Orion666 Skrevet 1. desember Forfatter Del Skrevet 1. desember Kul_Djevel skrev (4 minutter siden): Mener du at gamle mennesker sin stemme ikke skal hørt? Uansett tar du feil. Ekstremt mange medlemmer som Giske har vervet er født etter 1980 Det er ingen som bestrider at valget i går var legitimt. Ingen. Du kan ikke feste antidemokrat-merkelapper på folk bare fordi de ikke er enige med deg. En tredel av delegatene i går er født før 1940. Mange av dem vil av poenbare grunner ikke stemme ved mange flere valg. AUF -som pleide å være Giskes maktbase- trakk sine kandidater fra å stå på samme liste. Med dette som utgangspunkt fremstår det som svært vanskelig for Giske å bygge en maktbase på Stortinget av fremadstormende unge politikere som kan gi Giske innflytelse og politiske seire. Slik tenker jeg. Kanskje tar jeg feil. Det har skjedd før. 5 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember Noe av det som slår meg som særlig interessant er hvordan dette i stor grad virker å være et spørsmål om hvor vondt AP vil seg selv. Det er først og fremst krefter innad i partiet som jobber for å gjøre ham (og som en konsekvens partiet) uspiselig. Jo mer de går etter sin egen stortingsrepresentant, jo mer uspiselige gjør de også seg selv og eget parti. Det blir på mange måter borgerkrigerens dillemma. Når deler av fløyen som førte maktkampen mot Giske under mee too i dag selv er spilt ut på sidelinjen er det vanskelig å se noen vinnere. Tajik gikk jo seirende ut av maktkampen, for selv å bli felt av egne skjeletter, og jeg klarer ikke slippe følelsen av at et snnet utfall den gang ville vært mye bedre for partiet. 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Krig og fred Skrevet 1. desember Populært innlegg Del Skrevet 1. desember 13 hours ago, Klote said: Manipulering og kynisk maktspill. Verdig sosialister. Alt handler om å få makt for sosialister, makt over andre mennesker. Hvor naiv er ikke du, hvis du tror dette er unikt for venstresiden. 9 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember Orion666 skrev (9 minutter siden): AUF -som pleide å være Giskes maktbase- trakk sine kandidater fra å stå på samme liste. Og det tror du Giske og flertallet i Trøndelag bryr seg om? Folk som syter og klager og oppfører seg som dårlige tapere har ingenting på en liste å gjøre uansett. Stor fordel for Trøndelag at man slipper å drasse med seg dødvekt inn i valgkampen selvsagt. Det er uansett få som tar disse seriøst uansett. De babler uansett bare om klima og det er et tema som ikke opptar folk lenger uansett. Det folk bryr seg om er om de klarer å betale strømregningen eller har en lønn de greier å leve på. Tema som Giske har fokusert på og som gjorde at han fikk et gigantisk flertall bak seg 6 1 Lenke til kommentar
gurka Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember Tror nok AP trenger Giske mer enn Giske trenger AP for å være helt ærlig. 4 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1. desember Forfatter Del Skrevet 1. desember Kul_Djevel skrev (8 minutter siden): Og det tror du Giske og flertallet i Trøndelag bryr seg om? Folk som syter og klager og oppfører seg som dårlige tapere har ingenting på en liste å gjøre uansett. Poenget mitt er at etter valget skal seieren i går omsettes i politikk på Stortinget. Her er det nye flertall som må skapes. Hvordan skal han bygge en ny maktbase? Dette vil bli en stor utfordring for ham. Nå har vi nettopp fått demonstrert hvor dyktig han er til nettopp det, men det blir spennende å se hvem som blir hans allierte. 3 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember (endret) Kul_Djevel skrev (5 timer siden): Mener du at gamle mennesker sin stemme ikke skal hørt? Uansett tar du feil. Ekstremt mange medlemmer som Giske har vervet er født etter 1980 Husker du Søviknes - saken? Etter sex med en 16 år gammel full jente (påstått overgrep) måtte han trekke seg fra rikspolitikken. Det tok nesten 17 år før han var klar til å komme tilbake.³ I motsetning til Giske som som en bulldoser har kjempet seg tilbake etter bare 5 - 6 år, med særs sleipe metoder, så har Søviknes gått stille i dørene og vært noe mer ydmyk og ventet til det var tilstrekkelig avstand mellom handlingen i tid før han på ny var klar for rikspolitikken. Det er ikke ofte jeg sier dette om en FRP - politiker, men Giske har virkelig noe å lære av Søviknes her. Når det gjelder det du skriver over her, om alder, så så jeg jubelen og de som stimlet seg rundt Giske i går, det var i hovedsak "hvit mann 50 +" Altså folk født før ca 1970. At det evt har meldt seg inn folk som er født etter 1980 benekter jeg ikke, men det var ikke det inntrykket man fikk av å se på TV i går iallefall. Endret 1. desember av leticia finpuss av tekst 6 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1. desember Forfatter Del Skrevet 1. desember gurka skrev (11 minutter siden): Tror nok AP trenger Giske mer enn Giske trenger AP for å være helt ærlig. Mòn det: https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/0nez3B/trond-giske-vet-nesten-ikke-hvem-jeg-er-uten-ap?utm_source=iosapp&utm_medium=share 1 1 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember Giske er den dyktigste politikeren det partiet har imo. Lett. At AUF og andre APere er villig til å lage et så jævlig sirkus når partiet deres allerede er i ferd med å gå i oppløsning er jo en interessant taktikk. 4 Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember Orion666 skrev (3 minutter siden): Poenget mitt er at etter valget skal seieren i går omsettes i politikk på Stortinget. Her er det nye flertall som må skapes. Hvordan skal han bygge en ny maktbase? Dette vil bli en stor utfordring for ham. Nå har vi nettopp fått demonstrert hvor dyktig han er til nettopp det, men det blir spennende å se hvem som blir hans allierte. Det kan faktisk være politisk selvmord å menge seg med fyren, så ja, det spørs hvem som tør å tråkke i salaten... 3 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1. desember Forfatter Del Skrevet 1. desember leticia skrev (5 minutter siden): I motsetning til Giske som som en bulldoser har kjempet seg tilbake etter bare 5 - 6 år, med særs sleipe metoder, så har Søviknes gått stille i dørene og vært noe mer ydmyk og ventet til det var tilstrekkelig avstand mellom handlingen i tid før han på ny var klar for rikspolitikken Helt enig. Grusom sak med 16-åringen, men jeg var helt OK med at han kom tilbake etter så mange år. Han var dessuten en svært populær ordfører i en periode hvor FrP hadde svært få ordførere. Giske derimot…. Han har ikke lært en dritt. Han kommer til å dure fram som før, men hjemme sitter det to små barn og en kone med åpenbart Stockholmsyndrom. 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1. desember Forfatter Del Skrevet 1. desember (endret) leticia skrev (7 minutter siden): Det kan faktisk være politisk selvmord å menge seg med fyren, så ja, det spørs hvem som tør å tråkke i salaten... Hele denne saken viser hvor forsiktig man skal være med å spå fremtiden. Endret 1. desember av Orion666 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember (endret) leticia skrev (1 time siden): Når det gjelder det du skriver over her, om alder, så så jeg jubelen og de som stimlet seg rundt Giske i går, det var i hovedsak "hvit mann 50 +" Altså folk født før 1970. At det evt har meldt seg inn folk som er født etter 1980 benekter jeg ikke, men det var ikke det inntrykket man fikk av å se på TV i går iallefall. Åh. Du mener arbeiderklassemenesker; altså dette befolkningselementet som gjennom et langt liv har deltatt i verdiskapning og med innbetaling av skatt har bidratt til velferdsstaten og som også er de mest diskriminerte i arbeidslivet(JA, aldersdiskriminering er faktisk en ting selv om mange ikke er klar over det)? Endret 1. desember av Morromann Tok vekk noen formuleringer som ble litt drøye uten at selve konteksten blir borte 5 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember 1 hour ago, Reg2000 said: jentene i AUF ble advart mot ham De dro vel god nytte av det også tenker jeg. Snarvei til å rykke oppover veldig, veldig fort og få makt. 4 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1. desember Forfatter Del Skrevet 1. desember Morromann skrev (1 minutt siden): Åh. Du mener arbeiderklassemenesker; altså dette blant laptopklassen forhatte befolkningselementet som gjennom et langt liv har deltatt i verdiskapning og med innbetaling av skatt har bidratt til velferdsstaten og som også er de mest diskriminerte i arbeidslivet(JA, aldersdiskriminering er faktisk en ting selv om de identitetspolitiske ikke er klar over det)? Nei; tenke seg til at slike og olearbeidere(fysj; hold for nesen)er noe man skal bry seg om i et parti med "arbeider" i navnet? Arbeidere; æsj. Et parti på "venstrsiden" skal jo representere høytlønnede karrierekvinner som helst har minoritetsbakgrunn i en høy stilling i et konsern eller enda bedre offentlig sektor. Forøvrig er det 1974 som er 50 år siden, ikke 1970. Alle som lever av lønnsinntekt og ikke leder andre er jo arbeidere. Man MÅ ikke være en 60 år gammel jernbinder for å kalle seg arbeider. At du har en forakt for mange arbeidere som jobber i kunnskapsyrker forteller en hel del om dine holdninger. 1 1 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1. desember Forfatter Del Skrevet 1. desember kremt skrev (1 minutt siden): De dro vel god nytte av det også tenker jeg. Snarvei til å rykke oppover veldig, veldig fort og få makt. Sjarmerende av deg å snu overgrep til at dette er ofrene som begår politisk prostitusjon og nepotisme. Du er rapportert. 6 1 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember (endret) Orion666 skrev (4 minutter siden): Alle som lever av lønnsinntekt og ikke leder andre er jo arbeidere. Man MÅ ikke være en 60 år gammel jernbinder for å kalle seg arbeider. At du har en forakt for mange arbeidere som jobber i kunnskapsyrker forteller en hel del om dine holdninger. Jeg har ikke forakt for noen, tusen takk men ellers takk. Jeg påpeker bare det faktum at store deler av dagens "venstreside" er full av forakt ovenfor arbeiderklassemennesker. Og akkurat DEN holdningen har jeg forakt for. At store deler av dagens vesntresiden ikke liker arbeidere har vært kjent i en god del år nå og er ikke noe jeg finner på: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/ra6O8/store-deler-av-venstresiden-liker-ganske-enkelt-ikke-arbeiderklassen-andreas-c-halse Forøvrig har jeg mer resepkt for de som jobber i verdiskapning enn de som har overflødige og overbetalte jobber i offentlig sektorer som det beviselig er alt for mange av. Samme med lobbyister for tilkarringsindustri som også har infiltrert deler av AP. Endret 1. desember av Morromann 3 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1. desember Forfatter Del Skrevet 1. desember (endret) Morromann skrev (48 minutter siden): Jeg har ikke forakt for noen, tusen takk men ellers takk. Jeg påpeker bare det faktum at store deler av dagens "venstreside" er full av forakt ovenfor arbeiderklassemennesker. Og akkurat DEN holdningen har jeg forakt for. At store deler av dagens vesntresiden ikke liker arbeidere har vært kjent i en god del år nå og er ikke noe jeg finner på: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/ra6O8/store-deler-av-venstresiden-liker-ganske-enkelt-ikke-arbeiderklassen-andreas-c-halse Jeg gir deg en allment akseptert definisjon på en arbeider, og viser deg at de du mener forakter arbeidere stort sett er arbeidere selv. Det blir en logisk feil her. Det er blant enkelte en slags oppfatning av at man må jobbe fysisk i et praktisk yrke for å være arbeider. Ingenting er mer feil enn det. -En statsviter som er ansatt i departementet er en arbeider. -En statsviter som er avdelingsdirektør i departementet er ikke en arbeider. - En sosionom i barnevernet er en arbeider. -En gårdbruker med eget gårdsbruk er ikke en arbeider -En rørlegger med eget firma er ikke en arbeider Trond Giske som er en masterkandidat fra en akademikerfamilie i storbyen er en arbeider dersom har tar lønnsarbeide. Som stortingsrepresentant er han selvsagt ikke en arbeider. Endret 1. desember av Orion666 3 1 Lenke til kommentar
Sovna Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember Kul_Djevel skrev (19 timer siden): Feil. Flertallet av medlemmene i Trøndelag ville ha han på topp. Dette er parti demokrati slik det skal være - altså der flertallet av medlemmene bestemmer og ikke toppene i partiet. Trøndere stemmer for trøndere.. Overraskende? Like overraskende som at Norge stemmer på Norge i Grand Prix. La han sitte med en bolle med Trønder-sodd, that´s it!! Bortsett fra det bør han holde samtlige fingre unna alle fat.. Ikke minst småjenters rumpeballer. 2 1 Lenke til kommentar
Kul_Djevel Skrevet 1. desember Del Skrevet 1. desember leticia skrev (52 minutter siden): Husker du Søviknes - saken? Etter sex med en 16 år gammel full jente (påstått overgrep) måtte han trekke seg fra rikspolitikken. Det tok nesten 17 år før han var klar til å komme tilbake. I motsetning til Giske som som en bulldoser har kjempet seg tilbake etter bare 5 - 6 år, med særs sleipe metoder, så har Søviknes gått stille i dørene og vært noe mer ydmyk og ventet til det var tilstrekkelig avstand mellom handlingen i tid før han på ny var klar for rikspolitikken. Det er ikke ofte jeg sier dette om en FRP - politiker, men Giske har virkelig noe å lære av Søviknes her. Når det gjelder det du skriver over her, om alder, så så jeg jubelen og de som stimlet seg rundt Giske i går, det var i hovedsak "hvit mann 50 +" Altså folk født før 1970. At det evt har meldt seg inn folk som er født etter 1980 benekter jeg ikke, men det var ikke det inntrykket man fikk av å se på TV i går iallefall. Tror nok at folk må bare begynne å glemme dette metoo tullet hvor Giske åpenbart har vært overivrig på sjekkern, men det er viktig å understreke at han ALDRI har brutt noen lov eller vært siktet eller tiltalt for noen ulovlig. Det er liksom på tide å gå videre. Giske er snart 60 år. Han kan liksom ikke vente 17 år på starte livet på nytt da. Og DET STORE FLERTALLET i Trøndelag driter nå i disse gamle MeToo-sakene og har gått videre. Derfor ønsket de å ha tilbake Giske. Derfor vant han. Og bra er det. Folk som henger seg opp i gammelt sladder får bare sutre som de dårlige taperne de er, men et enormt flertall av Ap-medlemmene ønsket Giske og det er de som bestemmer. Sånn er demokratiet og det mest oppsiktsvekkende her er hvordan taperne viser sitt sanne udemokratiske ansikt. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå