Fromthemountain Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Jeg pendler ca 40 km hver vei til jobb 5 dager i uka. Per nå låner jeg en Volkswagen Polo Cross m/ bensinmotor (10 år gammel, men kun kjørt 33.000 km) fra et familiemedlem. Jeg har tenkt på om jeg bør vurdere å kjøpe en liten elbil istedenfor pga billigere drivstoff og bompenger, men jeg er elendig på sånne regnestykker. Poloen kan jeg trolig overta uten å betale noe, så det virker jo ganske rimelig. Ikke sikkert at det er billigere med en elbil når jeg får en gratis bensinbil. Er det noen som kan komme med noen innsikter og forslag mht kostnader jeg bør ta med i regnestykke? Noen umiddelbare tanker om hva som er lurt å gjøre? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Det beste er nok å få bilen, selge den og kjøpe seg en rimelig elbil:p 1 Lenke til kommentar
HF- Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Kan du lade heime( eller på jobb?) Lenke til kommentar
Fromthemountain Skrevet 3 timer siden Forfatter Del Skrevet 3 timer siden HF- skrev (15 minutter siden): Kan du lade heime( eller på jobb?) Kan lade hjemme. Tror også på jobb, men usikker hvor rimelig det er. Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Bensin ca 100 kr pr dag? Estimert strøm ca 30 kr pr dag. Bompenger vil avhenge av lokale forhold. Utgifter til forsikring og verksted kan variere avhengig av alder og biltype. Verditap på bil som er innkjøpt vil trolig være det som avgjør regnestykke . Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden toralfb skrev (2 minutter siden): Bensin ca 100 kr pr dag? Estimert strøm ca 30 kr pr dag. Bompenger vil avhenge av lokale forhold. Utgifter til forsikring og verksted kan variere avhengig av alder og biltype. Verditap på bil som er innkjøpt vil trolig være det som avgjør regnestykke . 30 kroner??? Det er jo helt hinsides, bør være mindre enn 15 i snitt. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden (endret) Tipper du får et billån på fin elbil for prisen du bruker på drivstoff. Endret 3 timer siden av MrLuni Lenke til kommentar
toralfb Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Salvesen. skrev (58 minutter siden): 30 kroner??? Det er jo helt hinsides, bør være mindre enn 15 i snitt. 40 km x 2 = 80 km 8 mil x 2 kWh/mil= 16 kWh Brukte 2 kr per kWh for å ikke bruke for lav pris. Strømprisen har vært lavere enn det, så kan trolig regne noe lavere i gjennomsnitt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå