TheDarkSycamore - SCM Skrevet 28. november Del Skrevet 28. november (endret) Jeg opplevde dette i dag, (se bildene) via Firefox. Jeg prøvde og restarte bærbare-pc'en min, samme problem oppsto. Hva kan være årsaken? Trenger hjelp. 😳😲 Endret tirsdag kl 23:31 av TheDarkSycamore - SCM 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 10:03 Forfatter Del Skrevet fredag kl 10:03 Øm, hallo. 1 Lenke til kommentar
El burro Skrevet fredag kl 10:29 Del Skrevet fredag kl 10:29 Det er vel en oppdatering som har gått galt, du kan prøve å avinstallere Firefox og installere på nytt. Jeg kan anbefale Revo Uninstaller til slikt, den fjerner registeroppføringer og filer som blir liggende igjen. 2 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 12:43 Forfatter Del Skrevet fredag kl 12:43 (endret) @El burro. Revo!! Hva er det? 🤔🤔 Endret fredag kl 12:44 av TheDarkSycamore - SCM 1 Lenke til kommentar
El burro Skrevet fredag kl 13:07 Del Skrevet fredag kl 13:07 Det er et program som har flere forskjellige verktøy, jeg bruker det først og fremst for å avinstallere programmer og få fjernet alle rester som blir liggende igjen. Noen programmer som f.eks. Logitech GHUB, Corsair Icue eller programvare fra Asus er notorisk med å legge igjen rester og registeroppføringer som kan lage problemer. Revo kjører programmet for avinstallering som disse programmene kommer med, etterpå så sjekkes det for rester som blir liggende igjen. Det er en gratisperiode med alle funksjoner, er forresten salg på programmet i dag og jeg mener det er verdt en hundrelapp. https://www.revouninstaller.com/nb/ JayzTwoCents lagde forresten en video om det for en stund siden. Lenke til kommentar
backtoback Skrevet fredag kl 13:24 Del Skrevet fredag kl 13:24 Ta en sikkerhetskopi av Firefox-profilen din før du avinstallerer og installerer Firefox på nytt. Back up and restore information in Firefox profiles Denne siden finnes også på norsk, men den har ikke vært oppdatert siden 6. juli 2021. Den engelske siden ble oppdatert for 5 dager siden. Jeg har ikke sammenlignet sidene, men det tryggeste er sikkert å gå for den engelske siden (språk kan endres helt nederst på siden til høyre) Lykke til, håper du får fikset problemet! Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 15:00 Forfatter Del Skrevet fredag kl 15:00 (endret) backtoback skrev (1 time siden): Ta en sikkerhetskopi av Firefox-profilen din før du avinstallerer og installerer Firefox på nytt. Back up and restore information in Firefox profiles Denne siden finnes også på norsk, men den har ikke vært oppdatert siden 6. juli 2021. Den engelske siden ble oppdatert for 5 dager siden. Jeg har ikke sammenlignet sidene, men det tryggeste er sikkert å gå for den engelske siden (språk kan endres helt nederst på siden til høyre) Lykke til, håper du får fikset problemet! El burro skrev (1 time siden): Det er et program som har flere forskjellige verktøy, jeg bruker det først og fremst for å avinstallere programmer og få fjernet alle rester som blir liggende igjen. Noen programmer som f.eks. Logitech GHUB, Corsair Icue eller programvare fra Asus er notorisk med å legge igjen rester og registeroppføringer som kan lage problemer. Revo kjører programmet for avinstallering som disse programmene kommer med, etterpå så sjekkes det for rester som blir liggende igjen. Det er en gratisperiode med alle funksjoner, er forresten salg på programmet i dag og jeg mener det er verdt en hundrelapp. https://www.revouninstaller.com/nb/ JayzTwoCents lagde forresten en video om det for en stund siden. Den er grei dere to. 👍 Jeg skal prøve, jeg gir lyd fra meg hvis jeg ikke får til. Endret fredag kl 15:00 av TheDarkSycamore - SCM Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 16:37 Forfatter Del Skrevet fredag kl 16:37 (endret) Jeg klarer ikke og finne den der hersens meny knappen i linken du @backtoback delte. Hvor finner jeg den? Igjen finner jeg ikke den det "user" under disc (C:) heller. Endret fredag kl 16:47 av TheDarkSycamore - SCM 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 17:20 Forfatter Del Skrevet fredag kl 17:20 Edit: Jeg fant veien til slutt. 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 17:45 Forfatter Del Skrevet fredag kl 17:45 Nå stoppet det faktisk opp. Kommet hit se bildet. Det står at man kan sikkerhets kopiere på to måter, den ene er og gå inn i selve Firefox og den andre er og finne mappen, slik jeg har gjort se bildet. Hvordan sikkerhets kopierer man her fra? 🤔 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet fredag kl 17:55 Del Skrevet fredag kl 17:55 (endret) Ta en kopi av profilmappa (Ctrl + C) Lag ei ny mappe på harddisken, f.eks. C:\temp\firefox-profil-backup\ Lim inn kopien (Ctrl + V) i den nyoppretta mappa. Edit: Alternativt kan du komprimere (zip) mappene, og deretter flytte zip-filene til den nyoppretta backup-mappa. Endret fredag kl 18:06 av backtoback zip 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 17:58 Forfatter Del Skrevet fredag kl 17:58 backtoback skrev (1 minutt siden): Ta en kopi av profilmappa (Ctrl + C) Lag ei ny mappe på harddisken, f.eks. C:\temp\firefox-profil-backup\ Lim inn kopien (Ctrl + V) i den nyoppretta mappa. Oki, så det var det jeg tenkte. 😏 Anna spørsmål, hvem av dem skal jeg ta, eller kan jeg gjøre det med begge? 🤔 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet fredag kl 18:02 Del Skrevet fredag kl 18:02 (endret) Ta begge to for sikkerhetsskyld. Men den som inneholder "default" er den nyeste (sist endra). Endret fredag kl 18:09 av backtoback typos 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 19:37 Forfatter Del Skrevet fredag kl 19:37 backtoback skrev (1 time siden): Ta begge to for sikkerhetsskyld. Men den som inneholder "default" er den nyeste (sist endra). Oki 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 19:45 Forfatter Del Skrevet fredag kl 19:45 backtoback skrev (1 time siden): Ta begge to for sikkerhetsskyld. Men den som inneholder "default" er den nyeste (sist endra). Jeg fikk dette varselet her (se bildet), når jeg prøvde og avinstallere. Da dukker opp et annet spørsmål, skal jeg trykke på Refresh eller neste? 🤔 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet fredag kl 20:16 Del Skrevet fredag kl 20:16 (endret) Det skader ikke ikke å trykke på "Refresh Firefox" først, hvis ikke det hjelper kan du trykke "neste", når du avinstallerer på nytt senere. Edit: Sjekk om Firefox fungerer som normalt etter refresh'en. En refresh vi tilbakestille alle innstillinger og avinstallere alle utvidelser. Disse må installeres på nytt etterpå. Endret fredag kl 20:24 av backtoback 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 20:34 Forfatter Del Skrevet fredag kl 20:34 backtoback skrev (17 minutter siden): Det skader ikke ikke å trykke på "Refresh Firefox" først, hvis ikke det hjelper kan du trykke "neste", når du avinstallerer på nytt senere. Edit: Sjekk om Firefox fungerer som normalt etter refresh'en. En refresh vi tilbakestille alle innstillinger og avinstallere alle utvidelser. Disse må installeres på nytt etterpå. Oki 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 20:39 Forfatter Del Skrevet fredag kl 20:39 backtoback skrev (21 minutter siden): Det skader ikke ikke å trykke på "Refresh Firefox" først, hvis ikke det hjelper kan du trykke "neste", når du avinstallerer på nytt senere. Edit: Sjekk om Firefox fungerer som normalt etter refresh'en. En refresh vi tilbakestille alle innstillinger og avinstallere alle utvidelser. Disse må installeres på nytt etterpå. Nå har jeg gjort begge to, og fikk opp nøyaktig samme varsel på begge mulighetene. Se bildet. 🤔😔 1 Lenke til kommentar
backtoback Skrevet fredag kl 20:46 Del Skrevet fredag kl 20:46 (endret) Merkelige greier. Du kan prøve en annen måte å starte "Refresh Firefox" på. Hold nede Shift og dobbelklikk på FIrefox-ikonet på skrivebordet. Følg så vedlagt skjermdump. Det vil bli opprettet en mappe på skrivebordet: "Old Firefox Data", den innholder kopi av din Firefox profil. (så nå har du minst 2 kopier ). Kilde: https://support.mozilla.org/no/kb/tilbakestill-firefox-tilbakestill-tillegg-og-innstillinger Edit: Dersom ikke dette fungerer bør du gjøre som @El burro foreslo; installer "Revo Uninstaller" og ta en grundig avinstallasjon av Firefox. Endret fredag kl 20:58 av backtoback 1 Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM Skrevet fredag kl 20:57 Forfatter Del Skrevet fredag kl 20:57 backtoback skrev (8 minutter siden): Merkelige greier. Du kan prøve en annen måte å starte "Refresh Firefox" på. Hold nede Shift og dobbelklikk på FIrefox-ikonet på skrivebordet. Følg så vedlagt skjermdump. Det vil bli opprettet en mappe på skrivebordet: "Old Firefox Data", den innholder kopi av din Firefox profil. (så nå har du minst 2 kopier ) Edit: Dersom ikke dette fungerer bør du gjøre som @El burro foreslo; installer "Revo Uninstaller" og ta en grundig avinstallasjon av Firefox. Edit: Nå fikk jeg til og avinstallere Firefox. Jeg glemte "Couldn't Load XPCOM" varslet. Det fungere og avinstallere når jeg trykte på OK i den varselen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå