Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Mistenker at jeg har fått alt for lite lønn i årevis. Hva gjør jeg??

Anbefalte innlegg

Salvesen. skrev (20 minutter siden):

Jeg tror du har missforstått, de fleste foreninger takker nei til gratis penger. Jeg er Nito medlem men de har ikke avtale med min bedrift, de takker gledelig til bidraget mitt hver måned. Og jeg får hjelp om det trengs.

Ok. Ja da har jeg misforstått. Jeg trodde de mente at de ikke kunne jkeloe meg selv om jeg blir meflem og betaler for det 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Monster skrev (4 minutter siden):

Ok. Ja da har jeg misforstått. Jeg trodde de mente at de ikke kunne jkeloe meg selv om jeg blir meflem og betaler for det 

Mulig det finnes noen som krever avtale, men da er det bare å gå til neste. Men det letteste er nok bare å melde deg inn i LO.

https://minside.lofavor.no/?page=shell&shell=main&main=main-temporary-membership-landing

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Monster skrev (9 timer siden):

Jeg prøvde å melde meg inn for noen måneder siden. Men da fikk jeg bare epost om at "vi organiserer ikke virksomheten du er ansatt i"

Det var nok meint som rein orientering om at din bedrift ikkje hadde tariffavtale, men det er litt rart å fokusere på dette når måten ein går bedrifta organisert på er ved å rekruttere medlemmer i bedrifta.

Ein kan også melde seg inn som student eller arbeidsledig, så i kva grad bedifta er organisert betyr ingenting. 

Fagforeininga kan også hjelpe i uorganiserte bedrifter sjølv om dei ikkje er avtalepart. Mellom anna med juridisk hjelp og hjelp til å forhandle for deg sjølv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (6 minutter siden):

Det var nok meint som rein orientering om at din bedrift ikkje hadde tariffavtale, men det er litt rart å fokusere på dette når måten ein går bedrifta organisert på er ved å rekruttere medlemmer i bedrifta.

Ein kan også melde seg inn som student eller arbeidsledig, så i kva grad bedifta er organisert betyr ingenting. 

Fagforeininga kan også hjelpe i uorganiserte bedrifter sjølv om dei ikkje er avtalepart. Mellom anna med juridisk hjelp og hjelp til å forhandle for deg sjølv. 

Ok det er greit å vite da. Jeg prøvde igjen i dag å melde meg inn men man må skrive inn organisasjonsnummer på bedriften. Jeg må prøve å få tak i det..

Lenke til kommentar
Monster skrev (3 minutter siden):

Ok det er greit å vite da. Jeg prøvde igjen i dag å melde meg inn men man må skrive inn organisasjonsnummer på bedriften. Jeg må prøve å få tak i det..

Om det er dette det stopper på så meld deg inn i eit anna forbund. Norsk arbeidsmannsforbund, Fagforbundet og Delta burde være gode forbund for deg som er i reinhaldsbransjen. 

Org.nummeret finner du ved å søke navnet på bedrifta her: https://www.brreg.no/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Tussi skrev (10 minutter siden):

Problemet er at du vil få karantenetid ift hjelp ved nyinnmelding i fagforening... så trolig vil du ikke få hjelp i denne saken

Ja tenkte på det samme selv. Men selv om jeg har slutta i den jobben så kan jeg kreve pengene tilbake senere når jeg får hjelp. Men har nå tipset arbeidstøyet. Sjekket min lønnsslipp nå og timesatsen er 237 kr timen.. så lønna har økt etter jeg fikk kontakt der det stod 2014 kr timen  .. men jeg skulle hatt over 240 i tomen siden jeg har over ti år erfaring med renhold 

Screenshot_2024-12-01-21-48-11-673.jpg

Lenke til kommentar
Monster skrev (5 minutter siden):

Ja tenkte på det samme selv. Men selv om jeg har slutta i den jobben så kan jeg kreve pengene tilbake senere når jeg får hjelp. Men har nå tipset arbeidstøyet. Sjekket min lønnsslipp nå og timesatsen er 237 kr timen.. så lønna har økt etter jeg fikk kontakt der det stod 2014 kr timen  .. men jeg skulle hatt over 240 i tomen siden jeg har over ti år erfaring med renhold 

Screenshot_2024-12-01-21-48-11-673.jpg

Nei, du skulle ikke hatt så mye siden din bedrift ikke er med i denne tariffen.

Slik jeg ser det har du lønn innenfor minstesatsene gitt av almen gjøring.

Lenke til kommentar

Dette er litt av ulempen med google som "smart" søkemotor. Når du søker på minstelønn så viser google normallønna for reinhaldarar som er fagorganiserte i ei bedrift som er medlem i arbeidsgivarforeininga Virke.

Innafor reinhaldsbransjen så har ein vært plaga med sosial dumping, der har ein derfor valgt å allmenngjere tariffavtalens minimum for å sikre at også reinhaldarar får akseptabel lønn. Det medfører at til tross for at vi i Norge ikkje har ei minstelønn så er det ikkje lov å betale reinhaldarar mindre enn 227,54 kr i timen (176,55 kr timen for mindreårige).
Her er det ikkje krav til lønnsstige, så arbeidsgivar er innafor regelverket så lenge alle reinhaldarane har minst 227,54 kr i timen uavhengig av om dei har fyrste dag på jobben eller har 20 år erfaring.
I tillegg så er også regelen med at du skal ha minst 29 kr ekstra i timen for arbeid mellom 21 og 06 tatt inn i forskrifta om allmengjort tariffavtale.
Du har i dag ei lønn som er 10 kr i timen over minstelønna. Kjenner ikkje til lønnssystemet i din bedrift, men kanskje du har fått 1 kr ekstra per års erfaring?
Det er ikkje vanleg å endre arbeidsavtalane for kvar lønnsjustering. Det som er vanleg er at ein avtalar ein lønn når ein startar i jobben, og så avtalar ein lønnsjusteringane gjennom eigen avtale. Dette er både arbeidsbesparande for arbeidsgivar, og det er ei tryggheit for deg at arbeidsgiver ikkje plutseleg har gjort endringar i arbeidsavtalen slik at du signerer ny avtale der det står at du får høgare lønn utan å oppdage at du også har signert på f.eks. at stillinga di går frå å være fast til midlertidig stilling, eller liknande ting.

Det du skal merke deg er at Arbeidstilsynet presiserer at tida det tek å forflytte seg mellom ulike oppdragsstadar skal være lønna etter medgått tid eller være rekna inn som del av arbeidstida. Om eg ikkje husker feil så hadde vel du nokre utfordringar der ved at du måtte forflytte deg mellom ulike barnehagar?

Som fagorganisert så har du krav* på å få utbetalt etter lønnsstigen. Lønna for mindreårige og for arbeidstakarar med opp til 2 års erfaring følgjer same sattsane, men etter tariffavtalen er det også avtalt anna lønnssatts for dei med meir enn 2, 4 og 10 års erfaring. Dette har fagforeiningane og arbeidsgivarforeiningane blitt einige om sentralt.
Det er sjølvsagt ingenting i vegen for å kreve meir betalt, men det er vanskeleg å få kome i forhandlingsposisjon om du ikkje er fagorganisert. Du ender dessverre opp med at ditt einaste forhandlingskort bli å true med å seie opp jobben, noko som sjefen din mest truleg ikkje kjem til å bli nevneverdig skremt av ettersom ein tenker at det er lett å finne andre som vil ha jobben.

*Strengt tatt er det når arbeidsgivar er organisert at du har krav på å få tarifflønna. Ved at fleirtalet i bedrifta er fagorganiserte så kan ein tvinge arbeidsgivaren til å inngå tariffavtale, om nødvendig ved hjelp av streik.
Som uorganisert i ei fagorganisert bedrift vil du typisk kunne nyte godene av tariffavtalen utan å sjølv være medlem, men om det er for mange som bruker godene utan å være organiserte så kan ein risikere at arbeidsgivar seier opp tariffavtalen.
Enkelte bedrifter bruker taktikken med at dei lover at lønna skal være lik eller betre enn tarifflønna dersom dei tilsette ikkje organiserer seg og tvinger inn ei tariffavtale. På den måten slepp sjefen å ha forplikta seg til å følge framtidige lønnsaukingar, og for arbeidstakarane vil det i det minste i eit kortare tidsperspektiv oppleves som like bra. Ulempen med å då ikkje være organisert er at ein då ikkje har den juridiske bistanden i ryggen den dagen sjefen ikkje opprettheld sin del av avtalen og nekter å auke lønningane utover minstesatsen etter allmengjort tariffavtale.

Til slutt så vil eg også legge til at dei fleste (alle?) fagforeiningar opererer med karantenetid for å sleppe medlemmar som melder seg inn når dei har store kostbare saker som krever mykje bistand, og som melder seg ut igjen så fort saka er løyst. Dette vil likevel være heilt likt neste gong du får behov for bistand utan å ha meldt deg inn, så på eit eller anna tidspunkt så må du nesten ta valget om du skal fagorganisere deg eller om du skal basere deg på å sjølv kreve betre lønn og arbeidsvilkår.
I veldig enkle saker, eller saker som er prinsipielt viktige så er det likevel mogleg å få unntak frå karantenetida i dei aller fleste forbund. Som til dømes dersom jobben berre er å sende eit brev med krav om utbetaling av skuldig lønn, så er det fort gjort for fagforeininga og vel verdt å bruke 15 minutt på om det er dette som skal til for å få eit nytt betalande medlem. Ein er likevel restriktive med dette av grunnane som eg nemte tidlegare.

Lenke til kommentar

Ok takk for langt og utfyllende svar ☺️ takk for at du tok deg så mye tid til å skrive ❤️☺️ 

Og jo jeg har to barnehager men får kjøregodtgjørelse mellom heldigvis.

Tenker at jeg kommer til å bli medlem av LO og at det er lurt tilfelle jeg får problemer med nye jobber i fremtiden. Forstår godt at de vil ha faste medlemmer ja. Dette blir jo på en måte som å betale en forsikring for å få hjelp npr man trenger det 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...