Gå til innhold

Trond Giske - Frelser eller Rasputin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
leticia skrev (1 time siden):

Han vil rive det ned. Kanskje han over tid evt kan det bygge det opp igjen hvis han selv ender opp som leder av partiet.

Men en ting er klart for egen del. Velger de inn han så kommer aldri AP til å få min stemme, noen gang mer.

EDIT: Da har AP mistet denne stemmen for alltid. Ikke at de nødvendigvis hadde fått den, men nå blir de uansett ikke vurdert som et alternativ.

Det er Støre som har ødelagt AP. Han og hans AUF venner. Dagens AP er så langt fra AP som de aldri før har vært.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (1 time siden):

Giske er den klart beste AP-politikeren

Hvis beste betyr kun det å tenke på seg selv og jobbe seg oppover og eneste målet er mer makt. Samme med Støre, bare at Giske er mye mer sleip jævel. Skjønner absolutt ikke hvorfor folk tror det er en seier å få folk som han inn i regjeringen. 

DET HER ER FOLKA SOM SKAL STYRE LANDET VÅRT. La oss velge noen vanlige folk som vil det beste og er kompetent i stedet for disse maktsyke og korrupte selvopptatte fjottene. 

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
obygda skrev (8 minutter siden):

Det er Støre som har ødelagt AP. Han og hans AUF venner. Dagens AP er så langt fra AP som de aldri før har vært.

Støre har lenge fått kritikk for å ligge for nært Høyre og for langt unna den typiske APvelger.
Lefling med EU og de siste ukenes nedskjæringer har ikke bedret situasjonen.
Giske spiller rått på denne misnøyen og kan utfordre Støre hvis denne gjør et dårlig valg.

https://www.vg.no/nyheter/i/kwBq6k/stoere-etter-giske-seier-ber-han-ta-ansvar

Lenke til kommentar

Jeg trodde vi bodde i et demokrati der det er folket som bestemmer? Tydeligvis ikke Her får vi ferdig tygde lister der de som ikke går i takt blir skvist ut  ikke av folket men av partikollegaer som ikke liker at noen forstyrrer dem i ødeleggelsen av landet?
En må stille spørsmål til folk som Tore O Sandvik som tror han kan styre klimaet på jorden med våre skattepenger? Det er en slik grenseløs naivitet og inkompetanse at han burde holde seg langt unna styre og stell
La oss få inn noen som vet hva de snakker om og som kan forholde seg til vitenskapen! Ikke den vitenskapen som har klimaprostituert seg  men de som har integriteten i behold

• Liker 2
Lenke til kommentar
Orion666 skrev (2 timer siden):

Jeg tror dette er spikeren i kista for Ap som styringsparti. En svak ledelse blir utfordret av en maktstk spille som bare jobber for seg selv. 
AUF advarer mot Giske, og partiet risikerer å miste en generasjon unge akkurat når de trenger dem som mest.

Jeg tror de som håper Giske skal redde Ap vil bli veldig skuffet.

Giske kan like gjerne bli den som redder AP og bringer partiet tilbake til røttene; et pragmatisk parti som drømmer om 60-tallets hegemoni.
Dagens AP er overmodent for en opprivende splittelse etter mange år med selvtilfreds navlebeskuelse…..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (21 minutter siden):

Giske kan like gjerne bli den som redder AP og bringer partiet tilbake til røttene; et pragmatisk parti som drømmer om 60-tallets hegemoni.
Dagens AP er overmodent for en opprivende splittelse etter mange år med selvtilfreds navlebeskuelse…..

Nå har vel Giske gått ut å sagt at innvandring er at av temaene som berører folk, så det er da i det minste en start.

https://www.nettavisen.no/okonomi/trond-giske-vil-stramme-inn-innvandringen-kraftig-folk-onsker-det/s/5-95-2019625

Mindre avgifter og mindre innvandring så kan det hende det anes et lys i enden av tunnelen for AP.

.....men, jeg tviler.

Endret av Aquatic
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Aquatic skrev (3 minutter siden):

Nå har vel Giske gått ut å sagt at innvandring er at av temaene som berører folk, så det er da i det minste en start.

https://www.nettavisen.no/okonomi/trond-giske-vil-stramme-inn-innvandringen-kraftig-folk-onsker-det/s/5-95-2019625

Mindre avgifter og mindre innvandring så kan det hende det anes et lys i enden av tunnelen for AP.

.....men, jeg tviler.

Let`s make Norway great again

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Vokteren skrev (58 minutter siden):

Dersom AUF fortsetter å ta avstand til Giske er vel dette en strategi med visse innebygde svakheter?

En tredel av delegatene på nominasjonsmøtet er født før 1940. Mange av dem kommer ikke til å stemme om åtte år.

Så selv om Ap definitivt trenger endringer, så…..

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, paatur said:

Tro det eller ei, Norge er mere enn bare Trønderlag

Er genuint lenge siden jeg har sett så mange utenforstående i samme organisasjon gråte så mange sinte tårer.
Behovet for en "strongman" som sier at han vil støtte opp om grunnprinsippene og grassrota er så enorm i dagens AP, at man velger den dårligste kandidaten så lenge han holder profilen. Det som er spennende er at det har ikke enda hendt i flere valgkretser. 
LO sitter også rolig i båten, og det samme gjør AUF.

Lenke til kommentar

Maktkampen som Giske lenge har vært en del av har nok skadet partiet kraftig, men det tenker jeg har vært tilfelle siden den ble offentlig i forbindelse med Mee Too. Når hans argeste rival fra den tid også har falt fra "maktens høyder" sitter en egentlig bare igjen med en mengde tapere og enda mer støy. 

I alle tilfeller må nok AP gå noen runder med seg selv og hvordan dette skal håndteres. "Kampen" mot ham har ikke lyktes med å holde ham ute av politikken, og har i dag skapt den rare situasjonen at AP stiller med en kandidat store deler av partiet selv motarbeider og undergraver offentlig. Rent strategisk virker ikke det bærekraftig, og jeg tror en blir nødt til å slutte rekkene og roe ned retorikken om en skal klare å redde stumpene. 

Uansett en veldig interessant vending som det skal bli spennende å følge videre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...