Fishman1 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Jeg skal ha wifi fra huset til uthuset. Og har tenkt til og bruke en retningsbestemt antenne. Er det slutt på router/ap med avtakbare sma antenner??? Finner ikke noe på power eller elkjop. Noen som har tips? Lenke til kommentar
NULL Skrevet 31 minutter siden Del Skrevet 31 minutter siden Det er vel mindre enn tidligere, men f.eks. TP-Link har vel noen - med mindre de ikke har brukt noe mer ustandard tilkobling. Samtidig må jeg stille spørsmål rundt hva du egentlig skal gjøre og hvordan dette skal monteres. Ruter inne og antenne ute? I utgangspunktet mistenker jeg at det du her kanskje tenker på, ikke nødvendigvis vil gi et spesielt godt resultat. Strøm i uthuset? Som går på samme elanlegg som huset? Jeg ville først ha prøvd Homeplug for å få nett i uthuset. Men kjøp et sted hvor det er enkelt å få byttet inn om det ikke fungerer. Styr unna de rimeligste Homplug-løsningene. Og de som også kan bruke jordleder kan være en fordel, hvis man her har kontakter som er jordet og det er felles jord. Lenke til kommentar
KalleKanin Skrevet 21 minutter siden Del Skrevet 21 minutter siden (endret) Jeg ville også vurdert å ta frem spaden. Hvis det ikke er alt for langt, er det beste å ha kablet forbindelse (i rør). Kabel for utebruk er ikke så dyrt, og trenger ikke graves dypt. (Edit: Og helst legge fiber) Endret 12 minutter siden av KalleKanin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå