Gå til innhold

Anbefal meg en DAB radio med Internet

Anbefalte innlegg

På tampen av tilbudsuken; tar gjerne i mot tips til en DAB radio med Internet.

Hadde tidligere enn Amadeus Coperti 2 DAB+ WiFi som jeg var fornøyd med, og ser den er på tilbud til 1400 kr ut dagen. Likevel veldig åpen for andre forslag under 2000 kr.

Viktig at den er enkel å betjene, har mulighet til å forhåndsprogrammere ulike kanaler, samt styre fra telefonen, og ikke minst at lyden er brukbar+.

Aner ikke om det finnes radioer som er kompatibel med Google Home/Assistant og kan settes opp mot et smarthus, men det ville i så fall vært en bonus.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
ilpostino skrev (2 minutter siden):

jeg har Argon Radio2 med BT og mulighet for internett radio. Ser HIFI-klubben har Radio3. er veldig fornøyd med 2'er og 3'ern er sikkert enda bedre. 

Takk for godt tips :)  Den så ikke dum ut. Har sjekket så mye lydplanker i det siste at jeg går litt i surr med hva jeg må kunne krysse av på lista. Virker som om Radio3 ikke har nettverksradio. Nå har jeg vel praktisk aldri brukt det heller på den jeg hadde, selv om jeg bruker det mye på Mac´n. Men avgjørende å kunne kontrollere radioen fra mobilen, og det fungerer vel ikke her.

Bluetooth er fint, men begynte å tenke på om det finnes radioer med AirPlay2 uten å koste en formue. Ikke super stas når radioen plinger i hytt og ultragevær på grunn av en ivrig Messenger-avsender.

Lenke til kommentar
torbjornhb skrev (2 minutter siden):

Virker som om Radio3 ikke har nettverksradio. Nå har jeg vel praktisk aldri brukt det heller på den jeg hadde, selv om jeg bruker det mye på Mac´n

Jeg vet 2'ern fantes i en utgave som hadde internett radio, men usikker på om dette er videreført til 3'ern

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (3 minutter siden):

Jeg vet 2'ern fantes i en utgave som hadde internett radio, men usikker på om dette er videreført til 3'ern

Er npk fjernet på 3-ern.

Mulig jeg må over på noe ala Pinell Supersound 201 WiFi.

Føler dog at den er ganske gammel- at den eksisterte da jeg var spedbarn. Nå er jeg 36.

https://soundgarden.no/pinell/117969/pinell-supersound-201-wifi-sort-dab-radio-med-wifi-og-bluetooth

Lenke til kommentar
21 hours ago, torbjornhb said:

Er npk fjernet på 3-ern.

Mulig jeg må over på noe ala Pinell Supersound 201 WiFi.

Føler dog at den er ganske gammel- at den eksisterte da jeg var spedbarn. Nå er jeg 36.

https://soundgarden.no/pinell/117969/pinell-supersound-201-wifi-sort-dab-radio-med-wifi-og-bluetooth

Supersound er oppdatert i flere omganger. Jeg har en av de første modellene som hadde DAB/DAB+/FM og internettradio. Den er i daglig bruk og virker fortsatt fint. På den gamle Supersound er nettstedet for å velge internettradio kanaler blitt en betal-tjeneste...jeg har ikke oppdatert på lenge :)

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
bar1 skrev (4 timer siden):

Supersound er oppdatert i flere omganger. Jeg har en av de første modellene som hadde DAB/DAB+/FM og internettradio. Den er i daglig bruk og virker fortsatt fint. På den gamle Supersound er nettstedet for å velge internettradio kanaler blitt en betal-tjeneste...jeg har ikke oppdatert på lenge :)

Spørs om det blir en sånn radio. Føles litt merkelig å bruke penger på en dyr radio i 2024 når alt skal strømmes og castes og alt mulig. Jeg er til og med minimalist og ønsker minst mulig stasj.

Men likevel, radioen har en helt egen plass i livet. Jeg blir alene og finner utrolig mye glede i å kunne sette på radioen i bakgrunnen mens jeg jobber eller holder på i huset. Kjøpte nylig TV til altfor mange tusenlapper, og radioen brukes sikkert ti ganger mer.

Så sprøtt eller ikke. Jeg tror det får bli årets julegave 🙂

Lenke til kommentar
ilpostino skrev (1 minutt siden):

Det er godt mulig jeg er gammel, men foretrekker fysisk radio når jeg først hører på radio. 

Helt enig! Hvis det å høre på fysisk radio kvalifiserer til den eldre garde, så er jeg fornøyd med å joine klubben. Blir faktisk en Pinell Supersound 301 😀

Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 minutt siden):

Det var ikke egentlig meninga å krangle, men da regner jeg med at det menes en egen/separat "enhet" for radiolytting. 🙂

Jeg mente ikke "krangle" bokstavelig 🙂. Ja en radio, boks, dings med knapper og høyttaler. Sånn som var vanlig å ha i gamledager, og som måtte gjemmes under krigen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...