Gå til innhold

Kan jeg spørre arbeidsgiver om å trekke min oppsigelse av jobben min og be arbeidsgiver si opp meg i stedet? For å slippe karantene på dagpenger

Gjest ec669...a31

Anbefalte innlegg

Gjest ec669...a31
Rawls skrev (9 minutter siden):

Det har ingenting å si om du sa opp jobben, om du fikk arbeidsgiveren din til å si opp deg eller om du inngår sluttavtale. Hvis det er din skyld at du mistet jobben så vil du uansett få karantene tid.

Normalt burde du spurt legen din om råd før du sluttet, men siden du allerede har sluttet så kan du spørre legen om han/hun er enig i at det var rimelig at du sa opp på grunn av helsemessige årsaker og skrive en bekreftelse på dette. I en slik bekreftelse bør det komme tydelig frem at legen mener at du sluttet på grunn av helsemessige årsaker og hvorfor som er grunnen til det. Jeg skriver dette fordi det er en del ganger Nav mottar bekreftelse fra lege hvor legen bare skriver det pasienten sier og egentlig ikke bekrefter om legen er enig i dette.

Man unngår ikke karantene med å inngå sluttavtale. En sluttavtale sidestilles med å si opp stillingen selv. Eneste forskjellen er at det er større sjanse for at Nav ringer arbeidsgiver hvis det er usikkert hvorfor arbeidsforholdet ble avsluttet.

Men de mener jo selfølgelig at de har retten på sin side siden alt dette står på listen over daglig renhold i renholdsplan. 

De mener at det er meg det er noe galt med hvis jeg ikke rekker å gjøre alt på den tiden som er satt og at jeg jobber tregt 🤣🙈

Anonymous poster hash: ec669...a31

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest ec669...a31 skrev (17 timer siden):

Ja det er jo sant.. så jeg kan bare ta helt med ro uansett i grunnen. Jeg har virkelig god grunn til å si opp som forklart i første innlegg. 

Jeg synes det dem holder på med er på grensen til menneskehandel.

Når tilogmed verneombudet sier at jeg må jobbe fortere når jeg jobber så fort jeg kan og er på overtid selv uten pauser. Jeg har brukt stoppeklokke og satt den på pause når jeg må på do eller må ha noe drikke. Eller hvis jeg en sjelden gang må spise på jobb. Jeg blir ofte stående over 4 timer og får betalt for 3 t og 36 minutter.

Og de forlanger at jeg skal vaske grundig rundt på veggen bak toaletter og rør under vasken på alle toaletter innenfor tiden som er satt av på daglig renhold.

De er helt nazi. 

Hvis arbeidsgiveren din behandler deg veldig dårlig så kan det anses som rimelig grunn til oppsigelse. Det kreves likevel at du kan dokumentere det og at du kan dokumentere at du har prøvd å løse problemet. Her spør Nav ofte om dokumentasjon på kontakt med leder, tillitsvalgte, verneombud, Arbeidstilsynet, lege, advokat eller lignende. Det er ekstremt sjeldent noen sender inn tilstrekkelig dokumentasjon på dette og dette kravet tolkes strengt. Det skader likevel ikke å prøve å sende inn noe hvis du har dette.

Lenke til kommentar
Monster skrev (14 timer siden):

Jeg har over 13 år ansiennitet som renholder og får bare betalt 2014 kr timen 

Screenshot_2024-11-30-22-35-32-510.jpg

Hvis man sier opp jobben fordi man er betalt vesentlig under tariff så anses det som rimelig grunn til oppsigelse og da vil man ikke motta karantene tid. Hva man anser som "vesentlig under" er jeg er usikker på.

Lenke til kommentar
Rawls skrev (9 minutter siden):

Hvis arbeidsgiveren din behandler deg veldig dårlig så kan det anses som rimelig grunn til oppsigelse. Det kreves likevel at du kan dokumentere det og at du kan dokumentere at du har prøvd å løse problemet. Her spør Nav ofte om dokumentasjon på kontakt med leder, tillitsvalgte, verneombud, Arbeidstilsynet, lege, advokat eller lignende. Det er ekstremt sjeldent noen sender inn tilstrekkelig dokumentasjon på dette og dette kravet tolkes strengt. Det skader likevel ikke å prøve å sende inn noe hvis du har dette.

Nei problemet mitt er jo at alt som skjedde på møtet var muntlig. Men jeg har sendt inn skriftlige beviser til nav på meldinger og mailer jeg har fått og svart på.. blant annet har de latt være å gi meg telefonnummeret til min nye leder når jeg sendte mail til både peronalsjef og min gamle Leder å spurte om å få det. 

Den forrige lederen min prøvde også å beskylde meg for at ikke biksten hadde vært å vasket når jeg hadde søkt om fri en dag lang tid før og jeg jddde send han melding om at nøklene var levert i nøkkel boksen ifenfor kontoret på bedriften.  Men han mente da at jej skulle kontakte vikar selv og avtelt møte med henne for å gi nøklene. Men han hadde ikke gitt meg beskjed om hvem som skulle være vikar fordi det glemte han.. jeg hadde tilogmed sendt melding et par dager i forkant å spurt om han hadde funnet ut hvem som skulle være vikar...... og de glemmer stadig å gi meg Feriepenger før ferie. Og unnskylder seg bare om at jeg har endret ferieønske et par ganger og at det er menneskelig å glemme. Flere av mine kollegaer har heller ikke fått Feriepengene når de skal ha ferie.. 

Så jeg kommer til å dokumentere alt for nav.. jeg har sendt arbeidsfolket på dem tre gangen på rad men det hjelper ikke 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...