lada1 Skrevet 23 timer siden Del Skrevet 23 timer siden (endret) 3 hours ago, Tussi said: Pent? De har allerede kidnappet kvinner og henrettet sårede i sykesengen, hvis det er pent, Hva i alle dager er "ikke pent"? Kanskje ikke helt overraskende, men er dette å regne som unntak? Det er jo vekket håp om at opprørsgruppene er/blir enige om "lov og orden"? Vi holder pusten. Endret 23 timer siden av lada1 Lenke til kommentar
jrza59 Skrevet 22 timer siden Del Skrevet 22 timer siden freedomseeker skrev (5 timer siden): Mette Fredriksen har kommet offisielt ut og sagt at hun forventer at de få syrerne som er igjen i Danmark reiser hjem, I Norge så er det hele 40 000 syrere nå, majoriteten har fått statsborgerskap og det er da utenkelig at det samme vil skje her. I Norge deler man ut statsborgerskap som godteri på Halloween... 7 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 7 minutes ago, jrza59 said: I Norge deler man ut statsborgerskap som godteri på Halloween... Ja, ikke mindre enn 9000 syrere fikk norsk statsborgerskap i 2023, ifølge SSB. https://www.ssb.no/befolkning/innvandrere/statistikk/overgang-til-norsk-statsborgerskap/artikler/mange-syrere-fikk-norsk-statsborgerskap Da var det gått sju år siden den store flyktningstrømmen, og mange som tydeligvis har søkt så fort de kunne. Nå er det jo nordmenn, og kan selvfølgelig ikke tvangssendes ut. 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden 1 hour ago, lada1 said: Kanskje ikke helt overraskende, men er dette å regne som unntak? Det er jo vekket håp om at opprørsgruppene er/blir enige om "lov og orden"? Vi holder pusten. Det er en ikke uventet utvikling. Landet har vært gjennom en ekstrem brutal og kompleks borgerkrig og det har bygget seg opp mye hat. Nå er landet i kaos og det er ulike bander og grupper som raser rundt og tar hevn. Det viktige nå er at staten begynner å fungere, og at man får i gang en ordensmakt (jeg antar at politiet har desertert og rømt, da de er redde for nettopp hevn). Å legge skylden på Tyrkia for situasjonen nå blir som å legge skylden på de allierte for de henrettelsene og skamklippingen som foregikk i Norge etter den tyske kapitulasjonen. Slikt skjer når det er lovløse tilstander med masse hat. I første omgang må de nye makthaverne skape orden. Så får vi se hvor islamistisk landet blir. 1 Lenke til kommentar
jrza59 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Rhabagatz skrev (31 minutter siden): Ja, ikke mindre enn 9000 syrere fikk norsk statsborgerskap i 2023, ifølge SSB. https://www.ssb.no/befolkning/innvandrere/statistikk/overgang-til-norsk-statsborgerskap/artikler/mange-syrere-fikk-norsk-statsborgerskap Da var det gått sju år siden den store flyktningstrømmen, og mange som tydeligvis har søkt så fort de kunne. Nå er det jo nordmenn, og kan selvfølgelig ikke tvangssendes ut. Nordmenn er de nok ikke. Såvidt de anser seg som norske... 5 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Just now, jrza59 said: Nordmenn er de nok ikke. Såvidt de anser seg som norske... Nå er ikke jeg noen tilhenger av å dele inn befolkningen i en A og B kategori, så for min del er de nordmenn, men ikke etnisk norske ... 2 Lenke til kommentar
jrza59 Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden Rhabagatz skrev (3 minutter siden): Nå er ikke jeg noen tilhenger av å dele inn befolkningen i en A og B kategori, så for min del er de nordmenn, men ikke etnisk norske ... Nordmann er en etnisk betegnelse. Norsk er statsborgerskap. Jeg er ikke nordmann, men norsk. Jeg nekter å bli kalt nordmann, da det visker ut min identitet. Jeg er stolt av å være norsk, ville ha kjempet for Norge, men det gjør meg ikke til en nordmann. Vi har nok forskjellige definisjoner av begrepet. 5 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21 timer siden Del Skrevet 21 timer siden (endret) Myndighetene må slutte å dele ut statsborgerskap til høyre og venstre. For asylsøkere/innvandrere har man visum/ oppholdstillatelse. Nå må de inndra tusenvis av statsborgerskap. Å gi dem statsborgerskap i stedet for visum er som å bygge murhus på camping når du kunne brukt telt. Endret 21 timer siden av Mannen med ljåen 6 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 3 minutes ago, Mannen med ljåen said: Myndighetene må slutte å dele ut statsborgerskap til høyre og venstre. For asylsøkere/innvandrere har man visum/ oppholdstillatelse. Nå må de inndra tusenvis av statsborgerskap. Å gi dem statsborgerskap i stedet for visum er som å bygge murhus på camping når du kunne brukt telt. OK, det er din mening, men det er nok tema for en annen tråd. 2 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden Tussi skrev (7 timer siden): Pent? De har allerede kidnappet kvinner og henrettet sårede i sykesengen, hvis det er pent, Hva i alle dager er "ikke pent"? Ikke pent i en sivilisert forstand, men pent for å være islamister. 1 Lenke til kommentar
freedomseeker Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden jrza59 skrev (1 time siden): I Norge deler man ut statsborgerskap som godteri på Halloween... Pr innbygger så er det vel rundt 10 ganger flere enn gjennomsnittet i EU, og 8 ganger flere enn USA. Det er helt sinnsyke tall. Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden 7 hours ago, freedomseeker said: Mette Fredriksen har kommet offisielt ut og sagt at hun forventer at de få syrerne som er igjen i Danmark reiser hjem, I Norge så er det hele 40 000 syrere nå, majoriteten har fått statsborgerskap og det er da utenkelig at det samme vil skje her. 40.000?? Jonas snakket om "5000 i år, 5000 neste år" noe som ble avfeid den gang. Så har man altså lurt inn 40.000 likevel disse årene. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden (endret) jrza59 skrev (1 time siden): Nordmann er en etnisk betegnelse. Joda, nordmann kan sikkert brukes etnografisk, kulturelt m.mer, men nordmann i denne sammenhengen, altså om statsborgerskap er en juridisk definisjon. Ens etnisitet definerer selvsagt ikke hvorvidt eller i hvilken grad man er nordmann her. Har man norsk statsborgerskap er man norsk, og har de samme rettighetene som alle andre nordmenn. Ergo er det helt riktig som det ble sagt over at da kan de ikke sendes ut. Endret 20 timer siden av Snikpellik 2 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 20 timer siden Del Skrevet 20 timer siden (endret) jrza59 skrev (2 timer siden): I Norge deler man ut statsborgerskap som godteri på Halloween... Er det ingen krav til utdannelse, arbeid, norskkunnskaper og plettfri vandel? Er det fortsatt slik at man automatisk får tildelt norsk pass selv om man kun har gått på NAV, ikke lært seg et ord norsk og utført grov kriminalitet så lenge man har klort seg fast i landet i 7 år? Jeg trodde faktisk at det var blitt strammet inn her og at FRP i det minste satte NOEN fotavtrykk i de 6 årene, men tok jeg feil? Endret 20 timer siden av Morromann 2 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) Ukraina hjalp de syriske opprørerne med droner, skriver Washington Post i dag. Ukraine sent drones to Syrian rebels ahead of Assad’s overthrow — The Washington Post Dette har det vært spekulasjoner om, da alle som har fulgt Ukraina kunne se likhetene mellom taktikk og teknologi. HTS-overtakelsen av Aleppo var på mange måter en replikasjon av Ukrainas motoffensiv inn i Kursk. Ukraina er tvunget til å føre en global forsvarskrig mot Russland, og å motarbeide russerne overalt i verden er helt grunnleggende for verdensfreden. Dette er både en ydmykende og ny smertefull torn i øyet for Putin. Endret 19 timer siden av Snikpellik 3 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden (endret) Dersom man synes det er akseptabelt å på noen måte forsvare støtte til blodtørstige grusomme sosiopatiske jihadister som slakter ned minoriteter som dyr bør man gå veldig stille i dørene npr man beskylder andre for å "støtte folkemord" . Det finnes områder i verden hvor det ikke eksisterer gråsoner og hvor det er en forskjell mellom godt og ondt. Og den grensen settes ved jihadister som er av samme støpning som AB Breivik. Å unnskylde dette er etter min mening(så får andre bare være uenige) på samme moralske nivå med de norske "frontkjemperne" under 2.verdenskrig som vervet seg til Waffen-SS med begrunnelsen av at det var for å "bekjempe bolsjevismen" pga. Stalins grusomheter og dermed stille seg i samme uniform til de som utførte utryddelsen av jødene. Jihadister bedriver selv utryddelse av de som ikke er som dem selv og at de akkurat nå driver midlertidig "love bombing" i Damaskus for å late som om de er "reformerte!(på bare en uke LOL)bør ikke overbevise noen(jihadistenes versjon av Theresienstadt og Hitlers "paradisghetto"?). Ja, dette er jeg krystallklar på og absolutt ingenting - INGENTING - skal få meg til å endre mening så får bare personangrepene og projiseringen komme. Bryr meg ikke. Av og til er det viktig å si i fra om hva som er rett og galt i verden og å ikke stille seg på gal side av historien. Endret 18 timer siden av Morromann modererte litt voldsomme formuleringer men beholdt kontektsten 1 Lenke til kommentar
Rhabagatz Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden 4 minutes ago, Morromann said: Dersom man synes det er akseptabelt å på noen måte forsvare støtte til blodtørstige grusomme sosiopatiske JIHADISTER som slakter ned minoriteter som dyr bør man gå veeeldig stille i dørene og ri på noen høy moralsk hest og beskylde andre for å "støtte folkemord" og å være pro- det ene eller andre. Uansett!! Alltid! Det finnes områder i verden hvor det ikke eksisterer gråsoner og hvor det er en forskjell mellom godt og ondt. Og den grensen settes ved jihadister som er av samme støpning som AB Breivik. Å unnskylde dette er på samme moralske nivå med de norske "frontkjemperne" under 2.verdenskrig som vervet seg til Waffen-SS med begrunnelsen av at det var for å "bekjempe bolsjevismen" pga. Stalins grusomheter og dermed stille seg i samme uniform til de som utførte utryddelsen av jødene. Jihadister bedriver selv utryddelse av de som ikke er som dem selv og at de akkurat nå driver midlertidig "love bombing" i Damaskus for å late som om de er "reformerte!(på bare en uke LOL)bør ikke overbevise noen. Ja, dette er jeg krystallklar på og absolutt ingenting - INGENTING - skal få meg til å endre mening så får bare personangrepene og projiseringen komme. Bryr meg ikke. Av og til er det viktig å si i fra om hva som er rett og galt i verden og å ikke stille seg på gal side av historien. Sterke ord. Men, jo, en kost/nytteanalyse forteller oss at gevinsten for Ukraina kan få en stor langsiktig kostnad 3 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Rhabagatz skrev (4 minutter siden): Sterke ord. Men, jo, en kost/nytteanalyse forteller oss at gevinsten for Ukraina kan få en stor langsiktig kostnad JAH! Helt klart! Jeg har stor medlidenhet og sympati for folket i Ukraina, men regjeringen deres - om de støtter al-Quaida og annen djevelskap i Syria er de selv terrorister og har null sympati fra min side. Fortsatt noen som vil gi Zelensky fredsprisen nå som han har blitt en al-Quaida-alliert? 2 Lenke til kommentar
jrza59 Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden Lederen av den Islamske Republikken, Ali Khamenei har nå uttalt seg om Syria. Han peker på "et naboland" som en faktor for at Assad-regimet falt (han mener Tyrkia), men selvfølgelig skylder han alt på USA og Israel. Deretter påstår han at Syrias ungdom vil "frigjøre" landet igjen, hva enn det skal bety. På fredag står han klar med hundretusener av islamister som skal undertrykke iranske kvinner og menn med nye "hijablover". Da skal man slå ned på alle som ikke vender tilbake til hijab-bruk (for kvinner) og slutte å bruke shorts (menn). Nå går en stor andel kvinner uten hijab i Iran. Krysser fingrene for at mullahene og IRGC-offiserer blir naboer med Assad-familien snart. 4 Lenke til kommentar
Morromann Skrevet 19 timer siden Del Skrevet 19 timer siden jrza59 skrev (2 minutter siden): Lederen av den Islamske Republikken, Ali Khamenei har nå uttalt seg om Syria. Han peker på "et naboland" som en faktor for at Assad-regimet falt (han mener Tyrkia), men selvfølgelig skylder han alt på USA og Israel. Deretter påstår han at Syrias ungdom vil "frigjøre" landet igjen, hva enn det skal bety. På fredag står han klar med hundretusener av islamister som skal undertrykke iranske kvinner og menn med nye "hijablover". Da skal man slå ned på alle som ikke vender tilbake til hijab-bruk (for kvinner) og slutte å bruke shorts (menn). Nå går en stor andel kvinner uten hijab i Iran. Krysser fingrene for at mullahene og IRGC-offiserer blir naboer med Assad-familien snart. Det ser ut som opptakten til en ekstremt voldelig religionskrig i Midtøsten dette mellom shiaer og sunnier(correct me if I am wrong?). Isåfall må Vesten ha vett til ikke å støtte noen side i en slik konflikt annet enn de som kjemper for å få en slutt på sekterisk vold og hat. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå