek ! Antar O.L betyr stekt sikring?? Ser jo også ganske smelta ut.. 😅 Funker denne som erstatning?? 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember Ingen synlig indikasjon på at den er defekt. Det hvite nederst er silikonlim for å holde den fast på kretskortet. Slike sikringer består vanligvis av en bimetallbryter, som skal gå tilbake til å lede etter at strømmen har vært avslått. Du kan jo lodde over (kortslutte) sikringen for å teste om motoren fungerer. Vil tro den du avbilder kan brukes. Eller denne. 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 2. desember Del Skrevet 2. desember Legger til det som Hårek sier. Ikke gitt at man med ved bimetallbryter ser det synlig. Av og til går de bare ikke tilbake. Nå kjenner ikke jeg til nivået til trådstarter forståelse for det elektriske. Måler du faktisk OL over den så er den om målt riktig defekt. Skulle du teste med å lodde over så ta dette bli absolutt ved test for å utelukke komponenter og aldri drift 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå