Johnw Skrevet 4. desember 2024 Del Skrevet 4. desember 2024 TheDarkSycamore - SCM skrev (1 minutt siden): Nei, ikke det. Malware åpnet ikke av seg selv. Den var på 100% før jeg installerte de to programmene du delte med meg. Ok. Jeg ser ikke noe feil på bildet. Den "Protection score" greia er sikkert bare på 90/100 fordi du ikke bruker en funksjon i programmet deres (sikkert en sikkerhetsfunksjon de prøver å selge til deg). Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 (endret) Johnw skrev (6 minutter siden): Ok. Jeg ser ikke noe feil på bildet. Den "Protection score" greia er sikkert bare på 90/100 fordi du ikke bruker en funksjon i programmet deres (sikkert en sikkerhetsfunksjon de prøver å selge til deg). Det virket sånn jah. Men det er helt uaktuelt og betale mer en det jeg gjør. Endret 4. desember 2024 av TheDarkSycamore - SCM 1 Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 4. desember 2024 Del Skrevet 4. desember 2024 TheDarkSycamore - SCM skrev (7 minutter siden): Det virket sånn jah. Men det er helt uaktuelt og betale mer en det jeg gjør. Hvis du allerede betaler for programmet tenker jeg at det blir kostnadsfritt å installere demmes "Browser Guard" som du ser på bildet. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 Johnw skrev (3 minutter siden): Hvis du allerede betaler for programmet tenker jeg at det blir kostnadsfritt å installere demmes "Browser Guard" som du ser på bildet. Når jeg trykker på Installer knappen, da fører den til denne siden her. Se bildene. 1 Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 4. desember 2024 Del Skrevet 4. desember 2024 TheDarkSycamore - SCM skrev (5 minutter siden): Når jeg trykker på Installer knappen, da fører den til denne siden her. Se bildene. Det virker som du allerede har utvidelsen aktivert i din Microsoft-Edge nettleser som man kan se i dette bildet: Hvis du ikke bryr deg om den "Protection score" greia i Malwarebytes programmet trenger du ikke å installere utvidelsen i alle av dine nettlesere (Edge, Chrome, Firefox). Jeg har ikke noe erfaring med bruk av denne "Browser guard" utvidelsen, men jeg vet at Malwarebytes har gode sikkerhetsprodukter. Personlig så bruker jeg Firefox med reklameblokkerings-utvidelsen som kalles for "Ublock Origin": https://ublockorigin.com/ . Jeg synes at dette er en god måte på å beskytte seg mot farlige lenker på nettet, siden mye av virus blir spredt gjennom annonse-lenker på forskjellige nettsider. 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 Johnw skrev (27 minutter siden): Det virker som du allerede har utvidelsen aktivert i din Microsoft-Edge nettleser som man kan se i dette bildet: Hvis du ikke bryr deg om den "Protection score" greia i Malwarebytes programmet trenger du ikke å installere utvidelsen i alle av dine nettlesere (Edge, Chrome, Firefox). Jeg har ikke noe erfaring med bruk av denne "Browser guard" utvidelsen, men jeg vet at Malwarebytes har gode sikkerhetsprodukter. Personlig så bruker jeg Firefox med reklameblokkerings-utvidelsen som kalles for "Ublock Origin": https://ublockorigin.com/ . Jeg synes at dette er en god måte på å beskytte seg mot farlige lenker på nettet, siden mye av virus blir spredt gjennom annonse-lenker på forskjellige nettsider. Det irriterte med litt at den var på 90%. 😒 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 Johnw skrev (37 minutter siden): Det virker som du allerede har utvidelsen aktivert i din Microsoft-Edge nettleser som man kan se i dette bildet: Hvis du ikke bryr deg om den "Protection score" greia i Malwarebytes programmet trenger du ikke å installere utvidelsen i alle av dine nettlesere (Edge, Chrome, Firefox). Jeg har ikke noe erfaring med bruk av denne "Browser guard" utvidelsen, men jeg vet at Malwarebytes har gode sikkerhetsprodukter. Personlig så bruker jeg Firefox med reklameblokkerings-utvidelsen som kalles for "Ublock Origin": https://ublockorigin.com/ . Jeg synes at dette er en god måte på å beskytte seg mot farlige lenker på nettet, siden mye av virus blir spredt gjennom annonse-lenker på forskjellige nettsider. Safari har jeg ikke instalert, den får jeg ikke gjort noe med. Men Malware er fremdeles på 90%, etter Chrome, Firefox og Edge utvidelsen. 😔 Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 4. desember 2024 Del Skrevet 4. desember 2024 TheDarkSycamore - SCM skrev (2 minutter siden): Safari har jeg ikke instalert, den får jeg ikke gjort noe med. Men Malware er fremdeles på 90%, etter Chrome, Firefox og Edge utvidelsen. 😔 Kanskje dette inlegget av Malwarebytes kan være nyttig: https://support.malwarebytes.com/hc/en-us/articles/24322008457619-Trusted-Advisor-overview-for-Desktop-Security Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 Johnw skrev (6 minutter siden): Kanskje dette inlegget av Malwarebytes kan være nyttig: https://support.malwarebytes.com/hc/en-us/articles/24322008457619-Trusted-Advisor-overview-for-Desktop-Security Jeg klarte ikke skjønne meg på den siden. Jeg klarer ikke og finne det som står der, med andre ord. 😔 Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 4. desember 2024 Del Skrevet 4. desember 2024 TheDarkSycamore - SCM skrev (3 minutter siden): Jeg klarte ikke skjønne meg på den siden. Jeg klarer ikke og finne det som står der, med andre ord. 😔 Hva kommer opp når du trykker på denne knappen? 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 Johnw skrev (1 time siden): Hva kommer opp når du trykker på denne knappen? Dette kommer opp når jeg trykker på den. 1 Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 4. desember 2024 Del Skrevet 4. desember 2024 TheDarkSycamore - SCM skrev (6 minutter siden): Dette kommer opp når jeg trykker på den. Det kan hende at det er en 'bug' i Malwarebytes programmet som gjør at den ikke ser at utvidelsen er installert, eller så er ikke utvidelsen installert på alle av nettleserne dine. Jeg ville ha prøvd å gjort en omstart på pc-en, og se om problemet fikser seg da. Dette er ikke relatert til problemet vi prøver å løse nå, men kan du trykke denne kombinasjonen samtidig på tastaturet: CTRL+LSHIFT+ESC Da åpnes oppgavebehandling vinduet. Trykk deretter på "Oppstart" knappen, hvor mange programmer i den listen er aktiverte? [Bildet tatt fra Google] 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 Johnw skrev (13 minutter siden): Det kan hende at det er en 'bug' i Malwarebytes programmet som gjør at den ikke ser at utvidelsen er installert, eller så er ikke utvidelsen installert på alle av nettleserne dine. Jeg ville ha prøvd å gjort en omstart på pc-en, og se om problemet fikser seg da. Dette er ikke relatert til problemet vi prøver å løse nå, men kan du trykke denne kombinasjonen samtidig på tastaturet: CTRL+LSHIFT+ESC Da åpnes oppgavebehandling vinduet. Trykk deretter på "Oppstart" knappen, hvor mange programmer i den listen er aktiverte? [Bildet tatt fra Google] Dette kommer opp når jeg trykker på CTRL+LSHIFT+ESC. 1 Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 4. desember 2024 Del Skrevet 4. desember 2024 TheDarkSycamore - SCM skrev (4 minutter siden): Dette kommer opp når jeg trykker på CTRL+LSHIFT+ESC. Trykk på "Flere detaljer" nederst til venstre i vinduet, deretter på "Oppstart" fanen. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 Johnw skrev (18 minutter siden): Trykk på "Flere detaljer" nederst til venstre i vinduet, deretter på "Oppstart" fanen. Ser at det er anderledes hos meg, iforhold til det du viste meg. 🤨 1 Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 4. desember 2024 Del Skrevet 4. desember 2024 (endret) TheDarkSycamore - SCM skrev (11 minutter siden): Ser at det er anderledes hos meg, iforhold til det du viste meg. 🤨 For å "deaktivere" et program fra å starte opp automatisk hver gang du skrur på systemet; høyre klikk på navnet på programmet og velg 'Deaktiver': Ut i fra det bildet du lastet opp ville jeg ha deaktivert følgende programmer fra å starte opp, siden det ikke er noen vits i å ha programmer åpne i bakgrunnen som man ikke skal bruke den økten: - Bluestacks Services - Everything - {Kanskje} iCloud Services - {Kanskje} Krisp - Microsoft Bing Service - Microsoft Edge - Wondershare Studio Endret 4. desember 2024 av Johnw Spesifisering 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 Johnw skrev (4 minutter siden): For å "deaktivere" et program fra å starte opp automatisk hver gang du skrur på systemet; høyre klikk på navnet på programmet og velg 'Deaktiver': Ut i fra det bildet du lastet opp ville jeg ha deaktivert følgende programmer fra å starte opp: - Bluestacks Services - Everything - {Kanskje} iCloud Services - {Kanskje} Krisp - Microsoft Bing Service - Microsoft Edge - Wondershare Studio Oki, jeg kan prøve. Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 (endret) @Johnw, Malware viser fortsatt 90. Jah, jeg restartet bærbare-pc'en også før jeg åpnet den. Endret 4. desember 2024 av TheDarkSycamore - SCM 1 Lenke til kommentar
Johnw Skrevet 4. desember 2024 Del Skrevet 4. desember 2024 TheDarkSycamore - SCM skrev (12 minutter siden): @Johnw, Malware viser fortsatt 90. Jah, jeg restartet bærbare-pc'en også før jeg åpnet den. Fant et forum hvor dette problemet blir diskutert av en annen bruker: https://forums.malwarebytes.com/topic/292855-browser-guard-not-being-detected/ 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet 4. desember 2024 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2024 (endret) @Johnw, nå skjedde dette rett etter jeg gjorde de endringene der. Se bildet. 😲 YouTube fungerte fint i sta. 😔 Endret 4. desember 2024 av TheDarkSycamore - SCM 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå