Gjest eb3fd...dc2 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Hei jeg er en jente på 25 som ble misbrukt av faren sin ifra jeg var 8 til jeg var 11 det besto alltid av at jeg skulle sitte på fanget hans mens han mastruberte, rett føre han var på vei til og ejakulere så ba han meg "ta over" mens han la begge hendene sine over min hånd og ba meg ta i så hardt jeg kunne. Når jeg tenker på alt det jeg gikk igjennom så føler jeg skam og dårlig skyldfølelse for to ting jeg lot meg lure og forsto ikke alvoret, og jeg fikk pappa fengslet til jeg var 17 når jeg fylte 25 så sendte han en SMS hvor han gratulerte meg med dagen. Jeg skrev "takk" ikke noe mer så kom det "kan jeg få lov til og forklare hvorfor de tingene skjedde?" og jeg svarte "ja" så ga han en lang forklaring, om at han slet psykiskt og at han følte seg ensom når ikke jeg var der og at han ikke var seg selv han hørte en stemme som sa hva han skulle gjøre. Jeg ble enig om og møte han vi pratet lenge jeg brukte selvsagt kjeft på han for alle de tøffe stundene jeg har hatt, liksom ikke hatt pappa i livet mitt forklare alle som spurte om hvorfor så sa jeg at han er "korka i hodet" og bodde på en institusjon. Han rakk ut hånden til meg og sa "takk for møtet" jeg tok han i hånden og sa at han får en sjanse men at det vil ta lang tid før jeg klarer og stole på han, mamma ble sur når hun fant ut av dette sa ikke noe før på bursdagen min da ble hun sur og sa "hva tror du mine venner og kollegaer vil si når de får høre at du har kontakt med din pedofile far?". Da ble jeg sur og sa "mamma dette handler da ikke om deg det handler om meg og pappa og de får tro hva de vil jeg tror på at folk fortjener en ny sjanse hvis de vil jobbe for det", så fikk nylig en sms av mamma "slutt og snakk med han slutt og møt han ellers kan ikke vi to ha kontakt" og jeg syns det er så råttent gjort av henne. Anonymous poster hash: eb3fd...dc2 Lenke til kommentar
Gjest 3b236...d4c Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Dette er psykolog materiale, ikke noe som bør tas på et forum hvor svarene du får baseres på egne erfaringer som ikke er dine egne. De menneskene er heller ikke deg. Sett fra utsiden så liker jeg å tro at jeg kan smått forstå alle sider, Både din far, din mor, og din side. Og alle klæsjer, det er jo en vanskelig situasjon. Til syvende og sist er det ditt liv, dine følelser og dine meninger som skal bety noe. Hvis andre ikke er kapable til å forstå deg og din situasjon så må du ta et valg om du vil prøve å informere de, eller la det fare og ta konsekvensene av det hele. Både din far og din mor later jo ikke til å ha vært gode mot deg slik saken din legges frem. Ingen mor kutter kontakten med sitt barn på den måten. Og en kriminell far kan lett lure deg på nytt ved å manipulere. Så jeg vil egentlig bare si: søk psykolog hjelp. Det er lettere for de å se saken da de får mer ut av deg og du kan dele hva som blir sagt fra både far og mor. Det hjelper å ha en tredjepart mange ganger. Forhåpentligvis har du venner også som er oppegående som kan hjelpe deg. Masse lykke til. Anonymous poster hash: 3b236...d4c Lenke til kommentar
Milhouse85 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Når man forgriper seg på barn - skal det aldri tilgis. Punktum! Jeg kan forstå at det var en gjensidig ønske fra både deg og din far for å "rydde litt opp" - det kan hjelpe både deg, og han på veien videre. Men den som ikke har noe å tjene på det; tvert i mot - som ser på det som en risiko, er din mor. En overgriper er ofte særdeles god på emosjonell manipulasjon - så jeg hadde vært ekstremt forsiktig, og ærlig talt - så har du ingen grunn til å ha kontakt med din far. Man kan ikke skylde på psykisk sykdom, at man har det "tungt" og vanskelig. Slike handlinger er syke handlinger, og særdeles ødeleggende for barns videre utvikling. Selv om du føler deg forholdvis fin og oppegående nå, kan ettervirkningen ofte komme flere tiår senere. Når det er sagt. Pedofili er ikke synonymt med det å være overgriper. De fleste pedofile har kontroll på sitt seksuelle handlingsmønster, noe som innebærer at de fortrenge dette - og utmerket godt kjenner egne begrensninger og hvor de skal stoppe. Dessverre vil pedofile ofte søke seg mot miljøer der det er barn og unge, slik som i idrett, skole, barnehage og lignende - fordi de føler de har en naturlig tilknytning til barn. Noe som ikke nødvendigvis handler om sex eller seksualitet. Så for å slippe en liten brannfakkel; de fleste pedofile har nok mer kontakt med barn enn "den vanlige mannen i gata". Men jeg kan forstå din mor veldig godt. Din far har hatt et behov for å snakke om sine ting (om han lyver, om han en agenda, eller hva nå enn det er.....) - og du som datter, har etter mitt subjektive syn, vært naiv nok til å ta tak i hånda han har strukket ut. Men igjen; kanskje har du også hatt et behov her. Men hva med veien videre ??? Skal dere fortsette å ha kontakt, vil du møte ham igjen? Dette er nok spørsmål også din mor lurer på. Din mor har nok også mye skam og skyld oppi dette her. Siden hun var din forsørger når dette skjedde. Så du river opp ganske mange stygge arr også hos henne. Jeg foreslår at du lager en avtale med din mor, om å (helst) ikke møte din far igjen - og dersom han forsøker å ta kontakt, eller dersom du ønsker kontakt. Så får du rådføre deg / informere / fortelle dine mor om dette i forkant. Av respekt for henne. Noe annet hadde vært nokså egoistisk. At hun truer med å "ikke ha kontakt" - er nok bare en desperasjon, i mangel av noe annet. Her er det nok mye du også ikke vet; om henne. Sider av saken din mor kanskje har skånet deg for? Jeg hadde ikke tatt et slikt sitat så seriøst, men heller tatt det som en stor varsel om at du har åpnet noen sår som ikke skal åpnes. Mitt tips: Besøk din mor, legg all fokus på henne, forsøk å forstå, spør, osv... Men fokuser på henne først å fremst. Ikke still "ja og nei" -spørsmål. Det vil nok føre til noen tårer. Og kanskje er det ikke ting hun vil snakke om, da får du respektere det. Når det gjelder din far.... Fra en som har jobbet med overgrep gjennom psykiatri og sosialt arbeid i mange år, og som kan litt om konsekvensene det medfører seg - og mye rundt dette. Han kan brenne i helvete! Ingen ting - INGEN TING - unnskylder voldtekt mot barn. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå