Gå til innhold

Syria konflikten 2.0

Anbefalte innlegg

1 hour ago, Morromann said:

Ingen ting disse terroristene sier overbeviser meg; inkludert løfter om frie valg. Dette er love bombing-fasen av en erobring. Har skjedd før og er mange eksempler i historien. Danmark ano 1940.

Ingen tvil om de ønsker internasjonal anerkjennelse og slutt på de massive sanksjonene fra vesten. Da sier og gjør de alle de riktige tingene. Så vil vi snart få se hvor ekstreme de egentlig er.

På den annen side er ikke dette noe problem for oss i Saudi, så det burde vel gå i Syria også...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wow! En telegram-kanal knyttet til den Islamske Republikkens etterretningstjeneste har kritisert Khamenei for første gang! 

Kritikken kom etter Khameneis tale der han advarte mot at regionen kunne bli satt i brann etter Assads fall. "Landet ditt ble angrepet en hel måned uten at du responderte! Hvis ikke det er å sette regionen i brann, så hva ellers er det?". 

Meldingen er nå slettet og de ansvarlige har beklaget. 

Dette kan være første tegn på at det knaker selv internt i kjernen av eliten. Man vet at det er mye intern kniving og uenighet i det regimet, men IRGC og etterretningstjenesten har aldri kritisert Khamenei. Ikke offentlig. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Et tyrkisk angrep mot regionen blir en katastrofe, det er allerede katastrofalt med de som har flyktet fra vest-eufrat

https://www.hrw.org/news/2024/12/11/northeast-syria-displacement-worsens-aid-crisis

Særlig når hjelpen i Gaza og Sudan allerede er underfinansiert vil en my katastrofe bli forferdelig. Barn har allerede dødd av forholdene,  i et område som er utsatt for blokade med kun få hjelpeorganisasjoner.

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Tussi skrev (På 9.12.2024 den 5:48 PM):

Har ingenting å skamme meg over, du har vært ganske klar på at du støtter tyrkiskstøttede jihadister her, kanskje du burde skamme deg?

Dette er rene personangrep fra deg i form av løgner om meg.

Endret av Markiii
Lenke til kommentar
Markiii skrev (15 minutter siden):

Dette er rene personangrep fra deg i form av løgner om meg.

Du skrev ikke at stabilitet under tyrkia var å foretrekke, når du visste hva disse gjorde mot minoriteter?

150 000 nye har flyktet fra denne stabiliteten du tror folk vil ha, på under 10 dager

Etter mitt syn er alle som kritiserer republikanerne i USA for å være kvinnefiendtlige, og samtidig støtter Tyrkia i Syria, hyklere. Du får oppfatte det som et personangrep hvis du vil

Endret av Tussi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (På 9.12.2024 den 9:38 PM):

Krigsforbryterne i israel sitter ikke rolig når det er bomber å slippe med (i følge NRK) over 100 angrep bare i dag. ogikke minst land som skal okkuperes.

Hvorfor svarte du aldri på de som påpekte at Israel angriper militære mål? Mener du militære mål er illegitime, og at det er greit at blant annet kjemiske våpen kommer under kontroll av jihadister?

ForTheImperium skrev (På 10.12.2024 den 9:26 AM):

Hva vil HTS gjøre med at Israel fortsatt bomber landet deres? Er HTS alliert med Israel? Ellers skal HTS sammen med den nye syriske regjeringen fortsetter motstandskampen mot okkupantene av palestinske land? 

For en meningsløs uttalelse. Fortsatte tyskerne motstandskampen mot okkupantene av tysk land mot slutten av andre verdenskrig?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mars2029 skrev (På 10.12.2024 den 10:02 AM):

Ja det er ikke noen gode aktører nedi der, inkludert Israel. Alle er krigsskada.

Israel ivaretar kun sin egen sikkerhet her.

JK22 skrev (På 10.12.2024 den 5:22 PM):

Biden MÅ bestemme seg

Biden er en feiging og svekling.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 11.12.2024 den 10:53 AM):

JAH! Helt klart!

Jeg har stor medlidenhet og sympati for folket i Ukraina, men regjeringen deres - om de støtter al-Quaida og annen djevelskap i Syria er de selv terrorister og har null sympati fra min side. Fortsatt noen som vil gi Zelensky fredsprisen nå som han har blitt en al-Quaida-alliert?

Ukraina må gjøre det som er nødvendig for å forsvare seg selv. Når vi har sviktet dem, så har de ikke noe annet valg.

Dette er vår feil, ikke deres. Vi vet godt at Ukraina kommer til å gjøre det de må for å forsvare seg. Hvis vi ikke gir dem midlene de trenger, så må de finnet på noe eget.

Kom tilbake når du har ofret ditt eget blod og din egen familie, og fortell så hva Ukraina får lov til og ikke.

Faktum er uansett at Russlands fall vil være et gode for hele verden. Ukraina gjør oss en tjeneste.

Endret av Markiii
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 timer siden):

Hvorfor svarte du aldri på de som påpekte at Israel angriper militære mål? Mener du militære mål er illegitime, og at det er greit at blant annet kjemiske våpen kommer under kontroll av jihadister?

Folk påpeker helt tiden"militære mål, men den israleske staten som har slaktet sivile, okkupert, er under etterforsking for folkemord og det er arrest ordre på BN. og som nå legger atter et land i ruiner. er litt ferdig med den diskusjonen. de har like mye rett til å okkupere og invadere land som de andre røverstatene og burde hatt samme behandling.

Endret av leifeinar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (7 minutter siden):

Folk påpeker helt tiden"militære mål, men den israleske staten som har slaktet sivile, okkupert, er under etterforsking for folkemord og det er arrest ordre på BN. og som nå legger atter et land i ruiner. er litt ferdig med den diskusjonen. de har like mye rett til å okkupere og invadere land som de andre røverstatene og burde hatt samme behandling.

Djesus F-ing Christ!

• Liker 6
Lenke til kommentar

Hva i helvete er det som skjer??!

Al Qaida, en brutal og forferdelig terrororganisasjon tar nå over Syria og et samlet vestlig pressekorps skriver at
Syria endelig kan feire frihet ?!? Uansett hvor ille det var, kommer det nå til å bli MYE verre 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Godjul skrev (1 minutt siden):

Al Qaida, en brutal og forferdelig terrororganisasjon tar nå over Syria og et samlet vestlig pressekorps skriver at
Syria endelig kan feire frihet ?!? Uansett hvor ille det var, kommer det nå til å bli MYE verre 

Ja, de kan jo uansett ikke sammenlignes med djevlene i Israel. (Ifølge enkelte..)

• Liker 3
Lenke til kommentar
10 hours ago, Godjul said:

Uansett hvor ille det var, kommer det nå til å bli MYE verre

Så lenge det eksisterer brødhoder som lever etter religion så vil du aldri slutte å bli overrasket over menneskets evne til å skade seg selv og andre. Jeg ser på nyheter som jeg ser på naturprogram; jeg blir ikke lengre sint på løven for å spise antilopen.

Lenke til kommentar
16 hours ago, Godjul said:

Noe som forteller oss om hvordan pressen faktisk lar seg styre av myndighetene våre, som fungerer som premissleverandører og hovedkilde i slike saker.

Samtidig er det greit å huske på hvordan rebeller med satellittinternett informerte om bombingen i Aleppo, godt hjulpet av PR-byråer som var hyret inn av stater i golfen. Media bet villig på da også.

Som Vaclac Havel sa det, de hadde det enklere i kommunistlandene, der visste de at mediene løy. Her, derimot, tror vi at de forteller sannheten.

Endret av Rhabagatz
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
rozon skrev (6 timer siden):

Så lenge det eksisterer brødhoder som lever etter religion så vil du aldri slutte å bli overrasket over menneskets evne til å skade seg selv og andre. Jeg ser på nyheter som jeg ser på naturprogram; jeg blir ikke lengre sint på løven for å spise antilopen.

Ikke helt enig i det, i hvert fall ikke i vår tid. Ingen tvil om at religion står bak mye elendighet i verden. Men i den moderne historien og fra det romerske imperiet til i dag så er det ingen tvil om at det politikk som har vært den store synderen. Bare de siste 100-150 årene så har vi politiske figurer som Pot, Lenin, Stalin, Hitler, Mao og sikkert en rekke andre jeg har oversett som er skyld i massive overgrep mot menneskeheten enten det var politikerskapte sultkatastrofer eller ondskapsfulle folkemord. 

Det blir vel en kort periode med mindre turbulens i Syria før Al Qaida innfører et aggressivt religiøst regime

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...