WiiBoy Skrevet 29. november Del Skrevet 29. november 21 minutes ago, Maskinfører said: Ja tidligere AP sjefen sa jo det 😉 Om du bare hadde tatt deg bry med å lese artikkelen og ikke bare overskrift, så hadde du fått med deg at Gro snakker om sånne som deg. Problemet Gro tar opp er at før så ble det politikerne sa sendt i sin helhet. Ikke klippet, vridd og tatt ut av sammenheng. Hun påpeker helt korrekt at "alle" så det samme, og derfor hadde samme utgangspunkt for videre diskusjon. Og tilbake til deg. Du legger nå opp til at hun står for noe annet/mener noe annet, og de som ønsker at hun gjør det kommer til å ta dette som fakta. Andre som har lest artikkelen sitter med et annet inntrykk. Det gir et omtrent umulig grunnlag for en god debatt. God politikk er lange poenger. Dårlig politikk er one-linere. PS. og jeg vet du la på en blunke smile, sånn at du kan kalle det humor (men samtidig så mener du det også). Ri to hester på en og samme gang. 7 1 Lenke til kommentar
ili Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november 7 hours ago, WiiBoy said: Det første NRK burde kutter er nettop OL, VM, etc. Hvorfor nrk skal være med på spinnville budkriger for å fylle forbund med milliarder vet jeg ikke. For at alle i Norge skal få muligheten til å se det. Men er enig i at det er blitt dyrt Lenke til kommentar
Klote Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november NRK er alt for stort og har alt for mye makt i samfunnet. Nå er vi fratatt muligheten til å si opp kanalen også, vi må betale uansett. Mye bra på NRK, men alt for mye med en politisk agenda, spesielt innen nyhetsavdelingen og underholdning. Nrk er blitt et stat i staten. Politikere våger ikke gjøre noe med institusjonen, da vil de få drittpakker slengt etter seg fra Norges største utstillingsvindu, hvem våger å ta denne politiske risikoen? Og vi kan ingen ting gjøre, vi må bare akseptere å betale. 5 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november Bør NRKs rolle defineres bedre, hva er deres misjon, er det Folkeopplysning Statens propagandamaskin Underholdning i ulike former 3 1 Lenke til kommentar
PosteMonopolet Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november (endret) kremt skrev (11 timer siden): Utrolig mye dårlig på tv for tiden. Var et program som het noe sånt som nm på gjemsel som stod på en gang mens jeg var hos noen. Skremmende hvor dårlig det var og følte meg 10 hakk dummere etter å ha sett på dritten. Og alt mulig "kjendis" ditt og datt, kjendis71farmnordhjelpvidanser. Voldsom økning i produksjonen av søppel. Det er masseprodusert søppel som folk er tvunget til å betale for. Vi som bor i borettslag blir i tillegg tvunget til å betale for kanalpakker proppet med reklame og som har enda dårligere innhold enn NRK. Jeg ønsker færre kanaler men med mer fokus på godt og informativt innhold. Kutt ut det unødvendige søppelet og gi heller folket mer penger til å bruke på det folket vil ha. Endret 30. november av PosteMonopolet 2 Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november kremt skrev (1 time siden): Bør NRKs rolle defineres bedre, hva er deres misjon, er det Folkeopplysning Statens propagandamaskin Underholdning i ulike former Vil tro du finner det meste her: https://info.nrk.no/vedtekter/ Har ikke lest den selv, ennå. Har mye å gjøre i dag og begrenset antall timer dagslys å gjøre det i. 😐 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november (endret) Kanskje på tide å gjøre om navnet fra NRK til Den Norske Stats Rikskringkasting. DNSR. Ligner litt på DDR, men så har man jo ingen valgfrihet. Plutokrati og Ny-feudalisme råder. Forkledd som sosialisme og demokrati. Endret 30. november av Theo343 3 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november 13 hours ago, Kahuna said: Har du sett på 'Hellerudsvingen'? Ikke nødvendigvis din smak men du slipper i det minste unna politisk korrekthet en snau halvtime. Takker for tips. Ser første episode nå og må innrømme jeg trekker på smilebåndet. Når man er inne på animert humor så var det vel NRK som hadde Norske Grønnsaker? 1 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november Drar en liten sammenligning med Elon Musk og Twitter. Der var nesten hele 80% som fikk sparken, hele 6000. Nå fant jeg ikke tall for faktiske årsverk. Antar en god del vikarer og innleide. Kilde 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Markiii Skrevet 30. november Populært innlegg Del Skrevet 30. november (endret) Neptun1 skrev (På 29.11.2024 den 12:24 PM): NrKs rolle som statskanal er forlengst over. Det er andre som sender nyheter for dem som trenger lineær TV til slikt, de har ikke engang senderettigheter til vintersport! Hva skattepengene går til er en endeløs rekke "mangfoldsproduksjoner" og repriser. Legg ned skiten. Spar skattebetalerne for denne institusjonen som har gått ut på dato for lenge siden. NRKs rolle kan være viktigere enn noen gang. I en verden der klikkhoreri og ragebait regjerer, kan NRK finne sin egen vei og de slipper å ty til slike ufyseligheter. NRK kan rett og slett prioritere annerledes. Men de må naturligvis også produsere ting som når ut til et bredt lag av befolkningen i tillegg. Så kan hver av oss være uenige i noe av det NRK gjør og ikke være 100% enig i hvordan pengene brukes, men ingen av oss kan diktere NRK uansett. De vil aldri gjøre noe alle er fornøyd med hele tiden. Endret 30. november av Markiii 9 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november Theo343 skrev (31 minutter siden): Kanskje på tide å gjøre om navnet fra NRK til Den Norske Stats Rikskringkasting. DNSR. Ligner litt på DDR, men så har man jo ingen valgfrihet. Plutokrati og Ny-feudalisme råder. Forkledd som sosialisme og demokrati. Hva er det du snakker om? Så når FrP er i regjering så sender NRK bare FrP-propaganda liksom? Siden du tydeligvis mener regjeringen dikterer NRK, mener jeg. 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november Mannen med ljåen skrev (På 29.11.2024 den 12:39 PM): Problemet med en velrenommert propagandakanal som NRK er at mange sluker Dagsrevyen sine nyheter rått, og ikke sjekker andre kilder for å få hele historien. De som tror Dagsrevyen er uunnværlig og sannferdig, er de som hadde hatt størst nytte av å miste denne nyhetskilden. Det er ingen som tror dette. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november (endret) @Alfred_A Twitter består vel av utviklere, moderatorer og en administrasjon skalert for de to førstnevnte gruppene. Hvor mange utviklere og moderatorer har NRK? 10? 100? Jeg aner ikke, men Twitter har selvsagt hverken programledere, kamerafolk, lydfolk og nyhetsredaksjon eller en drøss med andre yrker og roller som NRK har. Twitter er en totalt irrelevant sammenligning. Da kunne du like gjerne dratt fram hvor mange ansatte Apple har, eller en bensinstasjon. Det gir lite lite mening å sammenligne. Endret 30. november av Simen1 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november ili skrev (12 timer siden): For at alle i Norge skal få muligheten til å se det. Men er enig i at det er blitt dyrt OL er gjennomkorrupt. Ja, egentlig omtrent alt av profesjonell sport. Nå skal jo Saudi-Arabia få neste fotball-VM også. Helt utrolig. Bra hvis NRK skyr denne dritten. 4 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november (endret) WiiBoy skrev (På 30.11.2024 den 12:37 AM): Om du bare hadde tatt deg bry med å lese artikkelen og ikke bare overskrift, så hadde du fått med deg at Gro snakker om sånne som deg. Problemet Gro tar opp er at før så ble det politikerne sa sendt i sin helhet. Ikke klippet, vridd og tatt ut av sammenheng. Hun påpeker helt korrekt at "alle" så det samme, og derfor hadde samme utgangspunkt for videre diskusjon. Og tilbake til deg. Du legger nå opp til at hun står for noe annet/mener noe annet, og de som ønsker at hun gjør det kommer til å ta dette som fakta. Andre som har lest artikkelen sitter med et annet inntrykk. Det gir et omtrent umulig grunnlag for en god debatt. God politikk er lange poenger. Dårlig politikk er one-linere. PS. og jeg vet du la på en blunke smile, sånn at du kan kalle det humor (men samtidig så mener du det også). Ri to hester på en og samme gang. Vil Maskinfører ha skamvett nok til å svare deg på dette og beklage blemmen sin? Endret 1. desember av Markiii 1 Lenke til kommentar
Alfred_A Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november 16 minutes ago, Simen1 said: @Alfred_A Twitter består vel av utviklere, moderatorer og en administrasjon skalert for de to førstnevnte gruppene. Hvor mange utviklere og moderatorer har NRK? 10? 100? Jeg aner ikke, men Twitter har selvsagt hverken programledere, kamerafolk, lydfolk og nyhetsredaksjon eller en drøss med andre yrker og roller som NRK har. Twitter er en totalt irrelevant sammenligning. Da kunne du like gjerne dratt fram hvor mange ansatte Apple har, eller en bensinstasjon. Det gir lite lite mening å sammenligne. Ja, du har helt rett. Legger meg helt flat her. 1 Lenke til kommentar
HasuUser Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november NRK har mye innhold jeg setter pris på. Og de har kjøpt mange kvalitetsserier fra utlandet opp igjennom som jeg har kost meg med. Flere som jeg sannsynligvis aldri ville hørt om. Som den italienske serien om Toto Riina for en del år tilbake. Men det er så håpløst politisk vinklet. Skrur jeg på nyhetssendinger så er det om Palestina. Og det er ikke objektivt dekket. Skrur jeg på nytt på nytt så er det "Israelsk vin... med et hint av okkupasjon!" "HAHA". Skrur jeg på Lindmo så er noen som har laget en sang om at "Gaza er en konsentrasjonsleir". Kanalen og folket i NRK er BESATT av å demonisere Israel døgnet rundt og det vil jeg helst ikke være sponsor av. 1 2 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november (endret) Markiii skrev (36 minutter siden): NRKs rolle kan være viktigere enn noen gang. I en verden der klikkhoreri og ragebait regjerer, kan NRK finne sin egen vei og de slipper å ty til slike ufyseligheter. NRK kan rett og slett prioritere annerledes. Men de må naturligvis også produsere ting som når ut til et bredt lag av befolkningen i tillegg. Så kan hver av oss være uenige i noe av det NRK gjør og ikke være 100% enig i hvordan pengene brukes, men ingen av oss kan diktere NRK uansett. De vil aldri gjøre noe alle er fornøyd med hele tiden. Vi har snart 60 års erfaring med at de ikke finner "sin egen vei" i positiv forstand. Jeg kan gå med på at de hadde en viktig misjon så lenge de var en enerådende statskanal. Men dette opphørte når monopolet ble oppløst. Pr i dag har de ingen viktig rolle - utover å misjonere for islam med endeløs feiring av ramadan o.l. samt bruke skattebetalernes penger til "mangfold". (for dem som synes dette er viktig og riktig) Endret 30. november av Neptun1 4 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november 52 minutes ago, Markiii said: NRKs rolle kan være viktigere enn noen gang. I en verden der klikkhoreri og ragebait regjerer, kan NRK finne sin egen vei og de slipper å ty til slike ufyseligheter. NRK kan rett og slett prioritere annerledes. Men de må naturligvis også produsere ting som når ut til et bredt lag av befolkningen i tillegg. Så kan hver av oss være uenige i noe av det NRK gjør og ikke være 100% enig i hvordan pengene brukes, men ingen av oss kan diktere NRK uansett. De vil aldri gjøre noe alle er fornøyd med hele tiden. Hvis dette er sant så skal de jo overleve en folkeavstemning om å beholde eller avvikle NRK? 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 30. november Del Skrevet 30. november 17 hours ago, Salvesen. said: For jeg synes det var morsomt? Bedre enn å gå rett i personangrep og innenfor reglene som du kanskje burde lese over. Du synes dine egne forutinntatte meninger var morsomme. Du stilte ikke bare spørsmål, du bevisst impliserte at jeg frontet kommunisme. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå