svimil Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) Har leid ett hus i snart 7 år..i fjor vinter dukket det opp mus I søppel skuffen på kjøkkenet..tok 12 stk..utleier var ikke akkurat ivrig til å være behjelpelig med å finne ut hvor musa kom inn. Med tettet noe i kjeller ettet hvert .sønn til utleier tok over huset i feb..2024 og og nå i høst dukket det opp igjen mus..ha r tatt 6 til nå,de gnager i vegg rett bak senga..og løper inni veggen ..og glemmer jeg å gå ut med søpla er de der i løpet av en times tid..så søppelskuffen har jeg dluttet å bruke .Ga beskjed til huseier 27.09 24 ,han dukket opp 2 uker senere ..gikk en tur i kjelleren.. og kunne ikke skjønne hvor den kom inn. Men lovde meg at dette skulle han nå ta tak i.. denne (27.11.24) uka ga jeg beskjed om at jeg vil flytte.og spurte om.å få 2 mnd oppsigelse isteden for 3..for jeg vil gjerne herifra fort ..da musene går meg på nervene. Huseier henviser kun til kontrakt..og der står jeg nå..og skal si opp i morgen .. hva kan jeg kreve..?? Kan paragraf husleieloven brukes på dette ? Endret 2 timer siden av svimil Lenke til kommentar
leticia Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden svimil skrev (1 time siden): Har leid ett hus i snart 7 år..i fjor vinter dukket det opp mus I søppel skuffen på kjøkkenet..tok 12 stk..utleier var ikke akkurat ivrig til å være behjelpelig med å finne ut hvor musa kom inn. Med tettet noe i kjeller ettet hvert .sønn til utleier tok over huset i feb..2024 og og nå i høst dukket det opp igjen mus..ha r tatt 6 til nå,de gnager i vegg rett bak senga..og løper inni veggen ..og glemmer jeg å gå ut med søpla er de der i løpet av en times tid..så søppelskuffen har jeg dluttet å bruke .Ga beskjed til huseier 27.09 24 ,han dukket opp 2 uker senere ..gikk en tur i kjelleren.. og kunne ikke skjønne hvor den kom inn. Men lovde meg at dette skulle han nå ta tak i.. denne (27.11.24) uka ga jeg beskjed om at jeg vil flytte.og spurte om.å få 2 mnd oppsigelse isteden for 3..for jeg vil gjerne herifra fort ..da musene går meg på nervene. Huseier henviser kun til kontrakt..og der står jeg nå..og skal si opp i morgen .. hva kan jeg kreve..?? Kan paragraf husleieloven brukes på dette ? Hei. Jeg ville tatt en kikk på husleieloven kapittel 2 og kapittel 5. Spesielt paragraf 2-11, 2-12 og 5-3 🚧 Husleieloven § 2-11: Avslag i husleie – Codex Advokat Når boligen ikke er i stand så skal du heller ikke betale full leie. Dine rettigheter som leietaker — Ung.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå