Gå til innhold

Trond Giske - Frelser eller Rasputin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Duriello skrev (26 minutter siden):

Og kun fordi jeg synes det var litt komiskt, mitt forbruk i november. 

Håper ikke noen religiøse nutjobs får kaffen i vranga. 😜

Screenshot_20241206_002840_Mitt NTE.jpg

Det verste med strømstøtten var hvor høyt de satte taket syns jeg. At man kan bruke opptil 5000 kwh i måneden og likevel få støtte... burde holde lenge nok med å sette taket til 3000 kwh.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 minutter siden):

Det verste med strømstøtten var hvor høyt de satte taket syns jeg. At man kan bruke opptil 5000 kwh i måneden og likevel få støtte... burde holde lenge nok med å sette taket til 3000 kwh.

Den er jeg enig i.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og her ser vi hva Giske mener folket er opptatt av:

https://www.vg.no/nyheter/i/gwRr2q/her-er-trond-giskes-plan-for-aa-vinne-velgerne-tilbake-spesielt-de-unge

Giske sier det er altfor mange saker hvor Ap og regjeringen har kommet for sent på banen, etter at andre partier har gått foran eller at folk har gjort opprør.

– I tillegg er det for mange samfunnsproblemer hvor svaret er at dette kan vi ikke gjøre noe med eller bare at dette er noe vi skal følge nøye med på.

Han eksemplifiserer:

• Strømprisen.
  • Uoverkommelige boligpriser i storbyene.
  • Fraflytting fra distriktene og sentralisering.
  • 54 milliarder til nytt regjeringskvartal.
  • Nedlegging av akuttberedskap og fødeavdelinger.

Giske tror altså at folket er opptatt av feks 54 milliarder til regjeringskvartal og akuttberedskap på fødeavdelinger. Dette er det viktigste for folk flest i følge Giske. Snakk om å være fornyende..!

Det er nettopp slike prioriteringer vi vil bli kvitt. Det er at Norge ligner mer og mer på Midt-Østen som er det aller største problemet, med påfølgende vold, kriminalitet og narkotikastrøm, og at vi tvinges til å betale hundrevis av milliarder for at det skal skje. DET opptar stadig flere, IKKE den listen til Giske. I tillegg kommer det vanvittige sløseriet på unødvendige og hjelpeløse klimaprosjekter, som også er i 100-milliardersklassen. 

Bortsett fra strømprisene, så er den lista til Giske en gammelmanns-liste, fra en oldingpolitiker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Klote skrev (På 6.12.2024 den 7:37 PM):

https://www.vg.no/nyheter/i/gwRr2q/her-er-trond-giskes-plan-for-aa-vinne-velgerne-tilbake-spesielt-de-unge

Giske sier det er altfor mange saker hvor Ap og regjeringen har kommet for sent på banen, etter at andre partier har gått foran eller at folk har gjort opprør.

– I tillegg er det for mange samfunnsproblemer hvor svaret er at dette kan vi ikke gjøre noe med eller bare at dette er noe vi skal følge nøye med på.

Han eksemplifiserer:

• Strømprisen.

Giske tror altså at folket er opptatt av feks 54 milliarder til regjeringskvartal og akuttberedskap på fødeavdelinger. Dette er det viktigste for folk flest i følge Giske. Snakk om å være fornyende..!

Det er nettopp slike prioriteringer vi vil bli kvitt. Det er at Norge ligner mer og mer på Midt-Østen som er det aller største problemet, med påfølgende vold, kriminalitet og narkotikastrøm, og at vi tvinges til å betale hundrevis av milliarder for at det skal skje. DET opptar stadig flere, IKKE den listen til Giske. I tillegg kommer det vanvittige sløseriet på unødvendige og hjelpeløse klimaprosjekter, som også er i 100-milliardersklassen. 

Bortsett fra strømprisene, så er den lista til Giske en gammelmanns-liste, fra en oldingpolitiker.

Festlig at du hopper bukk over flyktninger og «våre internasjonale forpliktelser» som har vært fredet av Støre, fordi dette er EUs realpolitikk.
Når folket får inntrykk av at milliardene flyr til alt annet enn kommuneøkonomi og velferd for egen befolkning, har regjeringen mistet velgergrunnlaget.
I Midt-Telemark har kommunen satt ned foten:   https://www.vg.no/nyheter/i/8qj8AQ/midt-telemark-sier-nei-til-flere-flyktninger-skylder-paa-daarlig-oekonomi

• Liker 1
Lenke til kommentar

Akuttberedskap på fødeavdelinger er objektivt viktig, og har ingenting med å ikke være fornyende å gjøre.

54 milliarder til et regjeringskvartal er mer et stikk i siden fra en veldig stor andel av befolkningen som i større og større grad ser på disse gigantomaniske statsprosjektene i Oslo med forakt. 

Ellers: Det skal bli spennende å følge med på Giske fremover. Jeg tror hans popularitet er undervurdert av partiet, noe denne avstemmingsprosessen i Trøndelag er et eksempel på - det ble forsøkt å gjennomføre hemmelig nominasjonsvalg med den tro at færre da ville stemme på Giske, men effekten ble helt motsatt: det var flere som sluttet seg opp om han. Noe som er ganske morsomt. 

Jeg ser mye likheter med Donald Trumps politiske fremgang i det Giske holder på med: først var han persona non grata i eget parti, men etter hvert som oppslutningen rundt han ble så stor som den ble, så snudde også republikanerne. Arbeiderpartiet kan ikke være tjent med å holde en veldig populær kandidat lenge på sidelinjen. 

Orion666 skrev (På 6.12.2024 den 6:11 AM):

Jeg tror det er så enkelt som at Giske er Nei til EU, og appellerer til gamlingene som er på samme hakket som i ‘94 og ikke ser at EU av i dag er et helt annet prosjekt. I ‘94 hadde Giske AUF i ryggen, idag blir han båret fram av gråhåra bygdiser.

Dette er den typen nedsettende retorikk mot store velgermasser som Demokratene i USA også brukte i 2016. 

Endret av North Pole
utvidet sitering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
North Pole skrev (23 minutter siden):

Dette er den typen nedsettende retorikk mot store velgermasser som Demokratene i USA også brukte i 2016. 

Hva er nedsettende, hvem blir rammet av den påståtte retorikken, og hva skal de politiske effektene av dette eventuelt bli?

Det er vel du som forsøker deg på nedsettende retorikk her?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vet ikke om Giske treffer egentlig - det forutsetter litt mer intelligente velgere 😄

Folk er jo ikke mer intelligente enn at de legger skylden for E18 køene på Statens Vegvesen istedenfor egentlig årsak som er 3 års stengning av Ring 1 for å senke Hammersborg tunellen.  I seg selv ikke så veldig intelligent av Regjeringen å bruke 3,5 milliarder på dette, og sannsynligvis påføre samfunnet minst like store kostnader til liten praktis nytte (kun gardering mot en type angrep).

https://www.budstikka.no/david-29-er-lei-av-kokaoset-na-har-han-bedt-veivesenet-om-kompensasjon/s/5-55-1864722 

Lenke til kommentar
North Pole skrev (2 timer siden):

Jeg ser mye likheter med Donald Trumps politiske fremgang i det Giske holder på med:

Jeg ser også mye likhet i fremgangsmåten,men hvor populær han er, det er jeg usikker på, han er populær i enkelte grupper, mens veldig upopulær i andre...

• Liker 1
Lenke til kommentar
North Pole skrev (3 timer siden):

Jeg ser mye likheter med Donald Trumps politiske fremgang i det Giske holder på med: først var han persona non grata i eget parti, men etter hvert som oppslutningen rundt han ble så stor som den ble, så snudde også republikanerne.

Du ser ikke hva som er forskjellen på Trump og Giske og forskjellen mellom Arbeiderpartiet og Demokratene?

Det er mildest talt oppsiktsvekkende.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (6 minutter siden):

Du ser ikke hva som er forskjellen på Trump og Giske og forskjellen mellom Arbeiderpartiet og Demokratene?

Det er mildest talt oppsiktsvekkende.

Tenker mer på Grab em by the pussy og alle hysj betalte sakene og me too med Trump, samt folkeopinionen til the simple minded…. =suksess De er veldig like personligheter Giske er mer Mææ Too…

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Han eksemplifiserer:

• Strømprisen.

Ikke at jeg var i tvil men Giske bare bekrefter hvor langt unna APs ledelse er fra vanlige folk.
Støre stiller seg selvsagt helt uforstående til vanlige folks problemer på hans vakt (synes politikken hans har virket), men Giske er heller ikke på stasjon i det hele tatt! Det viser hans eksempler på hva folk er opptatte av.

Noe som virkelig opptar folk i hverdagen er betydelig tap av kjøpekraft - og mer utrygghet for seg selv og sine.
Selvsagt er eldreomsorg, skoler og helsevesen viktig også. Det er det for alle, så knapt nødvendig å nevne.
Områder hvor AP har ført en direkte mislykket politikk:

- Skyhøye strømpriser som følge av eksportkabler og tilknytning til europeisk strømbørs.
- Ingen strømstøtte til næringslivet - som innebærer tap av arbeidsplasser for alltid.
- "Grønt skifte" som bl. a. innebærer elektrifisering av Melkøya og alle olje/gassinstallasjoner.
- Vår dyrebare vannkraft planlegges å gå til rene strømsluk som ikke skaper arbeidsplasser i stedet for industriell utnyttelse. Kan nevnes batterifabrikker, datahaller og bitcoinfabrikker.
- Planlegging av vindmøller til lands og til havs for hundretalls milliarder. Symbolpolitikk som vil medføre skyhøy strømpris for å være "lønnsom".
- Den stadig sterkere integreringen med EU/avgivelse av suverenitet (i strid med grunnloven)
- Pengepolitikken. Herunder uforutsigbar politikk som innebærer totalt unødvendige skatteøkninger som har medført i kapitalflukt, utflagging og sviktende tillit til investeringer i Norge.
Dette har resultert i stadig svakere kronekurs - til tross for verdens beste utgangspunkt når de overtok.
- En av verdens høyeste drivstoffpriser i et oljeland.
- Strøm -og drivstoffpriser har medført prissmitte på alle varer og tjenester. Sammen med importert inflasjon på grunn av dårlig valuta gir det prisstigning, inflasjon og renteøkninger som følge av dette. Kjøpekraften synker kraftig.
- Skyhøy innvandring fra 3. verden og økt kriminalitet/vold.
- Berøringsangst hos politi, rettsvesen og politikere (unntatt FrP og høyresiden i Høyre) 
- Enorme summer til diktatur som støtter land som Russland, Kina og Iran. Ingen kontroll på hva pengene går til.
- Utenriksminister Barth Eides alenegang i kompaniskap med land som nevnt i forrige punkt samt diverse terrororganisasjoner. Meget uheldig og farlig for Norge.
+++

Tidenes klart verste regjering.
Kan ikke tro AP kommer tilbake etter dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
5 hours ago, Rune_says said:

Vet ikke om Giske treffer egentlig - det forutsetter litt mer intelligente velgere 😄

Folk er jo ikke mer intelligente enn at de legger skylden for E18 køene på Statens Vegvesen istedenfor egentlig årsak som er 3 års stengning av Ring 1 for å senke Hammersborg tunellen.  I seg selv ikke så veldig intelligent av Regjeringen å bruke 3,5 milliarder på dette, og sannsynligvis påføre samfunnet minst like store kostnader til liten praktis nytte (kun gardering mot en type angrep).

https://www.budstikka.no/david-29-er-lei-av-kokaoset-na-har-han-bedt-veivesenet-om-kompensasjon/s/5-55-1864722 

Er det ikke rett bord?
Samferds-ditt og datt har hatt muligheten i flere tiår å tegne og bygge nye trasser og kjøremønstre.
At man på liv og død skal ha traffikkårer i nærheten av regjeringskvartalet er bizzart. Eller at man velger å bruke de pengene på regjeringskvartalet i stede for å velge en ny lokasjon UTEN heftelser som tett bebyggelse eller infrastrulturgjeld. 

Jeg forstår ideen bak å gi et lite stikk og si "se på meg, jeg er klok!", men problemene går mye dypere til at stikket treffer.  

Lenke til kommentar
leticia skrev (På 6.12.2024 den 5:26 PM):

Bønda, vettu. Kornet skal tørkes og melkemaskinen skal melke. Sp tenker på sine.

Lenke til kommentar
del_diablo skrev (9 timer siden):

Er det ikke rett bord?
Samferds-ditt og datt har hatt muligheten i flere tiår å tegne og bygge nye trasser og kjøremønstre.
At man på liv og død skal ha traffikkårer i nærheten av regjeringskvartalet er bizzart. Eller at man velger å bruke de pengene på regjeringskvartalet i stede for å velge en ny lokasjon UTEN heftelser som tett bebyggelse eller infrastrulturgjeld. 

Jeg forstår ideen bak å gi et lite stikk og si "se på meg, jeg er klok!", men problemene går mye dypere til at stikket treffer.  

Hva er det Giske har forstått her som ingen andre -bortsett fra ditt ensomme geni- har forstått?

Utdann meg så jeg forstår deg og eventuelt Trond Giske. Her forutsetter jeg at du ikke er Trond Giske, men begge deler går.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...