Populært innlegg mellomkjøttet Skrevet 1. desember 2024 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2024 (endret) Trettebergstuen, som selv ikke skjønner hvorfor man som statsråd ikke kan gi sine venner høye samfunnsverv, roper nå ut om at AP er i krise fordi vennene hennes ikke får fornyet tillt. Hun argumenterer med at Kjerkol, Mjøs Persen og Tajik er hardtarbeidene stategiske damer Ap ikke har råd til å bytte ut. Implisitt at andre ikke innehar disse egenskapene. Samtidig er det ikke noe ukjent fenomen at man foretrekker de man kjenner og har jobbet med tidligere, som man har utviklet et vennskap med etter å vært tett på hverandre over lang tid. Det er ikke det samme som at disse nødvendigvis er de beste til å inneha verv som stortingsrepresentanter i tiden fremover. At dette i tillegg kommer fra en som beviselig ikke klarer å skille mellom jobb og privat gjør utsagnet enda mer verdiløst. Tvert i mot kan arbeiderpartiets fall like mye skyldes at de i har danset etter pipa til "tungvektere" som Trettebergstuen i altfor lang tid. På tide å rense ut. https://www.nrk.no/norge/trettebergstuen_-_-arbeiderpartiet-er-i-dyp-krise-1.17150096 Endret 1. desember 2024 av mellomkjøttet 10 Lenke til kommentar
Populært innlegg Abigor Skrevet 1. desember 2024 Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 2024 Nepotisten skjønner ikke at masterjukseren og boligsnylteren ikke får fornyet tillitt? 🤔 10 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 Många politiker verkar verkligen ikke förstå att ikke alla anser juks med oppgaver eller leiligheter inte spelar noen roll och att det kanske ikke er så lurt at som Kjerkol fremstå som en sociopat i media. Vet ikke hur mye disse sakerna har påverkat de interna processerna men tror rätt många utanför partiet vill bli av med Kjerkol på grund av hur hon handlat i samband med jukset oberoende av hur hart arbeidande hon är (Mastersoppgaven tydde vel dock ikke på det ...) 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 SV ble «kuppet» av Lysbakken som har plassert lojale venner i sentrale posisjoner i partiapparatet. Høyre er Erna Solbergs parti, da hun også har installert lojale ja-mennesker i sentrale posisjoner. Disse partiene har blitt lekeplass for mennesker med sosiopatiske tendenser, dette er et stort problem da det går i mot demokratiske prinsipper. 2 1 Lenke til kommentar
Blackwell Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 (endret) Abigor skrev (7 timer siden): Nepotisten skjønner ikke at masterjukseren og boligsnylteren ikke får fornyet tillitt? 🤔 De tror nok at vanlige folk er dumme, det mangler fullstendig skamvett hos de alle. Endret 1. desember 2024 av Blackwell 4 Lenke til kommentar
DukeNukem3d Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 Trond Giske skremte meg nesten litt da han var gjest hos Wolfgang Wee tidlig i år. Fordi han tok tak i så og si alt jeg har problem med AP i. Og han glimrende svar på alt. Det er ikke langt unna at Giske kunne narret meg til å stemme AP. Da er han bra dyktig.. 4 1 Lenke til kommentar
Blackwell Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 DukeNukem3d skrev (4 minutter siden): Trond Giske skremte meg nesten litt da han var gjest hos Wolfgang Wee tidlig i år. Fordi han tok tak i så og si alt jeg har problem med AP i. Og han glimrende svar på alt. Det er ikke langt unna at Giske kunne narret meg til å stemme AP. Da er han bra dyktig.. Giske kunne nok vært mannen for jobben, hadde han bare ikke vært Giske. 3 1 Lenke til kommentar
Klote Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 Giske er glimrende til å overtale folk, og leder dem dit han vil. Det er en egenskap som kreves for å lykkes som politiker. Dessverre. 2 Lenke til kommentar
Blackwell Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 Klote skrev (11 minutter siden): Giske er glimrende til å overtale folk, og leder dem dit han vil. Det er en egenskap som kreves for å lykkes som politiker. Dessverre. Tror de fleste slike folk havner under begrepet; https://sml.snl.no/psykopati 2 Lenke til kommentar
Subara Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 Nå har Giske fått hevn etter å ha fridd til eldre menn i Trøndelag. Det er enkelt å stå på utsiden å peke på feilene sentralt, ikke like enkelt å endre på feilene. Sprørsmål til Giske Sitat – Hvor stort nederlag ville det være hvis AUF ikke ville være med på valgkamp for å støtte deg? – Jeg tenker at når vi kommer til september i 2025, så vil de aller fleste mene at det viktigste er at vi vinner valget, og at det er sosialdemokratiske verdier og folk som vi kjemper for, som er i hovedsetet. Det kan ikke være interne kamper som bestemmer om vi skal være sosialdemokrater eller ikke, sier Giske. Hva med moralske verdier på individnivå? Å forsyne seg av kvinner er altså mer greit enn å unngå skatt på pendlerbolig, ansette venner, ha en mann som driver med aksjehandel (bare i AP). Støre har gitt sparken til en etter en av erfarne og flinke i staben sin for å hanskes med politikerforrakten. Men spørs om det står klar noen av samme kaliber til å overta? 2 Lenke til kommentar
StringMulen Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 50 minutes ago, Blackwell said: Tror de fleste slike folk havner under begrepet; https://sml.snl.no/psykopati Man trenger ikke være psykopat for å være karismatisk. 3 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 mellomkjøttet skrev (11 timer siden): På tide å rense ut. https://www.nrk.no/norge/trettebergstuen_-_-arbeiderpartiet-er-i-dyp-krise-1.17150096 Ja, leser i samme tekst at Line Oma melder seg ut av Arbeiderpartiet. Er vel ikke akkurat noe tap for Ap det 😀 Hun har vel aldri tilført partiet noe positivt meg bekjent. Hun er vel mest kjent for å bråke om Giske? 4 Lenke til kommentar
Blackwell Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 (endret) StringMulen skrev (39 minutter siden): Man trenger ikke være psykopat for å være karismatisk. Giske er vel omtrent like karismatisk som en oppvaskklut. Men det er mulig du finner folka i AP karismatiske. Endret 1. desember 2024 av Blackwell 1 Lenke til kommentar
fredrik2 Skrevet 1. desember 2024 Del Skrevet 1. desember 2024 Er inte alls insatt i Giske och vad han står för men han gir i alla fall ikke upp. Är vel i alla fall en 5-6 år sen han blev kastad ut och han har väl försökt komma tilbake några år nu. 2 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar (endret) mellomkjøttet skrev (På 1.12.2024 den 1.53): Trettebergstuen, som selv ikke skjønner hvorfor man som statsråd ikke kan gi sine venner høye samfunnsverv, roper nå ut om at AP er i krise fordi vennene hennes ikke får fornyet tillt. Hun argumenterer med at Kjerkol, Mjøs Persen og Tajik er hardtarbeidene stategiske damer Ap ikke har råd til å bytte ut. Implisitt at andre ikke innehar disse egenskapene. Samtidig er det ikke noe ukjent fenomen at man foretrekker de man kjenner og har jobbet med tidligere, som man har utviklet et vennskap med etter å vært tett på hverandre over lang tid. Det er ikke det samme som at disse nødvendigvis er de beste til å inneha verv som stortingsrepresentanter i tiden fremover. At dette i tillegg kommer fra en som beviselig ikke klarer å skille mellom jobb og privat gjør utsagnet enda mer verdiløst. Tvert i mot kan arbeiderpartiets fall like mye skyldes at de i har danset etter pipa til "tungvektere" som Trettebergstuen i altfor lang tid. På tide å rense ut. https://www.nrk.no/norge/trettebergstuen_-_-arbeiderpartiet-er-i-dyp-krise-1.17150096 Denne måten å reagere på viser bare hvilken broilerboble totalt frakoblet fra vanlige folks liv og oppfattelse av riktig og galt de befinner seg i. Man kan jo lure på om de i det hele tatt omgås mennesker fra utenfor denne boblen av karrierepolitikere, PR-rådgivere, byråkrater og lobbyister. Trettebegstuen er jo et skrekkeksempel på denne type politikere som aldri har hatt noen jobb i hele sitt liv; kun politikk. Og har de noen forståelse av hva en politikers oppgaver i et demokrati egentlig er? fredrik2 skrev (På 1.12.2024 den 10.45): Många politiker verkar verkligen ikke förstå att ikke alla anser juks med oppgaver eller leiligheter inte spelar noen roll och att det kanske ikke er så lurt at som Kjerkol fremstå som en sociopat i media. De oppfatter kanskje det slik(feilaktig)at den "jobben" de gjør er såpass viktig at det er mer greit for dem selv å utføre regelbrudd som de ikke aksepterer hos andre i samfunnet? Blackwell skrev (På 1.12.2024 den 10.56): De tror nok at vanlige folk er dumme, det mangler fullstendig skamvett hos de alle. De later til å ha ganske dyp forakt for de som befinner seg utenfor deres egen boble ihvertfall. DukeNukem3d skrev (På 1.12.2024 den 10.59): Trond Giske skremte meg nesten litt da han var gjest hos Wolfgang Wee tidlig i år. Fordi han tok tak i så og si alt jeg har problem med AP i. Og han glimrende svar på alt. Det er ikke langt unna at Giske kunne narret meg til å stemme AP. Da er han bra dyktig. Han forstår ihvertfall hva som er grunntanken for sosialdemokratiet og at det ikke er ment som en karriereklubb for yrkespolitikere og lobbyister. Om han er 100% genuin og mindre maktsyk enn de fleste....vel, der er jeg ikke helt overbevist. Han har vært en del av denne partieliten helt til skandalene rundt ham dukket opp. Men podcastintervjuet hos Wolfgang var interessant det. Også da han var gjest hos Thomas Seltzer på TK-podcasten: https://radio.nrk.no/podkast/trygdekontoret/sesong/2023/l_0360995c-f703-479b-a099-5cf703979b1b Endret 9. januar av Morromann 2 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Blackwell skrev (På 1.12.2024 den 11.05): Giske kunne nok vært mannen for jobben, hadde han bare ikke vært Giske. Hvorfor skulle ikke Giske få en ny sjanse i AP når en internasjonalt etterlyst terrorist får en ny sjanse som leder i Syria? Blackwell skrev (På 1.12.2024 den 11.27): Tror de fleste slike folk havner under begrepet; https://sml.snl.no/psykopati Men som artikkelen også nevner er det også en veldig populær måte å karakterisere folk man ikke liker på. Og slikt er det også gjerne; men i nyere tid har jeg også sett en økning i beskyldninger om narsissisme hos folk man ikke liker og hvem som er "narsissit" avhenger ofte av hvilken politisk tilhørighet de som fremmer beskyldningen tilhører. Dette er som jeg nevner her en motebeskyldning og ser man i sosiale medier er stempling som "narsissist" ovenfor folk som ikke er mer enn bare drittsekker eller rett og slett en som har dumpet kjæresten en vanlig beskyldning. Samt inflasjon i begrepet "gaslighting" som er en taktikk brukt av psykopater og narsissister for å villede og manipulere ofrene; dette har jeg også sett brukt her på forumet rettet mot folk man er uenige i politisk; at deres argumentasjon er "gaslighting"; med andre ord at meningsmotstandere er psykopater og narsisster som driver "gaslighting". Men jeg vil legge til at det er åpenbart at psykopater og narsissiter er overrepresenterte i politikk og andre viktige samfunnsinstitusjoner men det betyr likevel ikke at det gjelder alle og de man kun er uenig i politisk. Subara skrev (På 1.12.2024 den 12.11): Nå har Giske fått hevn etter å ha fridd til eldre menn i Trøndelag. Du mener folk fra arbeiderklassen; de som har bygget landet og som AP liksom skal representere? Subara skrev (På 1.12.2024 den 12.11): Å forsyne seg av kvinner Hva sikter du til her? 2 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 8. januar Del Skrevet 8. januar Blackwell skrev (På 1.12.2024 den 12.57): Men det er mulig du finner folka i AP karismatiske. Det er det langt mellom der for å si det sånn. Men en politikers oppgave i et demokrati er ikke å være "karsimatisk"; det er å være en tjener for folket. 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar fredrik2 skrev (På 1.12.2024 den 16.41): Er inte alls insatt i Giske och vad han står för men han gir i alla fall ikke upp. Är vel i alla fall en 5-6 år sen han blev kastad ut och han har väl försökt komma tilbake några år nu. Han har jo ikke gjort noe ulovlig i motsetning til Tretterbergstuen og venninene hennes. Lenke til kommentar
majer Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar Politikere bør egentlig ikke synes. De bør heller få partiprogrammet til å skinne. Det motsatte ser vi i diktaturer. I dag er det få partier som ikke gjør som AP. De eneste partiene hvor kameratskap ikke er like viktig er vel Rødt, Krf, Mdg, delvis Venstre og delvis Frp Lenke til kommentar
Subara Skrevet 9. januar Del Skrevet 9. januar Morromann skrev (17 timer siden): Hvorfor skulle ikke Giske få en ny sjanse i AP når en internasjonalt etterlyst terrorist får en ny sjanse som leder i Syria? Det kan du si. Det er krevende å være politiker og de bør holde et visst anstendig og moralsk nivå. Jeg tror mange fortsatt ikke har tillitt til Giske som maktperson. Synes å huske at det tok lang tid før han innrømmet noe som helst av seksuell trakassering/overgrep mot unge jenter i AUF. Morromann skrev (18 timer siden): Du mener folk fra arbeiderklassen; de som har bygget landet og som AP liksom skal representere? Ja. Hvorfor kunne ikke Giske ha startet sitt eget parti, istedenfor å kritisere AP fra sidelinjen. Ellers er det beundringsverdig at han begynte fra scratch igjen fra en campingvogn. Og han fikk kontakt med grasrota. Veldig smart. Morromann skrev (18 timer siden): Hva sikter du til her? Å forsyne seg mener jeg her er å ta noe uten å be om tilltatelse på forhånd/samtykke. Sikter egentlig til en spesiell episode, men lar være å skrive om den. Giskes oppførsel i forhold til unge kvinner var godt kjent. Et ungt talent sluttet i politikken etter å ha varslet, så det var også kostnader for partiet i sin helhet. Dessuten skikkelig ukultur. Unge politikere må kunne ha tillitt til lederne sine. Det er et ansvarsfullt verv å være politiker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå