Gå til innhold

Syria konflikten 2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
VifteKopp skrev (32 minutter siden):

https://www.nbcnews.com/investigations/us-lift-10-million-bounty-de-facto-syrian-leaders-head-rcna185076

USA fjerner dusør på Syrias nye leder etter å ha sendt sin første delegasjon til landet på ti år. 

Nei, det var desverre ikke noen bombe det. Hadde de ennå vært like flinke til å gi amnesti til varslere som til å renvaske terrorister og massemordere. Under en måned til hans avgang renvasker altså Joe Biden en terrorist og massemorder og hans organisasjon. Er det da håp om amnesti til Edward Snowden i det minste. Det burde vel ikke være så vanskelig når de kan renvaske terrorister fra IS og al-Quaida? Eller er jeg naiv?

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (9 minutter siden):

Nei, det var desverre ikke noen bombe det. Hadde de ennå vært like flinke til å gi amnesti til varslere som til å renvaske terrorister og massemordere. Under en måned til hans avgang renvasker altså Joe Biden en terrorist og massemorder og hans organisasjon. Er det da håp om amnesti til Edward Snowden i det minste. Det burde vel ikke være så vanskelig når de kan renvaske terrorister fra IS og al-Quaida? Eller er jeg naiv?

Det er helt naturlig og etter min mening fornuftig av USA å etablere normale relasjoner med det nye regimet. Det er vanskelig å styre et land hvis verdens eneste supermakt har en dusør på hodet til lederen. Nå bør de også få fjernet sanksjonene. 

Endret av VifteKopp
Lenke til kommentar
VifteKopp skrev (16 minutter siden):

Det er helt naturlig og etter min mening fornuftig av USA å etablere normale relasjoner med det nye regimet. Det er vanskelig å styre et land hvis verdens eneste supermakt har en dusør på hodet til lederen. Nå bør de også få fjernet sanksjonene. 

Såå....hvorfor kunne de ikke ha "normale relasjoner" med det gamle regimet? Hvilke uoppgjorte ting var det USA hadde med Baaht-Syria egentlig som de ikke har med freakings al-Quaida?? Hvorfor skal det være sanksjoner mot Baaht-Syria men IKKE mot et Syria styrt av den organisasjonen som faktisk har angrepet USA?? Var det Baaht-Syria eller var det al-Quaida som utførte 11.september? 23 år etter 11.september er altså al-Quaida med nytt navn blitt stuerene og noe man skal ha "normale relasjoner" til. Jeg husker fortsatt 11.september; det føles som om det var i forgårs og hadde jeg sagt DEN GANG at om 23 år ville de bli stuerene hadde folk trodd jeg var gal. Jeg tør ikke spå hvilken galskap om 23 år fra nå som vil finne sted, men du kan trygt si at min tro på menneskeheten er blitt betydelig svekket.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

Såå....hvorfor kunne de ikke ha "normale relasjoner" med det gamle regimet? Hvilke uoppgjorte ting var det USA hadde med Baaht-Syria egentlig som de ikke har med freakings al-Quaida?? 

Fordi Assad-Syria i sin tid valgte Sovjet, og deretter Russland/Iran som sine allierte. USA hadde altså ingen innflytelse på regimet. 

Det nye regimet er nå på kikk etter venner og samarbeidspartnere. USA registrerer at Ahmed al-Sharaa prøver å distansere seg jihadist-bakgrunnen sin og tar en kalkulert risiko på at han snakker sant. USA har lite å tape på å strekke ut en hånd. Hvis det viser seg at alt er løgn, så kan de bare smelle opp dusøren og innføre sanksjoner igjen.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...