Gavekort Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Maskinfører skrev (På 7.12.2024 den 8.16): Ja skjønte det men var stor fare for tap noe som hele EU prosjektet er 😉 fant ikke den andre artikkelen mere om Norge gikk inn i EU så burde man gi bort/overføre fondet til EU Da anbefaler jeg at du leter litt bedre og finner frem den kilden din, fremfor å poste direkte villedende påstander her inne. 4 1 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember Gavekort skrev (5 timer siden): Da anbefaler jeg at du leter litt bedre og finner frem den kilden din, fremfor å poste direkte villedende påstander her inne. Kort vei fra spøk til alvor https://www.nrk.no/okonomi/eu-lukter-pa-oljefondet-1.7846242 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember neglesprett skrev (3 timer siden): Kort vei fra spøk til alvor https://www.nrk.no/okonomi/eu-lukter-pa-oljefondet-1.7846242 Hvorfor poster du den samme saken? Er det ingen som kan lese her? 3 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember neglesprett skrev (3 timer siden): Kort vei fra spøk til alvor https://www.nrk.no/okonomi/eu-lukter-pa-oljefondet-1.7846242 Grytten har jo det åpenbare svaret: – Norge kunne nok redde ganske mye, sier professor Ola Grytten ved Norges Handelshøyskole. – Men jeg ser ikke helt hvorfor vi skal gjøre det, med mindre det er en lukrativ investering. Da må det stilles store garantier til veie. Jeg tror det er stor fare for tap, sier han. 2 Lenke til kommentar
GP950mAh Skrevet 8. desember Del Skrevet 8. desember neglesprett skrev (4 timer siden): Kort vei fra spøk til alvor https://www.nrk.no/okonomi/eu-lukter-pa-oljefondet-1.7846242 En gammel sak fra 2011 som ikke ble noe av 2 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember GP950mAh skrev (14 timer siden): En gammel sak fra 2011 som ikke ble noe av Og igjen så handler det om å forvalte oljefondet i Europa, ikke gi det til EU. Dette her er sånn bullshit nivå som jeg forventer på Nei til EU facebook grupper, ikke et politisk diskusjonsforum. 5 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 9. desember Del Skrevet 9. desember Gavekort skrev (6 timer siden): Dette her er sånn bullshit nivå som jeg forventer på Nei til EU facebook grupper, ikke et politisk diskusjonsforum. Jeg har samme, lave forventning… Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Orion666 skrev (På 7.12.2024 den 1:32 PM): I effekt er det nettopp det du gjør. Det er en ganske drøy og fåfengt påstand å påstå at USA er like ille ute på ha noen konkrete eksempler å peke på. Når alle i tillegg vet at konteksten i USA er prinsipielt forskjellig så blir dine antakelser bare håpløse og forglemmelige. Tidligere forsvarssjef Sverre Diesen har beskrevet fenomenet på en god måte: I russisk verdensanskuelse, har vestlige trollfabrikker vært direkte involvert når tidligere øst-europeiske land har søkt vestover. Å hevde at kun en av sidene produserer propaganda, er mildest talt naivt….. 1 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Vokteren skrev (6 timer siden): Tidligere forsvarssjef Sverre Diesen har beskrevet fenomenet på en god måte: I russisk verdensanskuelse, har vestlige trollfabrikker vært direkte involvert når tidligere øst-europeiske land har søkt vestover. Å hevde at kun en av sidene produserer propaganda, er mildest talt naivt….. Utdyp. Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Gavekort skrev (På 8.12.2024 den 8:41 PM): Hvorfor poster du den samme saken? Er det ingen som kan lese her? Er det helt umulig å gjenta noe her, blir alle sure eller? 2 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Gavekort skrev (På 9.12.2024 den 12:36 PM): Og igjen så handler det om å forvalte oljefondet i Europa, ikke gi det til EU. Dette her er sånn bullshit nivå som jeg forventer på Nei til EU facebook grupper, ikke et politisk diskusjonsforum. Synes du overreager kraftig. 2 Lenke til kommentar
neglesprett Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Noe av artikkelene er bak betalingsvegg, men jeg kan gi konteksten. Når UK gikk ut av EU, mente EU de fortsatt hadde rett på samme fiskekvote. Heldigvis her har vi sterke myndigheter som satte foten ned og sa nei - UK får egen billateral avtale som kvote som trekkes ut av det som tidligere var dens andel i EU. EU er en motpart hvis vi blir slukt og mister alle våre ressurse via politikk og regulativer. 'Norwegian fishermen will not pay the bill for Brexit': Norway and EU resume cod quota talks https://www.intrafish.com/fisheries/norwegian-fishermen-will-not-pay-the-bill-for-brexit-norway-and-eu-resume-cod-quota-talks/2-1-1725542 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember neglesprett skrev (26 minutter siden): Synes du overreager kraftig. Skal vi tillate egne tolkninger av realiteten så kan vi bare pakke sammen og dra. 2 Lenke til kommentar
Krig og fred Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember On 7.12.2024 at 9:51 AM, Stian Bjøntegaard said: vestlig propaganda Er du russisk? 1 1 Lenke til kommentar
Stian Bjøntegaard Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Krig og fred skrev (23 minutter siden): Er du russisk? Ты отсталый? Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) Orion666 skrev (4 timer siden): Utdyp. Hører du bare på vestlig propaganda ? Det er alltid fordelaktig å se på årsaken til motstanderens standpunkter. Dette er en forutsetning for en forhandlingsløsning. Endret 10. desember av Vokteren Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember (endret) Vokteren skrev (På 30.11.2024 den 10:12 AM): LO holder seg i ro så lenge norske oljesmurte trygdeordninger er fredet. Dette er en skjør hestehandel og hvis Brussel får enda mer innflytelse, er massiv EUmotstand i LO et faktum. Dvs at APs grunnfjell rakner med uanede konsekvenser. Så snart motpartene begynner å pirke i Norges generøse velferdsordninger, er LO på ballen med en klar advarsel: https://e24.no/naeringsliv/i/B0mmOQ/nobody-puts-lo-in-a-corner?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no Hvis EU får enda større innflytelse i norsk arbeidsliv, er 3.partssamarbeidet historie og det midlertidige bruddet permanent. En advarsel som EUvennene burde ta seriøst….. Endret 10. desember av Vokteren 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Trepartssamarbeidet er problematisk. Ikke fordi de partene som er der, er der. Men fordi partene gjør en stadig større jobb med å gjøre seg irrelevante. LO har brutt med frontfagsmodellen sine oljeeventyret begynte. NHO er en subsidiefarm. OG staten prøver å stadig ta mer av ansvaret, men uten den langvarige interessen for å få det til å fungere. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 10. desember Del Skrevet 10. desember Vokteren skrev (3 timer siden): Hører du bare på vestlig propaganda ? Det er alltid fordelaktig å se på årsaken til motstanderens standpunkter. Dette er en forutsetning for en forhandlingsløsning. Det du skriver gir ikke mening. Definér vestlig propaganda. Hvis du med dette mener redaktørstyrte medier fra demokratiske samfunn uten sensur, så ja, jeg får mye informasjon fra «vestlig propaganda». Jeg vil anbefale deg å gjøre det samme. 1 1 Lenke til kommentar
Vokteren Skrevet 11. desember Del Skrevet 11. desember del_diablo skrev (9 timer siden): Trepartssamarbeidet er problematisk. Ikke fordi de partene som er der, er der. Men fordi partene gjør en stadig større jobb med å gjøre seg irrelevante. LO har brutt med frontfagsmodellen sine oljeeventyret begynte. NHO er en subsidiefarm. OG staten prøver å stadig ta mer av ansvaret, men uten den langvarige interessen for å få det til å fungere. Når staten er mest opptatt av å innføre EUs minste felles multiplum, NHO går «over lik» for å tjene enda mer penger og «folket på gølvet» blir ignorert/satt tilbake, er 3.partssamarbeidet i fare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå