Milhouse85 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Samboeren min reise hjem til familie i Sør-Amerika til jul. Jeg kunne selvsagt blitt med henne, men jeg er ærlig talt bare glad jeg slipper. Da jeg ikke er så spesielt glad i julehøytiden. Så det betyr at jeg er forholdvis fri & frank (les: alene) sånn sirkus i 4 uker. Men hva i alle dager skal jeg finne på ??? Har sett litt på flyreiser til sydlige strøk (og andre strøk ;p) men det er alt for dyrt, i juledagene... naturlig nok. Vurderer å leie en hytte fra 22 til ca 25 desember (bor i området Stavanger, Haugesund, Bergen) - men tja; vel... har ikke lyst, og kan heller ikke, svi av alt for mye penger.... da jeg har levd litt over evne det siste året. Jeg har venner, og naboer jeg selvsagt kunne feire jul med. Men jeg føler det blir kleint og høytidelig - og ikke noe jeg har gode minner fra gjennom egen familie. Så helst noe jeg vil unngå. Noen forslag ?? Er i grunn åpen for det meste... gjerne noe litt mer alternativt også. 😜 Er for øvrig en mann i slutten av 30 åra... disponerer bil. 1 Lenke til kommentar
Kassettspiller Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Hvis du vil gjøre noe meningsfullt, så kan du vurdere å jobbe som frivillig i juletiden. Endret 2 timer siden av Kassettspiller 2 1 3 Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Norwegian har billige flybilletter nå. Kom deg en tur ut av landet. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Tja hyttetur høres koselig ut da er det lite snø så kunne du jo fått fra hytte til hytte ? Sånn DNT opplegg unngå den blå hytta da for den er hjemsøkt Endret 2 timer siden av Maskinfører Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Kassettspiller skrev (1 minutt siden): Hvis du vil gjøre noe meningsfullt, så kan du vurdere å jobbe som frivillig i juletiden. Godt forslag. Jeg har litt erfaring med dette fra tidligere av. Rundt juletider; er det ekstremt mange som ønsker å jobbe som frivillig. Det kommer nok av at det er ganske mange i min situasjon, da særlig godt voksne - så det går nesten sport og "hierarki" i hvem som får "plass" som frivillig. Der det er så mange frivillige, at det nesten konkurreres om å finne oppgaver å gjøre. Du kan risikere at det eneste "konstruktive" du gjør på en helt kveld; er å brette 27 servietter. 😜 Så dersom jeg skulle gjort noe slikt, så måtte det eventuelt vært å lage en egen event. flamethower1234 skrev (1 minutt siden): Norwegian har billige flybilletter nå. Kom deg en tur ut av landet. Søk på 22, 23, 24 desember.... så nei, de har det ikke. Jeg er ikke "fri" før 22 desember. 1 Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Maskinfører skrev (Akkurat nå): Tja hyttetur høres koselig ut da er det lite snø så kunne du jo fått fra hytte til hytte ? Sånn DNT opplegg unngå den blå hytta da for den er hjemsøkt Jeg er DNT medlem. Ikke dumt forslag.... Kan jo sjekke ut det litt nærmere. Forslag på hytter ?? Som ikke er 100 mil fra nærmeste vei. Er faktisk en ikke langt fra her jeg bor, må sjekke litt opp i det. 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Mange som sitter alene og griner i ensomhet på julaften. Å jobbe som frivillig er et godt alternativ hvis man ikke kan være sammen med familien. Da får man et perspektiv på hva som er viktig. Overfladisk materialisme, traumer og ødelagte relasjoner har blitt normalen for mange. Tradisjonen med å være sammen med familien til et godt måltid, ser dessverre ut til å være utdøende. Lenke til kommentar
Maskinfører Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Milhouse85 skrev (1 minutt siden): Jeg er DNT medlem. Ikke dumt forslag.... Kan jo sjekke ut det litt nærmere. Forslag på hytter ?? Som ikke er 100 mil fra nærmeste vei. Er faktisk en ikke langt fra her jeg bor, må sjekke litt opp i det. Ja det er ikke dumt forslag det kanskje du treffer flere der ute så blir du ikke helt alene i jula er ikke så kjent med DNT hytter da jeg bruker for det meste telt på jakt og sånn du må nesten bare sjekke ut DNT det finnes både betjente og ubetjente når det nå er jul så er jeg usikker på om de er betjente kanskje det finnes noen betjente er jo mange enslige ihuga naturpatrioter så skal aldri si aldri ja sjekk den i nærheten 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Ta på deg ett stort prosjekt hjemme. Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 2 timer siden Forfatter Del Skrevet 2 timer siden Sjørøver skrev (4 minutter siden): Ta på deg ett stort prosjekt hjemme. Har allerede... Bygger gapahuk oppi skoghøgget her jeg bor. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Ingen gode forslag men håper du får en fin jul 1 Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Du er vel tidligere kokk? Det må da være behov for deg som frivillig til å bidra i matlaging en plass? Røde Kors, Frivillighetssentralen eller lignende greier? Besøke en kompis en av juledagene (ikke nødvendigvis på aften, men en av de andre?) Vi pleier ofte ha familietilstelninger selve dagen + 1. og 2, men er da fri frem til nyttårsaften. Det er kanskje dine venner også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå