Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Firefox problemer | Trenger hjelp [løst]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er et program som har flere forskjellige verktøy, jeg bruker det først og fremst for å avinstallere programmer og få fjernet alle rester som blir liggende igjen.

Noen programmer som f.eks. Logitech GHUB, Corsair Icue eller programvare fra Asus er notorisk med å legge igjen rester og registeroppføringer som kan lage problemer. Revo kjører programmet for avinstallering som disse programmene kommer med, etterpå så sjekkes det for rester som blir liggende igjen.

Det er en gratisperiode med alle funksjoner, er forresten salg på programmet i dag og jeg mener det er verdt en hundrelapp.

https://www.revouninstaller.com/nb/

JayzTwoCents lagde forresten en video om det for en stund siden.

Lenke til kommentar

Ta en sikkerhetskopi av Firefox-profilen din før du avinstallerer og installerer Firefox på nytt.

Back up and restore information in Firefox profiles

Denne siden finnes også på norsk, men den har ikke vært oppdatert siden 6. juli 2021. Den engelske siden ble oppdatert for 5 dager siden. Jeg har ikke sammenlignet sidene, men det tryggeste er sikkert å gå for den engelske siden (språk kan endres helt nederst på siden til høyre)

Lykke til, håper du får fikset problemet!

Lenke til kommentar
backtoback skrev (1 time siden):

Ta en sikkerhetskopi av Firefox-profilen din før du avinstallerer og installerer Firefox på nytt.

Back up and restore information in Firefox profiles

Denne siden finnes også på norsk, men den har ikke vært oppdatert siden 6. juli 2021. Den engelske siden ble oppdatert for 5 dager siden. Jeg har ikke sammenlignet sidene, men det tryggeste er sikkert å gå for den engelske siden (språk kan endres helt nederst på siden til høyre)

Lykke til, håper du får fikset problemet!

El burro skrev (1 time siden):

Det er et program som har flere forskjellige verktøy, jeg bruker det først og fremst for å avinstallere programmer og få fjernet alle rester som blir liggende igjen.

Noen programmer som f.eks. Logitech GHUB, Corsair Icue eller programvare fra Asus er notorisk med å legge igjen rester og registeroppføringer som kan lage problemer. Revo kjører programmet for avinstallering som disse programmene kommer med, etterpå så sjekkes det for rester som blir liggende igjen.

Det er en gratisperiode med alle funksjoner, er forresten salg på programmet i dag og jeg mener det er verdt en hundrelapp.

https://www.revouninstaller.com/nb/

JayzTwoCents lagde forresten en video om det for en stund siden.

Den er grei dere to. 👍 Jeg skal prøve, jeg gir lyd fra meg hvis jeg ikke får til.

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
  1. Ta en kopi av profilmappa (Ctrl + C)
  2. Lag ei ny mappe på harddisken, f.eks. C:\temp\firefox-profil-backup\
  3. Lim inn kopien (Ctrl + V) i den nyoppretta mappa.

Edit: Alternativt kan du komprimere (zip) mappene, og deretter flytte zip-filene til den nyoppretta backup-mappa.

Endret av backtoback
zip
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det skader ikke ikke å trykke på "Refresh Firefox" først, hvis ikke det hjelper kan du trykke "neste", når du avinstallerer på nytt senere.
Edit: Sjekk om Firefox fungerer som normalt etter refresh'en. En refresh vi tilbakestille alle innstillinger og avinstallere alle utvidelser. Disse må installeres på nytt etterpå.

Endret av backtoback
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
backtoback skrev (17 minutter siden):

Det skader ikke ikke å trykke på "Refresh Firefox" først, hvis ikke det hjelper kan du trykke "neste", når du avinstallerer på nytt senere.
Edit: Sjekk om Firefox fungerer som normalt etter refresh'en. En refresh vi tilbakestille alle innstillinger og avinstallere alle utvidelser. Disse må installeres på nytt etterpå.

Oki

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

backtoback skrev (21 minutter siden):

Nå har jeg gjort begge to, og fikk opp nøyaktig samme varsel på begge mulighetene. Se bildet. 🤔😔
QQER.thumb.png.e8273aa1acca452e40bae88eaf6f90db.png

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Merkelige greier.

Du kan prøve en annen måte å starte "Refresh Firefox" på. Hold nede Shift og dobbelklikk på FIrefox-ikonet på skrivebordet. Følg så vedlagt skjermdump. Det vil bli opprettet en mappe på skrivebordet: "Old Firefox Data", den innholder kopi av din Firefox profil. (så nå har du minst 2 kopier :grin:). Kilde: https://support.mozilla.org/no/kb/tilbakestill-firefox-tilbakestill-tillegg-og-innstillinger

merknad.png.fe9b3090327c92e42c63a70c1286a451.png

Edit: Dersom ikke dette fungerer bør du gjøre som @El burro foreslo; installer "Revo Uninstaller" og ta en grundig avinstallasjon av Firefox. 

firefox-refresh_all_v3.thumb.png.f9155c5543367095913faf93c0e5c926.png

Endret av backtoback
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
backtoback skrev (8 minutter siden):

Merkelige greier.

Du kan prøve en annen måte å starte "Refresh Firefox" på. Hold nede Shift og dobbelklikk på FIrefox-ikonet på skrivebordet. Følg så vedlagt skjermdump. Det vil bli opprettet en mappe på skrivebordet: "Old Firefox Data", den innholder kopi av din Firefox profil. (så nå har du minst 2 kopier :grin:)

Edit: Dersom ikke dette fungerer bør du gjøre som @El burro foreslo; installer "Revo Uninstaller" og ta en grundig avinstallasjon av Firefox. 

firefox-refresh_all_v3.thumb.png.f9155c5543367095913faf93c0e5c926.png

Edit: Nå fikk jeg til og avinstallere Firefox. Jeg glemte "Couldn't Load XPCOM" varslet. Det fungere og avinstallere når jeg trykte på OK i den varselen.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...