Vokteren Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Orion666 skrev (33 minutter siden): Bønda, vettu. Kornet skal tørkes og melkemaskinen skal melke. Sp tenker på sine. Usaklig stigmatisering av alle med fingeren i jorda, er tydeligvis ikke gått av moten hos EUvennene…. 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Orion666 skrev (6 timer siden): Nei, det gjør du ikke. Da ville du ikke gjort to slike tåpelige sammenligninger. Tåpelig å sammenligne to politikere som har blitt talerør for en stor og vanligvis stilletiende/lovlydig middelklasse som har blitt offer for globalisering, fri flyt av kriminelle og nedbygging av velferdsstaten ? 1 Lenke til kommentar
Klote Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember North Pole skrev (19 timer siden): Akuttberedskap på fødeavdelinger er objektivt viktig, og har ingenting med å ikke være fornyende å gjøre. 54 milliarder til et regjeringskvartal er mer et stikk i siden fra en veldig stor andel av befolkningen som i større og større grad ser på disse gigantomaniske statsprosjektene i Oslo med forakt. Ellers: Det skal bli spennende å følge med på Giske fremover. Jeg tror hans popularitet er undervurdert av partiet, noe denne avstemmingsprosessen i Trøndelag er et eksempel på - det ble forsøkt å gjennomføre hemmelig nominasjonsvalg med den tro at færre da ville stemme på Giske, men effekten ble helt motsatt: det var flere som sluttet seg opp om han. Noe som er ganske morsomt. Jeg ser mye likheter med Donald Trumps politiske fremgang i det Giske holder på med: først var han persona non grata i eget parti, men etter hvert som oppslutningen rundt han ble så stor som den ble, så snudde også republikanerne. Arbeiderpartiet kan ikke være tjent med å holde en veldig populær kandidat lenge på sidelinjen. Dette er den typen nedsettende retorikk mot store velgermasser som Demokratene i USA også brukte i 2016. Ingen ting er spennende med Giske og AP. De skal ha makt, det er det alt handler om. Maktsyke politikere som ønsker å kontrollere og detaljstyre er det stadig flere får nok av. Og når nasjonen i tillegg styres rett i grøfta ved at de flinkeste menneskene flykter landet og erstattes med mennesker som er uegnet til å bo i Norge, da går det bare en vei om sosialistene får holde på slik de gjør. https://e24.no/boers-og-finans/i/Eym8z3/finansnaeringen-flytter-ut-naa-kreves-handling Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember Vokteren skrev (På 6.12.2024 den 1:39 PM): Du fremmer et narrativ som t.o.m. EUvennene sliter med å forsvare. Prissmitten fra Europa er udiskutabel i NO02. Norge er selvforsynt med energi og det burde flere land ha som mål. Flaskehalsene internt i Norge er et resultat av tilnærmet full stopp i kraftutbyggingen og frislippet av strømmarkedet for noen tiår siden. Et markedsliberalistisk eksperiment som EU applauderte og raskt så nytten av. Bare for å strø litt salt i såret hos EUmenigheten: https://e24.no/energi-og-klima/i/dRj3EB/stroemprisen-hopper-videre-vanvittig-hoey-pris?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Vokteren skrev (9 timer siden): Usaklig stigmatisering av alle med fingeren i jorda, er tydeligvis ikke gått av moten hos EUvennene…. Les én gang til. Kommentaren gikk på regjeringspartiet Sp som har finans- og landbruksminister. Dette har ingenting med EU å gjøre. Det er vel ingen som er så rause med landbruksstøtte som EU, så dette var en malplassert kommentar. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Vokteren skrev (9 timer siden): Tåpelig å sammenligne to politikere som har blitt talerør for en stor og vanligvis stilletiende/lovlydig middelklasse som har blitt offer for globalisering, fri flyt av kriminelle og nedbygging av velferdsstaten ? Det er tåpelig å sette likhetstegn mellom en outsider og en insider. Det er vel få politikere som har vært så på innsiden så lenge og dermed er så medansvarlig for ståa som Trond Giske. Donald Trump har i det minste en ekte outsider, mens Giske bare er en parkert opportunist. 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 12 hours ago, Orion666 said: Hva er det Giske har forstått her som ingen andre -bortsett fra ditt ensomme geni- har forstått? Utdann meg så jeg forstår deg og eventuelt Trond Giske. Her forutsetter jeg at du ikke er Trond Giske, men begge deler går. Med den holdningen så drar man feil konklusjon basert på feil fakta. Det eneste han har gjordt er å slå opp en historiebok fra før oljealdern, og tatt noen notat, og så kjørt retorikk av dette. Jeg tenker og ikke Det er en kontrast her, selv om Giske er en maktjagende lykkejeger. Lenke til kommentar
Atib Azzad Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember 1 hour ago, del_diablo said: Med den holdningen så drar man feil konklusjon basert på feil fakta. Det eneste han har gjordt er å slå opp en historiebok fra før oljealdern, og tatt noen notat, og så kjørt retorikk av dette. Jeg tenker og ikke Det er en kontrast her, selv om Giske er en maktjagende lykkejeger. Fascisme, ikke verdibasert ledelse? Hva er det du forsøker si? Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 11. desember Forfatter Del Skrevet 11. desember Vokteren skrev (9 timer siden): Bare for å strø litt salt i såret hos EUmenigheten: https://e24.no/energi-og-klima/i/dRj3EB/stroemprisen-hopper-videre-vanvittig-hoey-pris?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Snart kommer nye uker med gratis strøm, så får du hvilt alarmistrefleksen din. Hvorfor kjøper du ikke strøm til fastpris? Da får du sove på natta, og du subsidierer min strøm med din overpris. På forhånd takk! 2 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember 8 hours ago, Atib Azzad said: Fascisme, ikke verdibasert ledelse? Hva er det du forsøker si? At dagens ledelse av både LO og AP er i en posisjon hvor de sliter med å forstå deres relevanse må vedlikeholdes, for å ha den makten som styringsparti og største og viktigste arbeidstagerorganisasjon. Verdibasert ledelse er et "copium" fordi man mangler ledelse og visjoner, noe som spesielt er viktig i utfordrende tider. Fasces har utspilt sin rolle, men byggesteinen i som man bygger fascismen ut av, så blir den gjenbrukt i ny og ne. Jeg tenker på f.eka denne saken https://www.nrk.no/norge/kilder-til-nrk_-store-ringte-og-ba-om-stotte-fra-lo-1.17153947 I stede for å ta seg sammen å føre lengre politiske linjer med klare visjoner, knekker man sammen på år 3 og tar en ringerunde til fagforeningen. Fagforeningen på sin side er så bortreist at de svarer noe annet enn et blankt nei. Et annet eksempel er innleggene og kronikkene man finner i lokalavisen. Gjerne ovenfra og ned, og med mål om å få det til å se ut som grassrota strekker seg til partitoppen. Hvor man ofte må svelge noen uærlige floskler for åbygge en tinn ok artikkel for å gi sin støtte. F.eks https://www.nordnorskdebatt.no/sa-folk-er-dumme/o/5-124-338810 Quote For en partileder i et sosialdemokratisk parti er dette selvsagt enda viktigere. Støre ble, slik jeg forstår det, medlem i Arbeiderpartiet i voksen alder fordi han hadde erkjent at sosialdemokratisk verdier, tenkemåter og løsninger var de riktige for å møte våre utfordringer både nasjonalt og internasjonalt. Både ut fra måten han uttaler seg på og hvordan han opptrer i ulike sammenhenger, er jeg overbevist om at han utøver en verdibasert ledelse basert på sosialdemokratiske verdier og tenkemåter. Og så får man sånne latterlige gullkorn. Og det er ikke unikt, man finner disse i flere lokalaviser, og gjerne et innlegg i måneden. "Moderne lederskap" Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 12. desember Forfatter Del Skrevet 12. desember del_diablo skrev (3 minutter siden): At dagens ledelse av både LO og AP er i en posisjon hvor de sliter med å forstå deres relevanse må vedlikeholdes, for å ha den makten som styringsparti og største og viktigste arbeidstagerorganisasjon. Verdibasert ledelse er et "copium" fordi man mangler ledelse og visjoner, noe som spesielt er viktig i utfordrende tider. Fasces har utspilt sin rolle, men byggesteinen i som man bygger fascismen ut av, så blir den gjenbrukt i ny og ne. Jeg har ingen anelse om hva det er du forsøker å si her. del_diablo skrev (4 minutter siden): I stede for å ta seg sammen å føre lengre politiske linjer med klare visjoner, knekker man sammen på år 3 og tar en ringerunde til fagforeningen. Fagforeningen på sin side er så bortreist at de svarer noe annet enn et blankt nei. Støre har vært leder av Ap i ti år. Han tok over etter Jens Stoltenberg da Stoltenberg ble valgt so generalsekretær i NATO sommeren 2014. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 12. desember Del Skrevet 12. desember 1 minute ago, Orion666 said: Støre har vært leder av Ap i ti år. Han tok over etter Jens Stoltenberg da Stoltenberg ble valgt so generalsekretær i NATO sommeren 2014. Ja. Men har har ikke vært i regjering som statsminister i 10 år. Og mannen ser ut til å tro at Støre 2 er et alternativ vis man ikke leker stolleken og får nesteman opp på podiet. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 12. desember Forfatter Del Skrevet 12. desember del_diablo skrev (1 minutt siden): Ja. Men har har ikke vært i regjering som statsminister i 10 år. Og mannen ser ut til å tro at Støre 2 er et alternativ vis man ikke leker stolleken og får nesteman opp på podiet. Jeg vet ikke hva Støre tenker. Du bruker så frodige språklige bilder at jeg sliter med å forstå hva du mener. Beklager. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå