Sampson Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden NRK melder selv at de må kutte 200m, og at det kan innebære oppsigelser. De har i dag ~3500 ansatte, er det bare jeg som mener det er alt, alt for mye? Selvsagt for at vi skal ha et offentlig nyhetstilbud med så objektive og faktabaserte rapporteringer som mulig, men 3500 ansatte? https://www.nrk.no/norge/nrk-ma-kutte-kostnadene-med-200-millioner-kroner-1.17148404 NRK er fiansiert direkte gjennom statsbudsjettet, ligger et sted mellom 6 og 7 milliarder. Vi er vel alle kjent med og glad i kringkastingsavgiften - som mange slapp unna, det kunne vi jo ikke ha noe av og den er nå erstattet med en progressiv skatt. Hvor mye ønsker vi som skattebetalere å bruke på dette? Bare jeg som mener dette er i høyeste laget? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Sampson skrev (5 minutter siden): Bare jeg som mener dette er i høyeste laget? Spørs hva fortjenesten på pengene er. Vil heller ha et NRK med 3500 ansatte og et bredt demografisk dekke, enn et NRK med 500 ansatte som utelukkende produserer lineær-TV for besteforeldre. 4 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden (endret) NrKs rolle som statskanal er forlengst over. Det er andre som sender nyheter for dem som trenger lineær TV til slikt, de har ikke engang senderettigheter til vintersport! Hva skattepengene går til er en endeløs rekke "mangfoldsproduksjoner" og repriser. Legg ned skiten. Spar skattebetalerne for denne institusjonen som har gått ut på dato for lenge siden. Endret 2 timer siden av Neptun1 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden De klarer ikke engang å lage objektive nyhetssendinger. De kan legge ned. Vi får nyhetene fra andre steder. 3 1 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) Kan ha så mange ansatte de vil sålenge vi ikke skal finansiere det. Det vil si, legg det ned eller omgjør hele selskapet til få støtte på like vilkår som enhvert annet presse/mediehus. Endret 1 time siden av MrL 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Mannen med ljåen skrev (6 minutter siden): De klarer ikke engang å lage objektive nyhetssendinger. De kan legge ned. Vi får nyhetene fra andre steder. Snakk for deg selv. 5 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Problemet med en velrenommert propagandakanal som NRK er at mange sluker Dagsrevyen sine nyheter rått, og ikke sjekker andre kilder for å få hele historien. De som tror Dagsrevyen er uunnværlig og sannferdig, er de som hadde hatt størst nytte av å miste denne nyhetskilden. 2 1 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden NRK koster 7,2 milliarder i 2024. Pressestøtten er samlet 424 millioner for alle resterende selskaper i Norge. Det er bare sinnsykt dårlig bruk av penger. Jeg forstår ikke at man virkelig kan mene man får valuta for disse 7,2 milliardene, de kunne blitt så mye bedre brukt. 3 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Vi trenger en nyhetsformidler som alle kan ha tilgang på når som helst uten at det trengs noen form for abonnement. I den grad er jeg absolutt for NRK og at kanalen fiansieres gjennom skatt. Men personlig ser jeg sjelden på noen av kanalene. Ikke har jeg barn, så BarneTV blir ikke sett på. Nyhetssendinger pleier jeg stort sett bare å sette på når det skjer noe ekstraordinært og sport har ikke NRK råd til å sende lengre heller så forstår jo at dem må si opp folk. 1 1 1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Wheeljack skrev (4 minutter siden): Vi trenger en nyhetsformidler som alle kan ha tilgang på når som helst uten at det trengs noen form for abonnement. I den grad er jeg absolutt for NRK og at kanalen fiansieres gjennom skatt. Men personlig ser jeg sjelden på noen av kanalene. Ikke har jeg barn, så BarneTV blir ikke sett på. Nyhetssendinger pleier jeg stort sett bare å sette på når det skjer noe ekstraordinært og sport har ikke NRK råd til å sende lengre heller så forstår jo at dem må si opp folk. Det argumentet synes jeg er oppbrukt, jeg har null abbonment og NRK.no og nyhetssendinger brukes så og si aldri. Det gjelder mange. Om dette hadde blitt et problem kunne heller gitt pengene til andre nyhetsmedier med krav om publisering av gratissaker. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Nrk koster nok mer enn det smaker. Ser noen program, men til hvilken pris? De andre leverandørene kunne fint erstatte Nrk. 1 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden 1 minute ago, MrL said: Det argumentet synes jeg er oppbrukt, jeg har null abbonment og NRK.no og nyhetssendinger brukes så og si aldri. Det gjelder mange. Om dette hadde blitt et problem kunne heller gitt pengene til andre nyhetsmedier med krav om publisering av gratissaker. Hvilket argument er oppbrukt? Skjer det noe viktig som krever at info kommer ut til folk (katastrofe f.eks) så er det viktig at man har tilgang på en nyhetsformidler som ikke krever abonnement, en eller annen form for betaling eller må få sending avbrutt av 20 minutter med reklame hvert kvarter. For det om DU ikke har behov for det, så betyr det ikke at 5 millioner andre ikke har det. Dette gjelder også eldre som kun veit hvor "på" knappen til TV'n er. Som underholdningskanal så er jeg dog helt enig i at NRK har utspilt sin rolle. 1 1 Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden NRK er vel det eneste som gjør at østlendingene får litt impulser fra andre regioner i landet, ellers blir Norge = Oslo når det gjelder øvrig media. Men de kan kutte ut alt ungdomsgreier, der har ungdommen helt andre plattformer og takk for det. Selv om "myndighetene" synes det er fælt at ungdommer blir påvirket av noe de ikke kan kontrollere. 1 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden (endret) 1 hour ago, Sampson said: NRK melder selv at de må kutte 200m, og at det kan innebære oppsigelser. De har i dag ~3500 ansatte, er det bare jeg som mener det er alt, alt for mye? Selvsagt for at vi skal ha et offentlig nyhetstilbud med så objektive og faktabaserte rapporteringer som mulig, men 3500 ansatte? https://www.nrk.no/norge/nrk-ma-kutte-kostnadene-med-200-millioner-kroner-1.17148404 NRK er fiansiert direkte gjennom statsbudsjettet, ligger et sted mellom 6 og 7 milliarder. Vi er vel alle kjent med og glad i kringkastingsavgiften - som mange slapp unna, det kunne vi jo ikke ha noe av og den er nå erstattet med en progressiv skatt. Hvor mye ønsker vi som skattebetalere å bruke på dette? Bare jeg som mener dette er i høyeste laget? NRK er mer enn bare journalister. Det er også snekkere, skreddere, et helt orkester, en rekke musikere, teknikere, regissører osv osv. Lei av at folk skal hele tiden snakke om offentlig sektor og antall ansatte. Endret 53 minutter siden av Krig og fred 1 Lenke til kommentar
Neptun1 Skrevet 8 minutter siden Del Skrevet 8 minutter siden Mannen med ljåen skrev (1 time siden): De klarer ikke engang å lage objektive nyhetssendinger. De kan legge ned. Vi får nyhetene fra andre steder. Nei, det har de ikke engang forsøkt å være - objektive. De vil alltid være ArK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå