Gå til innhold

Syria konflikten 2.0

Anbefalte innlegg

2 hours ago, Tussi said:

Nei, noen kilder er mer troverdige enn andre, jeg er fullstendig klar over at det er mye søppel der ja, antar du ikke er en av dem som forsvarer terroristene mens de kidnapper og dreper kvinner og minoriteter. Dette er det ingen tvil om

Som jeg sa, når jeg er i tvil skriver jeg "ryktes", men kan altså bli flinkere å gi direkte kilder, selv om noen av dem er forferdeligw. Merkelig dog at en annen brukrr som skriver det samme som jeg, aldri bli spurt om kilder....

Forøvrig er jeg langt fra sikker på hvordan moderatorer vil reagere på videoer som viser vold og henrettelser. Det er sikkert imot retningslinjene som er hvorfor jeg ikke har gjort det 

Jeg har aldri vært på X før (eller twitter), har inntrykk av at alt bare er fake news og propaganda. Sliter også med at de få gangene jeg prøver å kikke der er brukergrensesnittet forvirrende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Abigor skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri vært på X før (eller twitter), har inntrykk av at alt bare er fake news og propaganda. Sliter også med at de få gangene jeg prøver å kikke der er brukergrensesnittet forvirrende.

Man lærer etterhvert hvilke kilder som er troverdige og ikke.... mye drit ja, absolutt. Jeg deler ikke alt som støtter "mitt" syn, jeg ser det an på hva som er troverdig. 

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sinnsykt, stakkars Mani Hussaini :( 

"Som kurdere ble familien til Hussaini nektet å snakke morsmålet sitt utenfor husets fire vegger. 

At det var forbudt, fikk han en kraftig påminnelse om da han gikk i fjerdeklasse. 

– Jeg forsnakket meg med en medelev på kurdisk, og fikk 50 piskeslag på hendene som straff av rektor foran hele skolen, forteller han."

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/han-har-folt-regimet-pa-kroppen-det-er-helt-uvirkelig/17264973/

• Liker 3
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (1 minutt siden):

No jews, no news.

Det positive med at jødene involverer seg kan være at krigen får oppmerksomhet fra en del folk som ellers aldri ville brydd seg om denne krigen. Hjelper kanskje ikke så mye når tilsynelatende oppmerksomheten kun strekker seg til hva jødene gjør, som kanskje er langt nede på listen over det viktigste i denne krigen.

Men for all del, om at det står noen jøder på noen ubebodde fjelltopper i grensetraktene er viktigere enn folkemord, etnisk rensing, krigsforbrytelser, osv så. All oppmerksomhet er god oppmerksomhet som det heter i markedsføringsbransjen.

👆👆

This!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Duriello skrev (5 minutter siden):

👆👆

This!

Så etter hundrevis av bomber, okkupert mere land og senket en hel flåte, ja da tar man fram offerrollen? folkemord, etnisk rensing, krigsforbrytelser, osv,  kunne ikke bli mere klassisk isralel

Endret av leifeinar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ballalaika skrev (10 minutter siden):

No jews, no news.

Det positive med at jødene involverer seg kan være at krigen får oppmerksomhet fra en del folk som ellers aldri ville brydd seg om denne krigen. Hjelper kanskje ikke så mye når tilsynelatende oppmerksomheten kun strekker seg til hva jødene gjør, som kanskje er langt nede på listen over det viktigste i denne krigen.

Men for all del, om at det står noen jøder på noen ubebodde fjelltopper i grensetraktene er viktigere enn folkemord, etnisk rensing, krigsforbrytelser, osv så. All oppmerksomhet er god oppmerksomhet som det heter i markedsføringsbransjen.

Kanskje Israel skulle ta over Kobane, så kurderne får litt sympati?

• Liker 3
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (2 minutter siden):

Så etter hundrevis av bomber, okkupert mere land og senket en hel flåte, ja da tar man fram offerrollen? folkemord, etnisk rensing, krigsforbrytelser, osv,  kunne ikke bli mere klassisk isralel

Hva er det du hadde håpet disse våpnene Israel har destruert ble brukt til? Evt på hvem?

Hvilken fest er det Israel ødelegger ved å destruere disse våpnene?

• Liker 6
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (8 minutter siden):

Israel er på ingen måte noe offer i denne sammenheng, men jeg ser ikke noe galt i det de gjør heller. Å benytte muligheten til å ta ut alt av viktig militært utstyr er en måte å sikre seg selv på.

• Liker 5
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Tussi said:

Man lærer etterhvert hvilke kilder som er troverdige og ikke.... mye drit ja, absolutt. Jeg deler ikke alt som støtter "mitt" syn, jeg ser det an på hva som er troverdig. 

Jeg deler ikke noe fra X punktum. Finnes det noe som helst troverdighet der?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Abigor skrev (9 minutter siden):

Jeg deler ikke noe fra X punktum. Finnes det noe som helst troverdighet der?

Ja, det meste av nyheter deles jo der, men når flere kilder som alle er troverdige, eller kilder med god kjennskap til personer deler noe, så er det mer troverdig enn noen som deler en blodig video og sier det kommer fra der eller der uten støtte av andre kilder

Det er grunnen til at man raskt kunne si massakren i manbij var  virkelig, mens jeg ikke har delt andre videoer f eks

Men bevare meg vel, vi skal jo være troverdige. Derfor sendte jeg mld til Mod ift dette, når folk vil ha kilder, jeg tviler nemlig på om voldelige videoer er lov å dele her inne, selv om de er troverdige. Derfor noen "udokumenterte" påstander, som i hovedsak er bekreftet av annen debattant her inne dog 

Endret av Tussi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (1 time siden):

Hadde du brydd deg det spøtt om denne krigen dersom Israel ikke involverte seg? Nei..

• Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Vet ikke hvor mye sannhet det er i dette, men tyrkiske kontoer på X snakker om at Syria har bedt dem sikre grensen mot Israel. 

Dersom dette stemmer kan det bli stygt . Mulig det er knyttet til israels ønske om å hjelpe kurderne

Kanskje @JK22 vet noe om dette?

Endret av Tussi
Lenke til kommentar

Hele opplegget er koordinert, planlagt og finansiert av Tyrkia, det er jeg sikker på.
Opprørerne er hardbarka islamister, men Tyrkia har en egeninteresse i å få returnert syrerne som befinner seg i landet. Så de har nok fått beskjed til å oppføre seg relativt pent, men spørs hvor lenge de klarer å holde orden på de forskjellige fraksjonene.

Men både Tyrkia og islamistene hater kurderne, så det blir spennende å se hva som skjer der.

Mette Fredriksen har kommet offisielt ut og sagt at hun forventer at de få syrerne som er igjen i Danmark reiser hjem, I Norge så er det hele 40 000 syrere nå, majoriteten har fått statsborgerskap og det er da utenkelig at det samme vil skje her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
freedomseeker skrev (2 minutter siden):

Hele opplegget er koordinert, planlagt og finansiert av Tyrkia, det er jeg sikker på.
Opprørerne er hardbarka islamister, men Tyrkia har en egeninteresse i å få returnert syrerne som befinner seg i landet. Så de har nok fått beskjed til å oppføre seg relativt pent, men spørs hvor lenge de klarer å holde orden på de forskjellige fraksjonene.

Men både Tyrkia og islamistene hater kurderne, så det blir spennende å se hva som skjer der.

Mette Fredriksen har kommet offisielt ut og sagt at hun forventer at de få syrerne som er igjen i Danmark reiser hjem, I Norge så er det hele 40 000 syrere nå, majoriteten har fått statsborgerskap og det er da utenkelig at det samme vil skje her.

Pent? De har allerede kidnappet kvinner og henrettet sårede i sykesengen, hvis det er pent, Hva i alle dager er "ikke pent"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...