Gå til innhold

Trond Giske - Frelser eller Rasputin?

Anbefalte innlegg

trikola skrev (25 minutter siden):

Det var vel nettopp dette som ble gjort slik jeg husker: SMK var involvert overfor Sindre etter Ernas initiativ

Mulig. Poenget mitt er at Statsministeren er uansett helt og fullt ansvarlig for egen habilitet. Administrasjonen kan gi råd, men det fratar ikke Statsministeren sitt ansvar.

Endret av Orion666
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Just now, leticia said:

Ok, takk. Men så lenge man ikke kan bekrefte,  så tenker jeg at det var best å slette, for å ikke spinne videre på udokumenterte rykter...

Det er greit nok, jeg ville ikke be deg om noe, bare tenkte det var greit å skyte inn at det antagelig ikke ville finnes noe slikt mediaoppslag som du etterlyste.
Eirin Eikefjord skrev forøvrig en god kommentar i kjølvannet av kvinnens intervju, den tar for seg mye av saksgangen i denne konkrete saken, og ukulturen som herjet (da, kanskje mer enn nå) rundt lignende saker.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (14 minutter siden):

Det er greit nok, jeg ville ikke be deg om noe, bare tenkte det var greit å skyte inn at det antagelig ikke ville finnes noe slikt mediaoppslag som du etterlyste.
Eirin Eikefjord skrev forøvrig en god kommentar i kjølvannet av kvinnens intervju, den tar for seg mye av saksgangen i denne konkrete saken, og ukulturen som herjet (da, kanskje mer enn nå) rundt lignende saker.

Ja jeg forstår hva du ville frem til. 🙂

Lenke til kommentar
On 1.12.2024 at 12:15 PM, Kul_Djevel said:

Tror nok at folk må bare begynne å glemme dette metoo tullet hvor Giske åpenbart har vært overivrig på sjekkern, men det er viktig å understreke at han ALDRI har brutt noen lov eller vært siktet eller tiltalt for noen ulovlig.

Jeg ville aldri ha stemt på noen som har så dårlig dømmekraft, at han er på sjekkern mens kjærringa er hjemme med nyfødt barn. 

Å ikke ha brutt loven er selvfølge, det samme er god dømmekraft. Giske har ikke god dømmekraft, uansett hvor mye du preker. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (6 minutter siden):

Jeg ville aldri ha stemt på noen som har så dårlig dømmekraft, at han er på sjekkern mens kjærringa er hjemme med nyfødt barn. 

Å ikke ha brutt loven er selvfølge, det samme er god dømmekraft. Giske har ikke god dømmekraft, uansett hvor mye du preker. 

Du snakker om dårlig moral,ikke dårlig dømmekraft

• Liker 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, obygda said:

Du snakker om dårlig moral,ikke dårlig dømmekraft

Hvis man som profilert politiker tror det er smart å klenge seg opp til unge jenter på et utested som i tillegg er unge nok til å være en datter, samtidig som man er nybakt far, så har man dårlig dømmekraft. 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Er så lei av dummskaller som lar media påvirke seg.

Vi er vel alle enige at vi er heldige som bor i ett demokratisk rettssamfunn. Ett samfunn der ett demokratisk valgt system dømmer folk. I dette tilfellet gjelder det Giske. Har han en dom? Nei. 

Så da er det greit da. Ingen, ikke en gang media, folke gape stokken og dumskalle gjengen kan overgå ett rettsystem som er ett resultat av det demokratiet vi har.

Selvfølgelig kan folk synse og mene så mye de bare vil, det er også demokrati. Men teknisk og praktisk sett betyr disse meningene ingenting. Det som betyr noe er en dom og en straff.

Så får dumskallene som ikke liker demokratiske prinsipper og heller ikke klarer å se denne sammenhengen, ta seg en lang tur til land som har andre tradisjoner på dette området. 

Endret av OMyre
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Krig og fred skrev (40 minutter siden):

Hvis man som profilert politiker tror det er smart å klenge seg opp til unge jenter på et utested som i tillegg er unge nok til å være en datter, samtidig som man er nybakt far, så har man dårlig dømmekraft. 

Nei - dårlig moral.

Dømmekraft betyr at mar har evne til å vurdere riktig og sikkert. Dårlig dømmekraft betyr at man ikke er i stand til å vurdere riktig og sikkert. Giske har f.eks ikke mistet evnen til å vurdere riktig og sikkert - men han har defintivt dårlig moral....

Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (2 timer siden):

AP-topper vil bytte ut Støre med Brenna.
https://www.nettavisen.no/nyheter/kilder-til-tv-2-mektige-ap-topper-har-bedt-store-ga-av/s/5-95-2163707

Som motstander av AP håper jeg Støre fortsetter.

Jeg klarer ikke å se at AP har noen åpenbart gode kandidater til å erstatte Støre, og Brenna slår meg ikke som en egnet partileder eller statsministerkandidat. Da tror jeg faktisk AP er tjent med å beholde Støre.

For noen år siden ville jeg tenkt på Hadia Tajik som en god arvtager, men nå er jo hun også ute. Huitfeldt slår meg også som en sterkere kandidat, men hun er jo også ute. Sånn sett virker AP å være i en veldig sørgelig forfatning, delvis etter indre stridigheter, og i fraværet av sterke kandidater kunne jeg nesten sett for meg Giske gjøre en lynkarriære igjen. Nesten. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Brenna er vel redd for å brenne inne ved å ta over roret på den bunnsolide AP-skuta. Støre er seg sjølv best, Biden kunne lært eit og anna av Tåkefyrsten og korleis bite seg fast til makta. Mon tru om det er mange nok som vil ha Giske inn som partileder på landsmøtet om nokre mnd. Mykje surmuling over at Trump vant fram i USA, men surmulinga stiger mange hakk om Giske vinner fram i AP...

• Liker 1
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (13 timer siden):

Jeg klarer ikke å se at AP har noen åpenbart gode kandidater til å erstatte Støre, og Brenna slår meg ikke som en egnet partileder eller statsministerkandidat. Da tror jeg faktisk AP er tjent med å beholde Støre.

For noen år siden ville jeg tenkt på Hadia Tajik som en god arvtager, men nå er jo hun også ute. Huitfeldt slår meg også som en sterkere kandidat, men hun er jo også ute. Sånn sett virker AP å være i en veldig sørgelig forfatning, delvis etter indre stridigheter, og i fraværet av sterke kandidater kunne jeg nesten sett for meg Giske gjøre en lynkarriære igjen. Nesten. 

Giske sammen med Raymond Johansen kunne blitt dynamitt og noe helt annet enn dagens AP…..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Neptun1 skrev (16 timer siden):

AP-topper vil bytte ut Støre med Brenna.
https://www.nettavisen.no/nyheter/kilder-til-tv-2-mektige-ap-topper-har-bedt-store-ga-av/s/5-95-2163707

Som motstander av AP håper jeg Støre fortsetter.

Tror det vil være riktig av AP å bytte leder nå. Det er vel det eneste de ikke har prøvd. Selv om jeg ikke er enig så mye av politikken, synes jeg de har gjort en del bra denne perioden som de er helt elendige på å få kommunisert ut, eller som kommer i skyggen av andre ting. Tror at en ganske stor andel av misnøyen er den samme vi ser i nesten hele Europa, der sittende regjeringer ikke gjenvelges uansett fløy.

Opplever Tonje Brenna som langt nærmere folk flest enn de fleste andre i AP-ledelsen de siste årene, som jordnær og som vet hva som betyr noe for vanlige folk. Det til tross for at hun ikke har hatt andre jobber enn politiske i voksen alder, noe hun sikkert skal angripes for. Jeg synes hun er flink til å prate og gjør en god jobb som statsråd, og at det er viktigere hva man faktisk utretter som politiker enn at man har stått i litt i kassa på Kiwi tidlig i tjueåra. Vil heller ha henne enn Støre som statsminister. Han burde heller vært utenriksminister, der har han vært god før.

Trond Giske har for meg null troverdighet. Var nabo med han i mange år på Grünerløkka, der han har bodd over halve livet og nesten hele sitt voksne liv. At han skal representere folk i Trøndelag blir helt komisk, det fremstår for meg bare som et skuespill.

En Grünerløkka-mann (57) ble i helgen valgt til nestleder i det største kommunepartiet i et tidligere stort politisk parti i en litt over middels stor norsk by. Altså en helt annen by enn der mannen har bodd i over 30 år.

https://www.ao.no/gr-nerlokka-mann-57-ble-valgt-til-nestleder-i-et-stort-partilag-i-en-annen-by/o/5-128-730999

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
10 hours ago, Krig og fred said:

At et stort parti som AP ikke klarer å få bedre ledere er et sykdomstegn. Det forteller meg at rævslikkerkulturen er for dominerende, og at mer egnede folk med integritet holdes nede. 

De forteller meg at en hel generasjon politikere som skulle overta partiet har blitt drept.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...