Gå til innhold

KrF vil kreve at de som følger en ideologi har vitenskaplig grunnlag

Anbefalte innlegg

fredrik2 skrev (13 minutter siden):

Rent tull att det finns forskning som visar det du påstår men er ju ingen poäng at försöka förklara det för dig. 

Du gick ju inte ens med på senaste datan fra SSB tydligt motbevisade dig. 

Den gjør det, selv om det benektes og lyves fra enkelte her inne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
22 minutes ago, UnniFormen said:

Rent biologisk ER det bare 2 kjønn, og "intersex" er det gamle, nå ikke lenger korrekte, navnet på mennesker med DSD som jeg svarte deg med.

Ok, min poäng var ända språk bruken. Finns ändå några som utan att vara trans tror eller tycker de är ett kön som de biologiskt sätt ikke er för att de ser ut som ett kön men är ett annat.  

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (3 minutter siden):

Ok, min poäng var ända språk bruken. Finns ändå några som utan att vara trans tror eller tycker de är ett kön som de biologiskt sätt ikke er för att de ser ut som ett kön men är ett annat.  

Tror, mener, opplever en at en er et annet kjønn enn man rent biologisk sett er, da er man pr definisjon trans.

Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (Akkurat nå):

Troller ikke, dette er grundig vitenskaplig bevist. Det endres ikke av kunnskapsmangel eller persondebatt.

Grundig vitenskapelig bevist i bibelen mener du?

9 av 10 kristne jeg diskuterer med på diverse forum er overbevist om at jorden er flat og har en kuppel/dome over seg hvor stjerner og sol er klistret på? Hva tror du?

• Liker 3
Lenke til kommentar
32 minutes ago, UnniFormen said:

Tror, mener, opplever en at en er et annet kjønn enn man rent biologisk sett er, da er man pr definisjon trans.

Vad vill du fram till? 

Vi kan ta Caster Semenya, löpare med två OL guld fra Syd Afrika. DSD 5-ARD, ansågs vara en kvinne vid födseln och enligt hennes historia trodde hon att hon var en kvinna tills hon blev testad av friidrotts förbundet som 18 åring eller noe sånt. Detta misstaget, om det stämmer, är nog vanligare i Afrika än i vesten. 

Jag skulle ikke kalla henne trans och jag ser ikke poängen med att kalla henne trans heller.  

Fullt möjligt att boxaren i OL er samma sak. En person med en dsd som växer upp som ett kön trots att hon biologiskt sätt har ett annat kön och man upptäcker det efter rätt många år. 

Var ett annat tillfälle i en annan tråd. Person med GAIS, ser ut som en kvinne, lever som en kvinne men er biologiskt man. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
trn100 skrev (9 minutter siden):

Grundig vitenskapelig bevist i bibelen mener du?

9 av 10 kristne jeg diskuterer med på diverse forum er overbevist om at jorden er flat og har en kuppel/dome over seg hvor stjerner og sol er klistret på? Hva tror du?

Av annerkjente forskere ved universiteter.

Kristne tror ikke det, vi vet godt at jorden er rund noe de gamle grekerne visste for tusenvis av år siden.

Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (2 minutter siden):

Vad vill du fram till? 

Vi kan ta Caster Semenya, löpare med två OL guld fra Syd Afrika. DSD 5-ARD, ansågs vara en kvinne vid födseln och enligt hennes historia trodde hon att hon var en kvinna tills hon blev testad av friidrotts förbundet som 18 åring eller noe sånt. Detta misstaget, om det stämmer, är nog vanligare i Afrika än i vesten. 

Jag skulle ikke kalla henne trans och jag ser ikke poängen med att kalla henne trans heller.  

Fullt möjligt att boxaren i OL er samma sak. En person med en dsd som växer upp som ett kön trots att hon biologiskt sätt har ett annat kön och man upptäcker det efter rätt många år. 

Var ett annat tillfälle i en annan tråd. Person med GAIS, ser ut som en kvinne, lever som en kvinne men er biologiskt man. 

Ehhh... Du tror vel ikke heller ikke at Johaug var dopet? Graittis til Frida, men hva har dette med tråden å gjøre? 😉

Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (12 minutter siden):

Av annerkjente forskere ved universiteter.

Kristne tror ikke det, vi vet godt at jorden er rund noe de gamle grekerne visste for tusenvis av år siden.

I så fall er du ikke så veldig godt opplyst om hva dine meningsfeller driver med, men jeg setter pris på at i det minste du er relativt oppegående! 🙂

Men igjen det, det finnes ikke tegn på vitenskap i bibelen....

• Liker 2
Lenke til kommentar
barfoo skrev (17 minutter siden):

Kva anerkjente forskarar er det som avviser darwinistisk evolusjon?

En eller annen religiøs predikant i  USA visstnok. Eller kanskje det ikke var på dette punktet nevnt over,  men at "Gud er vitenskapelig bevist" 😂😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
leticia skrev (1 minutt siden):

En eller annen religiøs predikant i  USA visstnok. Eller kanskje det ikke var på dette punktet nevnt over,  men at "Gud er vitenskapelig bevist" 😂😂

Var sikkert han jeg tenkte på også ja! 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
fredrik2 skrev (26 minutter siden):

Vad vill du fram till? 

OL bokseren Imane Khelif og Caster Semenya er begge menn oppdratt som kvinner, og understreker jo bare poenget om at kjønn i form av biologi er enkelt å dele opp. At man har latt disse delta i kvinneklassen er en skandale, det ER biologiske forskjeller på kjønnene, men her er det oppvekst og kulturer som muligens har gjort det vanskelig for dem begge, i tillegg til at det kan ha vært vanskelig for lokale leger å bedømme, spesielt hvis det kun har vært ren visuell undersøkelse, hvilket kjønn de hadde ved fødselen. Men som voksne bør de aldri ha vært i tvil om sitt biologiske kjønn, hva de opplever seg selv som aner jeg ikke

Jeg misforstod åpenbart hva du mente i forrige innlegg (og var ikke spesielt presis i mitt svar heller); har man en følelse eller opplevelse av at man er et annet kjønn en det man er, snakker vi kjønnsdysfori og da er man tilbøyelig til å ta skrittet ut og være trans. Biologisk kjønn er enkelt, man er et av 2, og man kan ikke bytte. 

Og jeg mener ikke å devaluere noen menneskers følelse av hvem de er med å påpeke at biologisk kjønn er ukomplisert og lett å dele inn. Kjønnsdysfori og trans er mer komplisert. Og at alle med kjønnsdysfori, og eller de som er trans, fortjener all verdens støtte og rett til i størst mulig grad leve de livene de ønsker å leve er det ingen tvil om. Så lenge man husker på at det ligger biologiske forskjeller i bunnen.

Lenke til kommentar
trn100 skrev (22 minutter siden):

I så fall er du ikke så veldig godt opplyst om hva dine meningsfeller driver med, men jeg setter pris på at i det minste du er relativt oppegående! 🙂

Men igjen det, det finnes ikke tegn på vitenskap i bibelen....

Det er plenty med vitenskap i Bibelen. 

Det er nok heller dine meningsfeller, for som sagt har kristne fått med seg at jorden er rund, ikke flat. Det har vært godt kjent i tusenvis av år.

• Liker 1
Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (1 minutt siden):

Det er plenty med vitenskap i Bibelen. 

Det er nok heller dine meningsfeller, for som sagt har kristne fått med seg at jorden er rund, ikke flat. Det har vært godt kjent i tusenvis av år.

Det finnes ikke et snev av vitenskap i bibelen! Og jeg snakket heller ikke om mine meningsfeller, men om mine meningsmotstandere. 😉

Definisjonen på vitenskap er i følge SNL:

"Vitenskap er systematisk, metodisk og kritisk undersøkelse, studium eller forskning. For eksempel sier vi at noe er vitenskap hvis det følger visse kriterier for god forskning.

Vitenskap kan også betegne et fagområde som er gjenstand for slik undersøkelse eller forskning. For eksempel omtaler vi fagområdet som studerer naturen på en vitenskapelig måte, for naturvitenskap.

Vitenskapen stiller krav om tilfredsstillende evidens eller belegg for, eller begrunnelse av, de påstandene som fremsettes. Ordet vitenskap brukes både om selve forskningsvirksomheten og om de systematisk ordnede resultatene som fremkommer.

Man skjelner blant annet mellom empirisk vitenskap, som for eksempel fysikk og psykologi, og formalvitenskap, som for eksempel matematikk."

Hvor i bibelen finner du noe i nærheten av dette?

Finnes det kanskje skisse av Noahs Ark med dimensjoner som ville ha vært nødvendige for å frakte med seg sirkuset?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (18 minutter siden):

Det finnes ikke et snev av vitenskap i bibelen! Og jeg snakket heller ikke om mine meningsfeller, men om mine meningsmotstandere. 😉

Det er beviselig feil, men du får fortsette å benekte vitenskaplige fakta, slik dere ofte gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar
GP950mAh skrev (2 minutter siden):

Det er beviselig feil, men du får fortsette å benekte vitenskaplige fakta, slik dere ofte gjør.

Regner med at du straks kommer med relevant dokumentasjon? 😉

Endret av trn100
  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 hours ago, leticia said:

Ja, jeg mener den bør reduseres etter hvert som man gjør nye medisinske framskritt. Men at det skal være selvbestemt, ikke nemndbestemt, ikke noen andre enn kvinnen skal ha det siste ordet i bestemmelsen. 

Jeg har ingen idè om hva du håper å oppnå med å bruke en slik metode for å sette grensa. De legger uansett ikke aborterte fostre i kuvøse, og for verken kvinnen eller fosteret har det noe å si om det teoretisk sett kunne blitt reddet av den medisinske kunnskapen som gjelder på akkurat det tidspunktet.

Endret av Ankor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...