Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firefox problemer | Trenger hjelp [løst]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
backtoback skrev (17 minutter siden):

Har du bruk for noen av fanene fra din siste arbeidsøkt i Firefox før den slo seg vrang? Hvis ikke kan du bare klikke på "Start ny programøkt". 

backtoback skrev (11 minutter siden):

Hva skjer nå du prøver å logge deg inn på din Mozilla-konto?

mozilla-konto.png.f762d2239ed4029cffca13237b0fa87b.png

Siden du sier det, så jah jeg mener jeg og huske at det var noen par faner opp før Firefox kræsjet. Jeg kommer in hit når jeg prøver og logge meg inn. Se bildet.Logging.thumb.png.10fc7070282a1439a19ff3c45fccd77e.png

Endret av TheDarkSycamore - SCM
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg blir litt usikker på hva du prøver på... Nederst på skjermdumpen din står det "Opprett konto", betyr dette at du ikke har en Mozilla-konto fra før av?

Edit: Det er ikke nødvendig å opprette en Mozilla-konto for å bruke Firefox. Jeg har selv aldri gjort det, siden jeg ikke har behov for å synkronisere passord, faner, bokmerker, etc. de stedene jeg bruker Firefox.

Endret av backtoback
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
backtoback skrev (4 minutter siden):

Jeg blir litt usikker på hva du prøver på... Nederst på skjermdumpen din står det "Opprett konto", betyr dette at du ikke har en Mozilla-konto fra før av?

Jo, jeg mener jeg skal ha. Det er derfor jeg syns det var rart at det kom opp en sånn side.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Årsaken er kanskje at du har brukt en annen epost-adresse når du oppretttet Mozilla-kontoen. Står det noe under "Opprett konto" som ikke vises på din skjermdump?

Edit: Det ser ikke ut til at epost-adressen du oppgav gjenkjennes.

Edit 2: @TheDarkSycamore - SCM, Nå tar jeg kvelden, skal se ferdig filmen "Mission: Impossile 2" og smake på nyinnkjøpt Arvesølvet Juleakevitt 2024 :grin:. Snakkes imorgen.

Endret av backtoback
Lenke til kommentar
backtoback skrev (11 minutter siden):

Årsaken er kanskje at du har brukt en annen epost-adresse når du oppretttet Mozilla-kontoen. Står det noe under "Opprett konto" som ikke vises på din skjermdump?

Edit: Det ser ikke ut til at epost-adressen du oppgav gjenkjennes.

Edit 2: @TheDarkSycamore - SCM, Nå tar jeg kvelden, skal se ferdig filmen "Mission: Impossile 2" og smake på nyinnkjøpt Arvesølvet Juleakevitt 2024 :grin:. Snakkes imorgen.

Den er grei du. Du får ha en riktig god natt og drøm søtt. Skal selv snart ta kvelden om noen par timer. 😴

Nå har jeg prøvd alle e-post adressene mine alle sammen havner på nøyaktig samme side. 🤔

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (11 timer siden):

Nå har jeg prøvd alle e-post adressene mine alle sammen havner på nøyaktig samme side. 🤔

Da har du mest sannsynlig ingen Mozilla-konto. 

Fanen "Mozilla-kontoar" dukker også opp hos meg når jeg gjorde en "Refresh Firefox". Den kan du trygt lukke, det er bare Mozilla/Firefox som "vil" at du skal opprette en Mozilla-konto, noe som du ikke behøver å gjøre. Jeg har selv aldri opprettet en slik konto. Det er sikkert grei å ha dersom man ønsker å synkronisere passord, åpne faner, historikk, etc. med andre enheter.

Dersom du på et senere tidspunkt skulle ønske å opprette en Mozilla-konto, kan du klikke på "Åpne program-meny"-ikonent øverst til høyre i Firefox og deretter klikke på "Synkroniser og lagre data - Logg inn".

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (46 minutter siden):

Jeg opplevde nå når jeg skrudde på bærbare-pc'en min dette, se bildet. Antivirus programmet mitt blokkerer Firefox. 😲🥺 Men jeg får lov og åpne Firefox for det om. 😏

Se på innlegget til @El burro. Det kan virke som den innebygde avinstalleringen i Windows 10/11 ikke har gjort en grundig nok jobb. Installer "Revo Uninstaller" og ta en grundig avinstallasjon av Firefox.

Edit: Jeg har tidligere brukt "Revo Uninstaller", men for tiden bruker jeg et annet program: "Bulk Crap Uninstaller v5.8.2" (2 uker siden siste oppdatering; BCUninstaller_5.8.2_setup.exe; 77.5 MB), som jeg er godt fornøyd med. De finnes sikkert andre programmer som er bedre, men det har jeg ikke oversikt over.

https://github.com/Klocman/Bulk-Crap-Uninstaller/releases/tag/v5.8.2

Eksempel på hva BCUninstaller fant etter en helt vanlig avinstallering av Firefox.

BCUninstaller-firefox-v2.thumb.png.1740ae475d5bf427e413abdef6b06af8.png

Endret av backtoback
BCUninstaller; typos
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
El burro skrev (23 timer siden):

Det er et program som har flere forskjellige verktøy, jeg bruker det først og fremst for å avinstallere programmer og få fjernet alle rester som blir liggende igjen.

Noen programmer som f.eks. Logitech GHUB, Corsair Icue eller programvare fra Asus er notorisk med å legge igjen rester og registeroppføringer som kan lage problemer. Revo kjører programmet for avinstallering som disse programmene kommer med, etterpå så sjekkes det for rester som blir liggende igjen.

Det er en gratisperiode med alle funksjoner, er forresten salg på programmet i dag og jeg mener det er verdt en hundrelapp.

https://www.revouninstaller.com/nb/

JayzTwoCents lagde forresten en video om det for en stund siden.

Den der Revo greia, er den alltids gratis og bruke? Hvis der er det en gangs betaling da går jeg gjerne med på det. Jeg orker ikke månedlig/årlig betaling.

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (10 minutter siden):

Den der Revo greia, er den alltids gratis og bruke? Hvis der er det en gangs betaling da går jeg gjerne med på det. Jeg orker ikke månedlig/årlig betaling.

Betaler en gang i året, nå er det Black Friday salg så du får Pro versjonen for 82 kroner. Regner med at det er salg neste år også.

Men du kan jo uansett prøve Pro versjonen gratis i en måned, den har noen funksjoner over gratis versjonen som er kjekke som tvungen avinstallering og utvidet skanning etter avinstallering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...