Gå til innhold

Trond Giske - Frelser eller Rasputin?

Anbefalte innlegg

Reg2000 skrev (2 timer siden):

Da er det bare å glede seg til nye folk står fram med sine Giske historier når han kommer tilbake på stortinget. 

Burde man ikke forvente at alle sakene HAR vært fremme? Jeg tenker at dagens AP ledelse var ansvarlig for å bringe til torgs ALLE sakene mot Giske. Er det flere nå så vil det jo bare slå tilbake på Støre og sentralstyret for å ha gjort en dårlig jobb. 

Dersom det skulle dukke opp noe mer så tror jeg altså dette vil slå uheldig ut for AP og også ramme Støre og vennegjengen hans som da vil fremstå som ekstremt svake. 

Endret av obygda
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (55 minutter siden):

Jeg har ikke forakt for noen, tusen takk men ellers takk. Jeg påpeker bare det faktum at store deler av dagens "venstreside" er full av forakt ovenfor arbeiderklassemennesker. Og akkurat DEN holdningen har jeg forakt for.

At store deler av dagens vesntresiden ikke liker arbeidere har vært kjent i en god del år nå og er ikke noe jeg finner på:

https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/ra6O8/store-deler-av-venstresiden-liker-ganske-enkelt-ikke-arbeiderklassen-andreas-c-halse

Forøvrig har jeg mer resepkt for de som jobber i verdiskapning enn de som har overflødige og overbetalte jobber i offentlig sektorer som det beviselig er alt for mange av. Samme med lobbyister for tilkarringsindustri som også har infiltrert deler av AP.

Ok. Du kunne ikke skrevet dette på en mer saklig måte enn du gjorde i forrige innlegget da?

Du angrep meg personlig her, ikke noen "venstreside". Jeg tilhører forøvrig ikke noen "venstreside'. Jeg har politiske standpunkt som noen ganger passer best med de rød, og andre ganger best med de blå. (Oftest blå). Jeg jobber heller ikke i offentlig sektor.  Så det var helbom her gitt!

Endret av leticia
skrivefeil
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (27 minutter siden):

Folk som henger seg opp i gammelt sladder får bare sutre som de dårlige taperne de er, men et enormt flertall av Ap-medlemmene i Sør-Trøndelag ønsket Giske og det er de som bestemmer.

Jeg hjalp deg litt med den setningen slik at den ble korrekt. Bare hyggelig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
leticia skrev (2 minutter siden):

Ok. Du kunne ikke skrevet dette på en mer saklig måte enn du gjorde i innlegget over da?

Du angrep meg personlig her, ikke noen "venstreside". Jeg tilhører forøvrig ikke noen "venstreside'. Jeg har politiske standpunkt som noen ganger passer best med de rød, og andre ganger best med de blå. (Oftest blå). Jeg jobber heller ikke i offentlig sektor.  Så det var helbom her gitt!

Jo jeg kunne det. Det var ikke meningen å beskylde deg for å være det ene eller andre; det er bare det at jeg vet hvilke ladninger i begrepet "eldre,  hvit mann " og at det er negative assosiasjoner knyttet til det og at uttrykket slik det brukes vanligvis assosieres med "kulturvenstre " som har ofret sosialpolitikk for kulturpolitikk. Og for de som tror dette er en vinnersak for venstresiden så er det bare å ta en titt på oppslutningen til sosialdemokratiske og venstreorienterte partier over hele den vestlige verden de siste årene.  Skriften er på veggen. Men jeg beklager; det var min irritasjon over selve uttrykket ikke deg personlig.  Og jeg tror ikke du tenker slik men det er garantert  GANSKE mange på venstresiden som tenker slik. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (1 minutt siden):

Jeg hjalp deg litt med den setningen slik at den ble korrekt. Bare hyggelig.

Faktisk feil uansett. Ja, han fikk flertall i Valgkrets Sør-Trøndelag, men Trøndelag er nå et fylke og et GIGANTISK Flertall i HELE Trøndelag ville selvsagt ha Giske på topp i valgkrets sør. Men ja, det riktige er at det er to valgkretser. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
obygda skrev (13 minutter siden):

Burde man ikke forvente at alle sakene HAR vært fremme? Jeg tenker at dagens AP ledelse var ansvarlig for å bringe til torgs ALLE sakene mot Giske. Er det flere nå så vil det jo bare slå tilbake på Støre og sentralstyret for å ha gjort en dårlig jobb. 

Dersom det skulle dukke opp noe mer så tror jeg altså dette vil slå uheldig ut for AP og også ramme Støre og vennegjengen hans som da vil fremstå som ekstremt svake. 

Jeg tror det er helt avhengig av hva en regner som en "sak", hvorvidt en er villig til å ta nok en kamp og om en i dag vil kunne føre en tilsvarende (i mine øyne) uryddig kamp som en gjorde da. 

I forrige runde tror jeg en i teorien kunne spedd på med saker ganske lenge, gitt at terskelen for saker innledningsvis virket å ligge temmelig lavt, "anklagersiden" kunne veksle mellom å føre sakene offentlig og lukket mens "forsvarssiden" ikke ble tillatt å forsvare seg offentlig i samme grad, samtidig som store deler av pressen virker å ha vært på "anklagersiden". Om dette klimaet består tror jeg en vil kunne finne nok av saker å føre mot Giske, men jeg tror samtidig omstendighetene har endret seg noe og at mange av de som førte maktkampen mot Giske i dag er ute. 

Lenke til kommentar
Morromann skrev (4 minutter siden):

Jo jeg kunne det. Det var ikke meningen å beskylde deg for å være det ene eller andre; det er bare det at jeg vet hvilke ladninger i begrepet "eldre,  hvit mann " og at det er negative assosiasjoner knyttet til det og at uttrykket slik det brukes vanligvis assosieres med "kulturvenstre " som har ofret sosialpolitikk for kulturpolitikk. Og for de som tror dette er en vinnersak for venstresiden så er det bare å ta en titt på oppslutningen til sosialdemokratiske og venstreorienterte partier over hele den vestlige verden de siste årene.  Skriften er på veggen. Men jeg beklager; det var min irritasjon over selve uttrykket ikke deg personlig.  Og jeg tror ikke du tenker slik men det er garantert  GANSKE mange på venstresiden som tenker slik. 

Dersom du ikke liker konnotasjonene som ligger i begrepet bør du ikke forsterke dem. Mitt tips.

Hvis jeg tolker deg rett, er jeg mye enig med deg i at venstresiden kun vil tape over tid på å fokusere på verdipolitikk. Fokus bør tilbake på lønn, kapital og omfordelen skatter, samt helse og utdanning for alle. Jeg mener ikke de skal glemme frihetskampene som venstresida dessverre er nødt til å ta, det kan se ut til at den populistiske høyresida på sikt vil vinne all verdipolitikk på bekostning av realpolitikk.

• Liker 2
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (5 minutter siden):

at mange av de som førte maktkampen mot Giske i dag er ute. 

Ja, det er det herlige her egentlig. Hadia Tajik var jo selve hærføreren i disse MeToo-maktkampene mot Giske. Nå er hun vraket og Giske har kommet med tidenes comeback. Det er lov å glede seg litt over det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (5 minutter siden):

Ja, det er det herlige her egentlig. Hadia Tajik var jo selve hærføreren i disse MeToo-maktkampene mot Giske. Nå er hun vraket og Giske har kommet med tidenes comeback. Det er lov å glede seg litt over det. 

Alle som hater Ap gleder seg over det. De hyller Trond Giske og ønsker ham i evig strid mot ledelsen. Lett å forstå.

Tone Sofie Aglen utdyper her:

https://www.nrk.no/ytring/look-to-trondelag-1.17150076

Endret av Orion666
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (2 minutter siden):

Alle som hater Ap gleder seg over det. De hyller Trond Giske og ønsker ham i evig strid mot ledelsen. Lett å forstå.

Jeg hater ikke Ap. Faktisk kan jeg kanskje stemme på Ap nå pga Giske. Jeg hadde ihvertfall stemt på Ap hvis Giske ble partileder. Dyktigere politiker enn han finner du ikke. Kanskje Mimir fra Rødt er dyktigere. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Morromann skrev (17 minutter siden):

Jeg har en litt annerledes tankegang om hva som ligger i det uttrykket enn det du beskriver her.

Jeg er ikke så glad i kultur selv.

Beklagelse akseptert 🙂

• Liker 3
Lenke til kommentar
2 hours ago, obygda said:

Nei det er bare en svært liten brøkdel av sakene som har kommet frem. Det kan godt hende de har snakket om flere saker på bakrommet da Giske forsvant, men det er svært lite av sakene som har kommet frem offentlig i media. Det er heller ikke Støres ansvar å trekke frem navn da det vil skade partiet, Giskeselv,  og sette medias søkelys på personer som kanskje ikke ønsker å stå frem da Giske allerede var ute i kulden. 

Det at han nå tvinger seg tilbake på stortinget kan forandre saken. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Garantert noen som sitter på skitt pakker her og der. Skjer alltid rett før valg. Giske er vel også en person som nå kan bli utsatt for "honeytraps". Ganske vanlig fenomen dette og lett å falle for. I hele tatt mange feller for noen personer mange er ute etter å ta for noe alltid. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
2 hours ago, obygda said:

Da håper eg at det dukker opp noko meir slik at Støre kan ta hatten og gå. Så håper eg at det og kjem fram meir om korleis ein god del voksne damer/jenter(over 18 år) har nytta muligheten hjå eldre politikere for å tråkke politiker-stigen kjappere. Golddigger-syndromet finner man inna det meste og mange kvinner syns det er digg å dra fordeler pga egen kropp. Ikkje så digg viss fordelen ikkje var som forventa eller ga dårlig uttelling, men er man med på leiken...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Hvilke svin har Giske på skogen som ikke omhandler den umoralske sexdriften hans, og "golddiggers"? Viss fokuset bare blir dette, og han har rent rulleblad ellers, så kommer han seg nok opp og frem med mange tilhengere. 

Viss denne fyren har i likhet med mange andre, en pendlerbolig sak på seg, så burde dette komme frem tydelig i media. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, Morromann said:

det er bare det at jeg vet hvilke ladninger i begrepet "eldre,  hvit mann "

Hvis du skal være så indignert over det å bruke kjønn og hudfarge for å beskrive en gruppe eller tendens, så er det kanskje greit å selv avstå fra å gjøre det samme?

3 hours ago, Morromann said:

høytlønnede karrierekvinner som helst har minoritetsbakgrunn i en høy stilling i et konsern eller enda bedre offentlig sektor.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
obygda skrev (3 timer siden):

Støre og gjengen trenger ikke en ny Giske sak for å fremstå ekstremt svake.

Toget har gått for den gjengen der nå, og det vet de nok selv også.

Endret av Paxville
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (3 timer siden):

Nei det er bare en svært liten brøkdel av sakene som har kommet frem. Det kan godt hende de har snakket om flere saker på bakrommet da Giske forsvant, men det er svært lite av sakene som har kommet frem offentlig i media. Det er heller ikke Støres ansvar å trekke frem navn da det vil skade partiet, Giskeselv,  og sette medias søkelys på personer som kanskje ikke ønsker å stå frem da Giske allerede var ute i kulden. 

Det at han nå tvinger seg tilbake på stortinget kan forandre saken. 

Da venter jeg i spenning. Dette vil i så fall være politisk selvmord for Støre og for AP vil det være siste spiker i kista. Kommer det mer har Støre og de frustrerte/fornærmede damene gjort en elendig ryddejobb og fremstår som idioter. Og Giske vil miste støtte blant sine venner som forventer at alt nå er lagt på bordet. For velgerne vil AP være totalt detornisert og uspiselig uansett hvilken side man støtter.

Egentlig fremstår AP som helt skadeskutt og man sitter bare å venter på avliving...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...