Gå til innhold

Syria konflikten 2.0

Anbefalte innlegg

Tussi skrev (24 minutter siden):

Videoer på X viser at opprørerne nå har begynt å kidnappe kvinner, og vi vet hva som vil skje med dem....

Kan du anbefale noen troverdig konto på X som gir kritisk og undersøkende søkelys på de mer ubehagelige tingene som skjer i Syria nå og som de store mediene underrapporterer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rhabagatz skrev (13 minutter siden):

Husk å være kritisk. Mange laster opp gamle ting fra andre steder.

Jeg er kritisk, dette stemmer, det er bekreftet av kurdiske kilder,bildene er lagt ut av protyrkisk opprørere

Så bekreftet av begge parter på et vis

Her er linken,  kvinnelig politi tatt

i tillegg skal det være bekreftet av kurdiske media at 15 navngitte sivile er kidnappet med krav om løsepenger. Dette er terrorister som for et par år siden myrdet et funksjonshemmet barn fordi foreldrene ikke kunne betale løsepenger 

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (18 minutter siden):

Kan du anbefale noen troverdig konto på X som gir kritisk og undersøkende søkelys på de mer ubehagelige tingene som skjer i Syria nå og som de store mediene underrapporterer?

Usikker, jeg ser gjennom mye, denne ser ut til å være seriøs med gode kilder,  la til den nederste. Jeg følger i hovedsak kurdiske kilder

Screenshot_20241208_210855_X.jpg

Screenshot_20241208_212256_X.jpg

Endret av Tussi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra VG.no:

Kraftige angrep fra USA mot IS i Syria
Det melder nyhetsbyrået Reuters. Ifølge dem har USA gjennomført en rekke luftangrep i Syria.

Det skal være snakk om over 75 angrep mot IS-mål sentralt i Syria.

USA sier videre at de ikke vil la IS dra nytte av situasjonen i Syria.

Angrepene ble gjennomført søndag, og det ble tatt i bruk både B-52 bombefly, angrepsfly av typen A-10 og F-15 jagerfly, heter det i uttalelsen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Svein M skrev (9 minutter siden):

Fra VG.no:

Det melder nyhetsbyrået Reuters. Ifølge dem har USA gjennomført en rekke luftangrep i Syria.

Angrepene ble gjennomført søndag, og det ble tatt i bruk både B-52 bombefly, angrepsfly av typen A-10 og F-15 jagerfly, heter det i uttalelsen.

Det finnes ikke ISIS-baser i Syria. Da betyr det bare at de nå angripe de syriske jihadist-rebeller eller de forlatte militærbaser for å ødelegge så mye som mulig. Dette kan tyder på at amerikanerne ikke stole på HTS og har derfor gått til angrep for å avskrekke både rebellene og Erdogan. 

Dette er en advarsel mot planer om islamifisering av den syriske staten. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (4 minutter siden):

Finnes IS fortsatt i Syria? Trodde de var utslettet jeg. Håper HTS tar ansvar og beskytter minoriteter mot Erdogans banditter. 

Situasjonen er faktisk så latterlig at man faktisk må se på al qaida som mindre farlig for minoriteter enn rebellene til en Nato-stat!

Endret av Tussi
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (1 time siden):

Har mine sterke tvil om det. Blir nok flere med det nye regimet vil jeg tro. 

Blir nok en god del kristne og sekulære flyktninger som flykter fra det redselsregimet som vil bli etablert der av en terrorist som faktisk står på USAs terrorliste. De som julber for al-Quaida i norske og europeiske byer i kveld kan reise hjem til sitt nye paradis; jo fortere jo bedre. Al Quaida-tilhengere bør vi ikke være glade for å ha blant oss. Det at det er en høy andal kvinner med ayab og niqab i disse feiringene burde være et rødt flagg om hvem det er som hylles og av hvem.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Ut i fra hva jeg hørte Stoltenberg si i dag og leste i Dagbladet så blir det nå lykkeland der. Jeg har mine tvil, ikke så rent lite tvil heller, men vi får se. Er vel bare å ta frem popkornet og se på lidelsen som kommer i neste runde. De private som drifter asylmottak gnir seg vel i hendene over nye muligheter for miliarder i utbytte. 

Endret av Femtekolonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Tussi skrev (10 timer siden):

Jeg er kritisk, dette stemmer, det er bekreftet av kurdiske kilder,bildene er lagt ut av protyrkisk opprørere

Så bekreftet av begge parter på et vis

Her er linken,  kvinnelig politi tatt

Man skal være kritiske til absolutt alle videoer som dukker opp på nettet fra en veldig uoversiktelig konflikt. Som kjent heter det også at krigens første offer er sannheten. For 10 år siden eller noe da tragedien i Syria startet ble det påpekt i en artikkel jeg leste at det tas flere bilder daglig(med mobilkamera)enn det ble gjort på hele 1800-tallet og det er neppe noe mindre nå.

Så jeg stiller også spørsmålet; er det dette vi ser på bildet eller er det en jihadkriger sammen med kvinnelige TILHENGERE? Jeg vet ikke; vanskelig å si; men en ting er jo at de roper ut det tradisjonelle islamske "Allah Akbar" samtidig som de gjør denne fingerbevegelsen og en av de ser også ut til å smile et kort sekund og være entusiastiske. Så....jeg er i sterk tvil om hva vi ser her. Det kan hende du har rett men jeg vet ikke. Og hva ellers er det som blir sagt(på arabisk?).

Og går kvinnelig kurdisk politi kledd slikt? Jeg får mer assosiasjoner til det religiøse kvinnelige politiet i Iran mht bekledningen. Jeg innrømmer at det er noen kunnskapshull hos meg her.

Svein M skrev (10 timer siden):

Fra VG.no:

Det er vel og bra at de angriper IS og alle angrep på IS bør ønskes velkommen om det så er USA, Russland, Tyrkia, Israel eller Saudi-Arabia som utfører dem. Men hvor står de iht. å la al-Quaida dra nytte av situasjonen da det vitterlig er al-Quaida, gruppen som angrep USA for 23 år siden flere år før IS eksisterte som i praksis har tatt makten i Syria? Vil USA anerkjenne en regjering ledet av en terrorist som de selv har utlovet en dusør på 10 millioner dollar for?

Jolani%20Rewards%20For%20Justice%20poste

Er dette en kommende gjest i det hvite hus? Eller på den røde løper på Oscar-utdelingen? Jeg kan ikke se for meg at USA vil finne det holdbart å anerkjenne et Syria styrt av denne gjengen. Det som skjer nå er bare en kortvarig overgangsfase for en ny blodig tid i Midtøsten, sann mine ord.

Denne terroristen har også vært med i IS. Skal han anerkjennes av Norge som har arrestert og dømt IS-terrorister og fått en sikkerhetstrussel på grunn av disse terroristene og brukt milliarder på ekstra sikkerhetstiltak på grunn av disse?

JK22 skrev (10 timer siden):

Det finnes ikke ISIS-baser i Syria. Da betyr det bare at de nå angripe de syriske jihadist-rebeller eller de forlatte militærbaser for å ødelegge så mye som mulig. Dette kan tyder på at amerikanerne ikke stole på HTS og har derfor gått til angrep for å avskrekke både rebellene og Erdogan. 

Dette er en advarsel mot planer om islamifisering av den syriske staten. 

Du har nok rett i det. Jeg tror folk bare må pakke inn denne jubelen over hva man i fullt alvor; som i norsk media fremstiller som en "frigjøring" av Syria og "frihetens vår". Dette er nok en overgangsfase. Jeg har en teori om at Israel planlegger å utnytte situasjonen til å foreta en fullskala innvasjon av Syria i nær fremtid med støtte fra USA(som ikke vil sende bakkestyrker)når det nye regimet viser sitt sanne ansikt da de ikke ønsker å være tjent med et nytt Afghanistan som nabo. Og større deler av verdensopinionen; ihvertfall i Vesten vil bli mer sympatisk innstilt til en israelsk aksjon enn tidligere da det er snakk om å stanse et regime bestående av jihadister som truer vestlige land.

Kanskje; jeg er bare en amatøranalytiker slik man gjerne er på et forum. Men det er interessante tider.

ForTheImperium skrev (10 timer siden):

Finnes IS fortsatt i Syria? Trodde de var utslettet jeg. Håper HTS tar ansvar og beskytter minoriteter mot Erdogans banditter. 

De eksisterer kanskje i små enklaver eller sovende celler men er nok i hovedsak utslettet. Eventuelt har de hoppet over til HTS, slik lederen sjøl har.

Lenke til kommentar
Tussi skrev (10 timer siden):

Situasjonen er faktisk så latterlig at man faktisk må se på al qaida som mindre farlig for minoriteter enn rebellene til en Nato-stat!

Tyrkia skulle vært kastet ut av NATO for lengst. Under Erdogan har de beveget seg i retning av å være en terrorstat ved proxy.

Tåkefyrste skrev (8 timer siden):

Islamister beskytte minoriteter? Hvilken fantasiverden lever du i?

Det later jo til at ganske mange sverger til den fantasien. Som journalistene til NRK og VG som nærmest er i festmodus sammen med alle som feirer at en internasjonalt ettersøkt terrorist med bånd til IS har utført kupp i Syria. De kan juble in sin villfarelse nå men vent og se et par måneder. Og jeg skal ikke bli den som sier "told you so".

Femtekolonne skrev (8 timer siden):

Ut i fra hva jeg hørte Stoltenberg si i dag og leste i Dagbladet så blir det nå lykkeland der. Jeg har mine tvil, ikke så rent lite tvil heller, men vi får se. Er vel bare å ta frem popkornet og se på lidelsen som kommer i neste runde. De private som drifter asylmottak gnir seg vel i hendene over nye muligheter for miliarder i utbytte. 

Seriøst; dette tror han ikke på selv. Ikke Stoltenberg. Dette er kun noe han av diplomatisk-strategiske grunner er nødt til å si. Innerst inne vet han bedre. At det som passerer som "journalister" i våre dager tror dette er en annen sak.

Mannen med ljåen skrev (7 timer siden):

Syrias befolkning består jo hovedsaklig av kristne doktorer? Det var i hvert fall det de sa ved forrige flyktningkrise.

De kommer nok denne gangen. 40% av Damaskus sine innbyggere er kristne og var forsåvidt trygge nok under den forrige krigsfasen da jihadistene aldri klarte å ta hovedstaden. Men nå som de har det er de ikke trygge og det kan fort bli "hevnangrep" fra salafistiske sunnier fordi de kristne anses som Assad-tilhengere; ikke helt riktig; de støttet selvfølgelig regjeringshærens krig mot jihadistene som holdt landet under beleiring; noe som er naturlig når dit land er herjet av slike selv om man personlig skulle mislike regjeringen.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (33 minutter siden):

Man skal være kritiske til absolutt alle videoer som dukker opp på nettet fra en veldig uoversiktelig konflikt. Som kjent heter det også at krigens første offer er sannheten. For 10 år siden eller noe da tragedien i Syria startet ble det påpekt i en artikkel jeg leste at det tas flere bilder daglig(med mobilkamera)enn det ble gjort på hele 1800-tallet og det er neppe noe mindre nå.

Så jeg stiller også spørsmålet; er det dette vi ser på bildet eller er det en jihadkriger sammen med kvinnelige TILHENGERE? Jeg vet ikke; vanskelig å si; men en ting er jo at de roper ut det tradisjonelle islamske "Allah Akbar" samtidig som de gjør denne fingerbevegelsen og en av de ser også ut til å smile et kort sekund og være entusiastiske. Så....jeg er i sterk tvil om hva vi ser her. Det kan hende du har rett men jeg vet ikke. Og hva ellers er det som blir sagt(på arabisk?).

Og går kvinnelig kurdisk politi kledd slikt? Jeg får mer assosiasjoner til det religiøse kvinnelige politiet i Iran mht bekledningen. Jeg innrømmer at det er noen kunnskapshull hos meg her.

Dette er arabiske kvinner, trafikkpoliti i manbij, du så kanskje hun som lå der, uten hijab? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

De som lurer på hva som egentlig foregår i Syria, bør sette av en times tid til å se og lytte til dette kjempebra foredraget om "Krigen mot terror" og 9/11. De to henger sammen, som den amerikanske journalisten Christopher Bollyn viser i løpet av denne presentasjonen.

Jeg vil si han er en helt. Etter å ha jobbet knallhardt med å få ut sannheten som hva som har foregått i USA, i Midt-Østen og i verden generelt i ca. 20 år, har han nå gått i dekning, kan det virke som. Det siste jeg hørte, var at han bor et sted i Europa.

Når det gjelder Syria, så er det et av landene på listen fra ca. 2001  over land som skal elimineres. Iran er et av de andre. The neo-cons skulle take out seven countries in five years (14:00). Ikke alt har gått helt etter planen, men de har overhodet ikke gitt opp, siden realiseringen av det om-drømte Stor-Israel, som, i henhold til visjonene publisert på 1900-tallet, skal strekke seg fra Nilen til Eufrat, avhenger av at landene på den listen blir uskadeliggjort.

Som Bollyn påpeker (dette foredraget er fra rundt 2016, men kunne ha vært holdt i dag), har USA holdt på å støtte væpnet opposisjon til Assad i årevis, fordi USA er i lomma til sionistene.

Dere som kretser rundt islam har gått rett i Document.no-fella. Document.no er en MOSSAD-inspirert påvirkningsoperasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...