Gå til innhold

Trond Giske - Frelser eller Rasputin?

Anbefalte innlegg

Atib Azzad skrev (2 timer siden):

Hvis du skal være så indignert over det å bruke kjønn og hudfarge for å beskrive en gruppe eller tendens, så er det kanskje greit å selv avstå fra å gjøre det samme?

Ikke indignert. Konstanterer bare at det som enkelte(ikke jeg)kaller "woke" er overklassens "venstresidepolitikk" og har lite og ingenting med venstresidens tradisjonelle verdigrunnlag å gjøre. Altså ikke klassekamp, men "rase"- og kjønnskamp på toppen av pyramiden når vanlige lønnsmottakere er mest opptatt av levekostnader, sikkerhet i jobben og ha råd til mat på bordet. Ikke hvilken kjønnsidentitet eller DNA det er på en direktør i en offentlig etat.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 hours ago, leticia said:

Husker du Søviknes - saken? Etter sex med en 16 år gammel full jente (påstått overgrep) måtte han trekke seg fra rikspolitikken. Det tok nesten 17 år før han var klar til å komme tilbake.³

I motsetning til Giske som som en bulldoser har kjempet seg tilbake etter bare 5 - 6 år, med særs sleipe metoder, så har Søviknes gått stille i dørene og vært noe mer ydmyk og ventet til det var tilstrekkelig avstand mellom handlingen i tid før han på ny var klar for rikspolitikken.

Det er ikke ofte jeg sier dette om en FRP - politiker, men Giske har virkelig noe å lære av Søviknes her.

Når det gjelder det du skriver over her, om alder, så så jeg jubelen og de som stimlet seg rundt Giske i går, det var i hovedsak "hvit mann 50 +" Altså folk født før ca 1970. At det evt har meldt seg inn folk som er født etter 1980 benekter jeg ikke, men det var ikke det inntrykket man fikk av å se på TV i går iallefall.

Ikke sammenlignbart. Søviknes trakk seg fra rikspolitikken, men fortsatte som partitopp i OS og ordfører de fleste av disse årene.

Jenta han voldtok var ut og inn på institusjoner og har tatt livet sitt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Orion666 said:

Helt enig.

Grusom sak med 16-åringen, men jeg var helt OK med at han kom tilbake etter så mange år.

Han var dessuten en svært populær ordfører i en periode hvor FrP hadde svært få ordførere.

Giske derimot…. Han har ikke lært en dritt. Han kommer til å dure fram som før, men hjemme sitter det to små barn og en kone med åpenbart Stockholmsyndrom.

Søviknes skulle vært stengt ute fra all politikk. At han fikk fortsette i OS som ingen ting hadde skjedd er en stor skandale! Fyren er en jævla voldtektsmann som burde vært i fengsel.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (1 time siden):

Da venter jeg i spenning. Dette vil i så fall være politisk selvmord for Støre og for AP vil det være siste spiker i kista. Kommer det mer har Støre og de frustrerte/fornærmede damene gjort en elendig ryddejobb og fremstår som idioter. Og Giske vil miste støtte blant sine venner som forventer at alt nå er lagt på bordet. For velgerne vil AP være totalt detornisert og uspiselig uansett hvilken side man støtter.

Egentlig fremstår AP som helt skadeskutt og man sitter bare å venter på avliving...

Dette skal det i det minste bli interessant å følge med på, når Giske grisen kommer tilbake på stortinget. 🤣

For et sirkus.

Endret av Paxville
  • Liker 2
Lenke til kommentar
rabler skrev (3 timer siden):

Ikke sammenlignbart. Søviknes trakk seg fra rikspolitikken, men fortsatte som partitopp i OS og ordfører de fleste av disse årene.

Jenta han voldtok var ut og inn på institusjoner og har tatt livet sitt.

Ganske drøye påstander når saken ble henlagt under koden "intet straffbart forhold".

Endret av leticia
mulig feilinformert
  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Paxville said:

Dette skal det i det minste bli interessant å følge med på, når Giske grisen kommer tilbake på stortinget. 🤣

For et sirkus.

Det kommer vel an på om man liker AP eller ikke, tenker jeg. Giske er tross alt en av de dyktigste politikerne som har vært på Stortinget.

• Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, leticia said:

Ganske drøye påstander når saken ble henlagt under koden "intet straffbart forhold".

Trist at jenta / kvinnen hadde så store vansker at hun ikke orket å velge livet. Jeg var ikke klar over dette før du fortalte det nå. 😢

Det er en påstand jeg står ved. Hadde dette skjedd i dag hadde han blitt dømt. Og det på tross av at fremdeles blir alt for mange voldtektsmenn frikjent.

• Liker 5
Lenke til kommentar
rabler skrev (9 minutter siden):

Det er en påstand jeg står ved. Hadde dette skjedd i dag hadde han blitt dømt. Og det på tross av at fremdeles blir alt for mange voldtektsmenn frikjent.

Det tviler jeg på. Koden "henlagt som intet straffbart forhold" er et veldig tydelig utsagn, i motsetning til koden "henlagt på bevisets stilling ".

Førstnevnte sier at det ikke har skjedd noe straffbart, sistnevnte sier at de ikke har nok beviser  å fremlegge for retten slik at vedkommende blir dømt.

Ellers er jeg enig med deg i at vi har for få domfellelser i forhold til antall voldtekter.  Men de skal faktisk kunne bevises, og i slike saker så er det ofte bare ord mot ord. Derfor får vi ikke flere domfellelser. Det er tross alt bedre å la en skyldig gå fri enn å dømme en uskyldig til fengsel...

• Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Paxville said:

Ser man på meningsmålngene så blir det færre å færre.

Ja dessverre. Det er mye feiloppfatninger ute og går og pressen er dessverre alt for lite flinke å formidle det regjeringen faktisk gjør og får til. Pressens jag etter kontroverser er ødeleggende for demokratiet, og jeg er ekstremt skuffet over at til og med NRK er på dette kjøret.

EDIT: At noen i det hele tatt vurderer å stemme på Erna Solberg er faktisk uforståelig. Hun har null kredibilitet og hennes forakt for både lover og spilleregler er faktisk helt forkastelig. Hun visste utmerket godt hva Sindre drev med, men brydde seg ikke og når saken sprakk sminket hun en tåre i øyekroken og stilte på TV og fortalte hvor synd det var på henne og at hun var blitt ført bak lyset. Fy faen så kvalmt det var!

Endret av rabler
  • Liker 4
Lenke til kommentar
leticia skrev (41 minutter siden):

Trist at jenta / kvinnen hadde så store vansker at hun ikke orket å velge livet. Jeg var ikke klar over dette før du fortalte det nå. 😢

Dette var trist nytt for meg også.
Viser bare hvor sensitivt det seksuelle området er.

Lenke til kommentar
rabler skrev (26 minutter siden):

Ja dessverre. Det er mye feiloppfatninger ute og går og pressen er dessverre alt for lite flinke å formidle det regjeringen faktisk gjør og får til. Pressens jag etter kontroverser er ødeleggende for demokratiet, og jeg er ekstremt skuffet over at til og med NRK er på dette kjøret.

EDIT: At noen i det hele tatt vurderer å stemme på Erna Solberg er faktisk uforståelig. Hun har null kredibilitet og hennes forakt for både lover og spilleregler er faktisk helt forkastelig. Hun visste utmerket godt hva Sindre drev med, men brydde seg ikke og når saken sprakk sminket hun en tåre i øyekroken og stilte på TV og fortalte hvor synd det var på henne og at hun var blitt ført bak lyset. Fy faen så kvalmt det var!

Fant Økokrim noe bevis da? Din hat på høyresiden er intet bevis. Bare latterlig..

• Liker 4
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 time siden):

Er det rett,eller er det bare et rykte?

Lenke til kommentar
55 minutes ago, Jarmo said:

Fant Økokrim noe bevis da? Din hat på høyresiden er intet bevis. Bare latterlig..

Jeg snakker om de etiske prinsippene, ikke juridiske. Jeg synes faktisk at man kan vente mer av politikere og ikke minst statsministre enn det moralske forfallet Erna står for.

• Liker 5
Lenke til kommentar
rabler skrev (1 time siden):

Vel,vi lever vel i ulike verdener.. Har store problemer med Støre,Vestre og Brenna og forstår ikke at noen kan gi disse en stemme. Giske har jeg mer sansen for,men i likhet med mange andre dyktige politikere i verden hadde han veldig appetitt på det motsatte kjønn.

Det viktige i politikken er derimot å få gjennomført den og lede landet fremover. Med Støre ved roret og styrmann/kvinne Vestre og Brenna kjører de rett på skjæret Giske...

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, obygda said:

Vel,vi lever vel i ulike verdener.. Har store problemer med Støre,Vestre og Brenna og forstår ikke at noen kan gi disse en stemme. Giske har jeg mer sansen for,men i likhet med mange andre dyktige politikere i verden hadde han veldig appetitt på det motsatte kjønn.

Det viktige i politikken er derimot å få gjennomført den og lede landet fremover. Med Støre ved roret og styrmann/kvinne Vestre og Brenna kjører de rett på skjæret Giske...

Vestre er veldig dyktig og gjør enormt mye bra. Ellers er jeg ikke så veldig fornøyd med at Arbeiderpartiet samarbeider med Senterpartiet. Det kommer ikke noe godt ut av et. Senterpartiet er på mange måter "ventresidens" svar på Frp, dog ikke fullt så uspieslige.

Jeg kan forstå at folk tenker kortsiktig på egen lommebok, men synes det er trist at ikke flere ser det store bildet. Høyresidens politikk vil på sikt ødelegge det norske samfunnet. Jeg synes også det er forunderlig at vanlige arbeidere (det vil si at du er avhengig av lønn hver måned) faktisk tror høyresiden har en politikk som ganger dem. Det har de ikke. "Trickle down" fungerer ikke og det er umåtelig naivt å tro at det blir noe igjen til lønnsmottakere av høyresiden politikk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...