Gå til innhold

Tråløst aksesspunkt med sma antenner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel mindre enn tidligere, men f.eks. TP-Link har vel noen - med mindre de ikke har brukt noe mer ustandard tilkobling.

Samtidig må jeg stille spørsmål rundt hva du egentlig skal gjøre og hvordan dette skal monteres. Ruter inne og antenne ute? I utgangspunktet mistenker jeg at det du her kanskje tenker på, ikke nødvendigvis vil gi et spesielt godt resultat.

Strøm i uthuset? Som går på samme elanlegg som huset? Jeg ville først ha prøvd Homeplug for å få nett i uthuset. Men kjøp et sted hvor det er enkelt å få byttet inn om det ikke fungerer. Styr unna de rimeligste Homplug-løsningene. Og de som også kan bruke jordleder kan være en fordel, hvis man her har kontakter som er jordet og det er felles jord.

Lenke til kommentar

Jeg ville også vurdert å ta frem spaden. Hvis det ikke er alt for langt, er det beste å ha kablet forbindelse (i rør). Kabel for utebruk er ikke så dyrt, og trenger ikke graves dypt. (Edit: Og helst legge fiber)

Endret av KalleKanin
Lenke til kommentar
Fishman1 skrev (18 timer siden):

Jeg skal ha wifi fra huset til uthuset. Og har tenkt til og bruke en retningsbestemt antenne. 

Er det slutt på router/ap med avtakbare sma antenner???

Finner ikke noe på power eller elkjop. 

Noen som har tips? 

Å ha en retnings bestemt antenne vil ikke nødvendigvis gjøre signalet fra den enhet du skal koble til kommer tilbake til antennen.

Kjøp to stk retnings bestemte sendere, med innebygget antenne. 
Deretter setter en opp valgfritt WiFi punkt i uthuset. Da vil enhetene kommuniseres med lokalt WiFi punkt, og over den trådløse broen.

airMAX NanoStation M5 er et rimelig eksempel, det finnes mange produkter her avhengig av hvor høy hastighet som ønskes.

https://eu.store.ui.com/eu/en/products/nsm5

(Usikker om det finnes en trådløs bro med to radioer, som kan lage et lokal WiFi punkt fra samme enhet, har ikke sett dette, men det finnes helt sikkert. Det vil gjøre en slipper med en enhet. ) 

Endret av toralfb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...